![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har skrivit flera dokument i Word från Office 1997 Suite. Jag vill bränna dessa dokument på några CD-skivor som jag skulle då mail till personer som är intresserade i ämnet har jag skrivit om. Ett av dessa dokument / filer är cirka 350 sidor. Min fråga är: Några av de personer som får mina CD-skivor kanske inte har Word installerat på sina datorer. Kommer de att kunna läsa Word-dokument även om Word inte är installerat på sina datorer? Tack så mycket för all hjälp. |
|
| |||
| |||
| Ja - de ska kunna öppna den i WordPad. Men det beror på innehållet i dokumentet. Om det finns bilder och tabeller i det, det kanske inte fungerar. Det andra alternativet är om de har en compatiable Office-paket till exempel OpenOffice eller Microsoft Works ordbehandlare. Du kan inkludera en bärbar version av OpenOffice på din CD om det inte finns tillräckligt med diskutrymme. (Det är bara 69.5mb). Det är en gratis open-source Office-paketet. http://portableapps.com/apps/office/openoffice_portable Låt mig veta vilken metod du använder. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag har inte 100% nej men jag dont tror att de kan.
| |||
| |||
| Tack så mycket för denna hjälp. Jag kommer att lägga OpenOffice till CD med uppfattningen att det här kommer att göra det möjligt för läsarna av cd för att visa bilder och tabeller skrivna i Word som Word text. |