![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har nyligen lärt sig att användas MicrosoftAccess och även om jag har använt läromedel på nätet från Microsoft Jag är fortfarande lite vilse med vissa saker. Jag försöker att utveckla en utbildning / kvalifikationer databas där jag vill söka för personer med särskild kompetens vilka kvalifikationer och omvänt att söka efter arbetstagarens detaljer och individuella kvalifikationer ange sina namn. Är det möjligt att kunna producera rullgardinsmenyer på begäran, där värdena i rullgardinsmenyn överförs till önskade platser (tidigare frågor och blanketter). Dessutom är det möjligt att öppna frågor / former som kräver specifikation (t.ex. som ett vilt kort för de kriterier i fråga), där de specifikationer som är direkt kopplade till en länkad form utan kräver upprepad skriva? All hjälp skulle vara mycket uppskattat |
|
| |||
| |||
| Du kan fylla en rullgardinslistan via kod (VBA) eller från en look-up tabellen. Du kan ta innehållet i en textruta eller nedrullningsbara och foder som i någon fråga, igen med VBA. Och du kan verifiera uppgifterna innan den får skickas till sökfrågan för att upptäcka typiska användarfel också igen i VBA. T.ex. kasserade icke-numerisk data så klart fel eller förkasta något som inte är ett giltigt datum. Men det är ett tag sedan jag senast gjorde det, och utan en kopia av din databas att arbeta från, jag kan inte skriva kod till dig. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Microsoft Access 2007 Cant öppna en fil | sulemanzubidi | Office Suites & Applications | 0 | 15 oktober 2009 02:05 |
| (Microsoft MN-500 router) Kan inte komma åt basstationen Management Tool | veleron11 | Nätverk, Modem & VoIP | 0 | 6 juni 2009 14:02 |
| Problem blockerar åtkomsten till visst material på Ie8 utan att skada All Access | simon1990 | Webbläsare & FTP Klienter | 2 | 10 april 2009 01:14 |
| Microsoft Access på delad enhet | bigyin | Office Suites & Applications | 2 | 11 august 2008 13:36 |
| Microsoft Access för Windows 98 | alanturner81 | Windows-operativsystem | 3 | 31 mars 2008 12:13 |
| Thread Tools | |
| |