mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Pick tilfeldige navn fra. CSV-fil

Reply

Thread Tools
Old 21. Jan 2009, 12:42
Medlem Group

Default Pick tilfeldige navn fra. CSV-fil

Hallo,

Jeg arbeider med et prosjekt for firmaet mitt ved hjelp av et automatisk oppringing systemet. Si jeg har en. Txt eller. CSV-fil med 80.000 poster. Jeg trenger å finne "x" (der x kan være 15.000) tilfeldige personer i databasen.

Hvordan skulle jeg gå om du gjør dette,

Takk!
Old 21. Jan 2009, 14:58
Medlem Group

Jeg dont overveie Excel har en funksjon for å gjøre dette, du ser på et 3. parts program ..
Old 21. Jan 2009, 15:13
Malware Group

Hei

Excel har en RAND-funksjonen (som er ganske nær til å være tilfeldig) - ville du sannsynligvis behov for å importere filen først.

Hvis du bruker XL2007 deretter importere vil ikke være et problem, men hvis du bruker noen tidligere versjon, kan du se på Chip Pearson nettsted for kode til å importere store tekstfiler.

http://www.cpearson.com/excel/ImportBigFiles.aspx

Min System: It's all mine ...

Prosessor (er):
C2D E6750 2,66
Hovedkort:
Gigabyte P35C-DS3R
RAM-minne:
2 x 1 GB Corsair DDR2 XMS2 PC26400
Graphics Card (s):
GeForce 8600GT
Lydkort:
Creative X-Fi
Harddisk (er):
Maxtor 320Gb
Optisk stasjon (er):
Pioneer DVD-RW
Case / PSU:
Antec 900 / Antec TruPower Trio 650
Cooling:
Various Antec + Zalman 92mm
Nettverk / Internett:
ASUS Router / VirginMedia
Skjerm (er):
LGL226WQ 22 "Widescreen
Operating System (s):
XP Pro SP3
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
MS-DOS program lagres Under My filnavn ahren Windows-operativsystemer 0 6 juni 2009 04:49
Pick et hovedkort / GPU Kombinasjon! Rapolyne General Hardware Chat 4 5 nov 2008 01:22
Vær så snill, hjelp meg å velge en bærbar! Old Chipper Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 2 6 juni 2008 05:35
$ 200 mobo .... Velg ett! plz ali1 CPUer, Hovedkort & RAM 5 27 nov 2007 14:58
Program som velger en fil fra en mappe på måfå? andrewanimation General Software Chat 6 25 nov 2007 17:16
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.