![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg må vite hvordan du oppretter en makro, slik at når jeg trykker på en kommando-knappen en wrksheet vil skrive ut to eksemplarer av celleområdet. Takk |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du valgt et regnearkprogram for å gjøre dette i ennå?
| |||
| |||
| yeh beklager sine i Excel |
|
| |||
| |||
| Noen spesiell versjon av Excel? Jeg hater å være pushy men. |
|
| |||
| |||
| vel hjemme im usin 2007, men im ut minibank så im usin 2003 hvor jeg minibank |
|
| |||
| |||
| Ok, dette burde fungere på begge. Sub PrintRange () ' 'PrintRange Macro Dette vil skrive ut 2 eksemplarer av et regneark preselected utvalg ' Application.ScreenUpdating = False Sheets ( "Sheet1"). Velg ActiveSheet.Unprotect ActiveWindow.Range ( "C5: D17"). Utskriften Eksemplar: = 2 Application.ScreenUpdating = True End Sub Hvis du har problemer med å opprette en knapp eller hekte koden til det da si, og vi vil snakke deg gjennom den. |
|
| |||
| |||
| Beklager for et forsinket svar. Takk jeg skal prøve dette og vil gi deg tilbakemelding så snart som mulig:) |
|
| |||
| |||
| Hva som eksempel er ganske tilfeldig, jeg har ingen anelse om du har flere ark eller du har verneområder eller du vil ende opp med noe annet etter at makroen er kjørt enn der du var da du klikket på den. Eller om regnearket spredningen er basert på etikett eller hardt celle adresser. Jeg foreslår at du leker med syntaksen litt, linjen som gjør alt arbeidet er ActiveWindow.Range ( "C5: D17"). Utskriften Eksemplar: = 2 og du kan endre den til ditt hjerte innhold. |
|
| |||
| |||
| Takk for hjelpen karer ... Jeg har gjort det nå. |