mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Powerpoint och actionbuttons till externa dokument?

Reply

Thread Tools
Old 17:e Sep 2007, 12:34
Ledamot Gruppen

Default Powerpoint och actionbuttons till externa dokument?

Skål igen alla

Jag undrar om det finns något sätt att slå ihop en powerpointpresentation och utanför handlingar som avses i presentationen (som avses i actionbuttons) till 1 fil.

Jag har en powerpointpresentation som jag måste ta med mig på en annan dator. I detta powerpointpresentation finns flera länkar till externa dokument (Excel och Word-dokument) länkarna är gjorda med "åtgärder knappar". Så att när du kör genom glasen jag kan ange en specifik utanför dokument genom att klicka på knapparna.

När jag spara powerpointpresentation på ett USB storagesystem och lägg filen på en annan dator dessa "actionbuttonlinks" dont för det uppenbara skälet att de handlingar som avses är inte på den plats som anges i actionbutton.

Finns det något sätt att ta med dessa utanför dokument i powerpointfile så att jag brukar ha för att placera alla utanför dokument på exakt samma platser på varje dator jag ta denna PowerPoint-presentation till?

Eller finns det några andra sätt som skulle göra det möjligt för mig att bara flytta presentasjon från 1 dator till en annan mycket enkelt?

Jag vill tacka alla för att försöka svara på mina frågor (och alla annans frågor) på detta forum. Jag försöker att ge så mycket tillbaka som jag kan. Men im inte lika skickliga som de flesta av er killar

Best Regards:

PranX
Old 17:e Sep 2007, 12:56
Ledamot Gruppen

Genom det sätt ... Min version av Microsoft Office 2007
Old 17:e Sep 2007, 14:40
Givargruppen

Jag antar att det kommer att finnas med på USB-minne?

Men om du skapar en mapp på USB-minne, kan säga Umm, kalla det powerpoint.
Lägg alla dina dokument i mappen och sedan koppla det på det sättet.?
Har du provat det.

Dan
Old 18:e Sep 2007, 01:33
Ledamot Gruppen

Tack Emry, Det ska fungera.

Men jag faktiskt stött på ännu ett problem. Jag måste skicka presentationen på Internet, så att andra kan ladda ner den, öppna den och gör allt arbete utan krångel. Det vore så mycket lättare om du på ett eller annat sätt skulle kunna koppla presentationen med alla externa dokument så att du skulle upp eller ladda ner bara en fil.

Jo jag vet det är en riktig galning. Men jag skulle verkligen uppskatta ett svar:)

Kan jag kanske zip alla extern handlingar 1 zip fil?

Låt mig bara försöka att:)

Tack för att försöka hjälpa mig Emry!

/ PranX
Old 18:e Sep 2007, 01:45
Ledamot Gruppen

Nope zippa dem didnt work heller. Det sparar destination på min dator i actionbuttons.

Någon smart där ute?

/ PranX
Old 18:e Sep 2007, 03:23
Givargruppen

Rätt så mappen frågan fungerat. Men du vill ladda upp den till internet?

Rätt, Umm, jag ska titta på det åt dig.

Dan
Old 18:e Sep 2007, 03:46
Ledamot Gruppen

Japp det zippa del fungerat. Nu har jag bara behöver actionbutton länkar att anpassa / bekräfta (kasta mig ett ben im dansih;) till den nya miljön på ett sätt som gör att länkarna till arbete utan att förändra.

Tack för din hjälp Dan!

Best Regards:

PranX
Old 18:e Sep 2007, 05:10
Givargruppen

Hur har du laddat upp den till internet?

Dan
Old 18:e Sep 2007, 06:16
Ledamot Gruppen

I havn't gjort det ännu.
Jag ska skicka en fil till en webbserver administratör och sedan kommer han lägga upp den på sin webbplats, och därifrån alla med tillgång till hans hemsida kan ladda ner det och kör det.

Har det vettigt?

Om ja, då har du förmodligen förstå varför jag ville göra allt i 1-filen:)

Tja igen tack för att försöka hjälpa mig:)

Skål PranX
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
PowerPoint 2007 Text Ändra storlek på sig själv! xactly Office Suites & Applications 1 Igår 15:40
Virus i PowerPoint-fil skickas i ett meddelande? azul08 Virus, spionprogram och säkerhet 1 27 maj 2009 09:19
Skicka en powerpoint via e-post. HJÄLP BEHÖVS.? jsyosh24 E-post, VoIP & IM Diskussion 1 21 november 2008 09:54
Föreslagna powerpoint presentation program rashere Office Suites & Applications 1 21 november 2008 07:26
Att koppla en video till en PowerPoint-presentation försöker hårt Office Suites & Applications 12 17 juni 2008 14:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.