mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Open Office

Reply

Thread Tools
Old 23 maj 2008, 09:33
Givargruppen

Default Open Office

Hej alla,

Jag använder idag öppnar kontor för alla mina ordbehandling, men har just drabbats av ett konstigt problem. Jag fick ett e-postmeddelande med en attatchment som jag hade begärt. Den attatchment var en lektion plan i Word-format. Jag ändrade planen för att passa mina egna behov och kontinuerligt sparas det som jag gjorde detta. Vid ungefär 12: e ändringen jag lagt märke till att det sparas i en mapp jag inte erkänna. Den hette INOBFHSL, verkligen inte en mapp som jag har skapat som den innehåller många stora och viktiga filer etc. Trodde inget av det. Nästa dag när jag går att öppna filen i öppna kontor den går direkt till INOBFHSL och tillåter mig att öppna den senaste ändringen jag gjorde. Idag går jag för att öppna filen i OO och det går till Mina dokument där även om det är den 12: e mod jag gjorde på dokumentet den frågar efter ett filter för att öppna den. Det finns cirka 100 av dessa anges och ingen kommer att öppna filen. Efter många timmars försöker kan jag inte hitta mappen INOBFHSL, google returneras inga resultat och det skulle visa sig att det icke finns. Jag vet att det gör.
Har någon hört talas om en sådan mapp och gör något vet hur jag kan få tillgång till det? För när jag är i det jag kan öppna filen utan problem.

Många Tack!

Keith.
Old 23 maj 2008, 11:53
Moderator-gruppen

Default Open Office

Citat:
Ursprungligen postat av carpious View Post
Hej alla,

Jag använder idag öppnar kontor för alla mina ordbehandling, men har just drabbats av ett konstigt problem. Jag fick ett e-postmeddelande med en attatchment som jag hade begärt. Den attatchment var en lektion plan i Word-format. Jag ändrade planen för att passa mina egna behov och kontinuerligt sparas det som jag gjorde detta. Vid ungefär 12: e ändringen jag lagt märke till att det sparas i en mapp jag inte erkänna. Den hette INOBFHSL, verkligen inte en mapp som jag har skapat som den innehåller många stora och viktiga filer etc. Trodde inget av det. Nästa dag när jag går att öppna filen i öppna kontor den går direkt till INOBFHSL och tillåter mig att öppna den senaste ändringen jag gjorde. Idag går jag för att öppna filen i OO och det går till Mina dokument där även om det är den 12: e mod jag gjorde på dokumentet den frågar efter ett filter för att öppna den. Det finns cirka 100 av dessa anges och ingen kommer att öppna filen. Efter många timmars försöker kan jag inte hitta mappen INOBFHSL, google returneras inga resultat och det skulle visa sig att det icke finns. Jag vet att det gör.
Har någon hört talas om en sådan mapp och gör något vet hur jag kan få tillgång till det? För när jag är i det jag kan öppna filen utan problem.

Många Tack!

Keith.
Hur mycket märkligt. Det är ännu mer märkligt att Google inte har någon som helst information för att mappnamnet.

Har du försökt öppna fönster Sök och skriva in namnet på vad du egentligen heter din läxa plan? Eller bara delar av namnet.

Om du hittar den, öppna den och sedan spara den någon annanstans, om du vet var det är, precis som din Mina dokument eller Desktop.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 23 maj 2008, 15:36
Givargruppen

Default Open Office

Thanx men ja jag har försökt varje sökning med varje fil / mappnamn. Vad jag verkligen behöver veta är hur man kan få detta INOBFHSL fil. Jag har sett den och vet att det är där. Gör mig huvudet i. .......
Old 23 maj 2008, 15:43
Moderator-gruppen

Default Open Office

Kan det vara dold.

I en mapp klickar du på Verktyg -- Folder Val -- Visa

Klicka på knappen bredvid Visa dolda filer och mappar.

Old 25 maj 2008, 15:26
New Member Group

Default Open Office

Har du försökt att uppdatera till den senaste versionen av öppna kontor i tro sina 2.4 om du får prova leaveing en kommentar i deras forum. Dessutom kör en registernyckel ren som kan lösa det. underlåta att bara göra vad jag gör och installera om allting, inklusive Windows från scratch.

deras forum är här
http://support.openoffice.org/
Old 3 juni 2008, 10:48
Givargruppen

Default Open Office

Om du har öppnat anslutningskraven och inte utfärda ett Spara som ... kommer den att ha placerats i en tillfällig område. Jag antar att så småningom den temporära filen togs bort, varför en återgång till det standardplats, Mina dokument. De ändringar du gjort kommer att ha gått förlorade.

Old 4 juni 2008, 01:34
Givargruppen

Default Open Office

Japp, ni har helt rätt. Det var mitt fel för att inte uppmärksamma rätt format ........
Om jag väljer rätt format sparar med mycket liten skillnad i handlingen och kan lätt ändras och naturligtvis upp på nytt ..
Det enda fel jag har är stavningskontrollen som kommer att falla tillbaka på amerikansk engelska från tid till annan beroende på vilken typ av dokument som jag har sparat och inte tillåter mig att falla tillbaka på engelska Storbritannien. Annat än att jag tycker det är ganska bra gratis.

Många Tack!

Keith.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hur man öppnar en. PUB-fil i Open Office? sagheer Office Suites & Applications 1 6 juni 2009 06:04
Kan inte öppna dokument sparade i Office 2007 att öppna i Office 2003 tolet Office Suites & Applications 13 5 mars 2009 11:25
Är öppna Office kompatibelt med Microsoft Office pinkypossum001 Office Suites & Applications 2 21 november 2008 08:13
Open Office SageMother Office Suites & Applications 12 25 sep 2007 11:45
Open Office och Mirco mjuk kontor ken979 Office Suites & Applications 2 12 august 2007 04:22
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.