mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

"Förberedelser för att installera" ... Microsoft Office varje gång jag öppnar IE7!

Reply

Thread Tools
Old 27 Sep 2007, 03:47
Ledamot Gruppen

Default "Förberedelser för att installera" ... Microsoft Office varje gång jag öppnar IE7!

Hej,
Så jag är inte säker på om detta är ett virus eller inte jag skulle uppskatta att reconneced till lämpligt forum om detta.
Jag har nyligen upptäckt att när du öppnar IE7, ett annat fönster kommer alltid att dyka upp, säger "förbereder sig för att installera ..." och fönster är rätt Microsoft Office Standard Edition 2003. Därefter försöker samla in information som krävs, men misslyckas och felmeddelande kommer upp säger:
"Fel 25090 Offce Setup stött på ett problem med Office Source Engine, system error: -2147023838. Öppna C: \ Program \ Microsoft Office \ Office11 \ 1033 \ SETUP.CHM och leta upp" Office Source Engine "för information om hur att lösa detta problem. "
Jag följer dessa instruktioner, och jag är ombedd att använda administrativa privilegier för att göra det möjligt för mig att åka på tjänster och tillämpningar, från där jag kan göra det möjligt för Office Source Engine om de har funktionshinder. Det är verkligen funktionshindrade, så jag ställa in den att starta automatiskt.

Efter en omstart av datorn, det var funktionshindrade igen, så jag tror att detta måste vara problemet.
Ledsen för det långa inlägget, men kan någon hjälpa mig att lösa detta irriterande problem?
Tack, Lukas
Old 27 Sep 2007, 03:50
Administrator Group

Default "Förberedelser för att installera" ... Microsoft Office varje gång jag öppnar IE7!

Det är inte ett virus, avinstallera Office via lägg till / ta bort program på Kontrollpanelen och installera.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 27 Sep 2007, 03:54
Ledamot Gruppen

Ah ok. Det enda problem med detta är att Office 2003 följde med min laptop och jag har ingen installations-cd med den. : S
Old 27 Sep 2007, 03:57
Administrator Group

Du kan alltid låna en CD och använda ditt licensnummer, det är helt leagal.

Du måste ha en viss återhämtning CD?
Old 27 Sep 2007, 04:01
Ledamot Gruppen

Nej, jag har ingen återvinning CD-skivor eller något! Min laptop gjordes som en "klar" laptop för min uni, så jag dont tror att jag har några cd-skivor med den. Jag ska kolla ändå.
Old 27 Sep 2007, 05:56
Administrator Group

Ta upp det där du köpte den från då.
Old 27 Sep 2007, 14:51
Ledamot Gruppen

Problemet är att jag orderered det via Internet, och det transporterades över tror jag. Det gör det hela svårare. Varför denna "förbereder sig för att installera" meddelande endast kommer upp när jag öppnar Microsoft progams (IE7, msn, etc.)?
Old 27 Sep 2007, 15:03
Administrator Group

Eftersom IE använder en del av kontoret som inte är korrekt installerat.
Old 27 Sep 2007, 15:53
Ledamot Gruppen

Aha, ser jag ... och den enda lösningen skulle vara om jag kan få en cd av Office 2003 för att tillåta mig att installera om det?
Old 27 Sep 2007, 15:56
Administrator Group

Ja.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Excel Utskrift - "Out of memory. Spara eller Stäng alla öppna filer eller Program" Fel ruipistola Digital Imaging & Skrivare 0 23 maj 2009 01:18
Kommer "Office 95" arbeta med "Windows XP"? Raynhawk Office Suites & Applications 4 23 februari 2009 17:01
Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error". aechain Windows-operativsystem 5 24 januari 2008 15:45
"Du har valt att öppna: st" andrewanimation Webbläsare & FTP Klienter 5 29 oktober 2007 12:10
Det går inte att "öppna" exe. FalconHunter Webbläsare & FTP Klienter 3 6:e sep 2007 03:41
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.