mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Outlook (2007): Hur Extrahera e-postadresser?

Reply

Thread Tools
Old 8 juni 2009, 03:02
New Member Group

Default Outlook (2007): Hur Extrahera e-postadresser?

Hej.

Jag har följande (ganska gemensamma tror jag) utmaning ... "System" beskrivning:

1) från en webbplats formulärdata är fylld och form data skickas till postadress (slutar till MS Outlook 2007 e-box, och till en viss mapp där).

2) Så det kan säga 30-150 mail i den mapp som är från samma avsändare till samma ämne osv, men postinnehåll (= form data) är ett annat bygger på de uppgifter som matas in av privatpersoner på webbplatsen.

"Problem" / Challenge Jag vill lösa:

Från dem som e-post (enligt vissa mapp Personlig brevlåda mappar) Jag vill kunna extrahera säga till Excel. CSV-filer eller liknande data från hela meddelandet / brevet kroppen (t.ex. e-postadresser, namn osv) .

Jag har försökt flera freeware / shareware lösningar (t.ex. e-postadress Collector, Outllook Adress Extractor 2007) men ingen av de jag har provat hittills har arbetat som begärts.

All rådgivning mycket uppskattat.

BR,
Timo
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hur man öppnar e-postbilagor i Office 2007 Mike S1 Office Suites & Applications 0 19 augusti 2009 09:24
Outlook 2007 E-post Sökfunktion kevvyb Office Suites & Applications 2 24 mars 2009 12:27
Orange fsmail.net e Outlook inställningar chrisleech11 E-post, VoIP & IM Diskussion 8 15 februari 2008 10:01
Utkikexpress adresser förlorade Esmeralda E-post, VoIP & IM Diskussion 8 9 august 2007 03:33
Outlook 2003 - e-post tom macarmela16 Office Suites & Applications 6 26 juli 2007 12:48
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.