![]() |
|
| |||
| |||
| Jag måste få veta hur du skapar ett makro så att när jag trycker på en kommandoknapp en wrksheet skriver ut två exemplar av cellområde. Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du valt ett kalkylprogram för att göra detta på än?
| |||
| |||
| yeh ledsen dess i Excel |
|
| |||
| |||
| Varje version av Excel? Jag hatar att vara påträngande men. |
|
| |||
| |||
| väl hemma im usin 2007, men im ut atm så im usin 2003 där jag atm |
|
| |||
| |||
| Okej, detta borde arbeta på båda. Sub PrintRange () " "PrintRange Makro "Detta kommer att skriva ut 2 kopior av ett kalkylblad förinställda intervall " Application.ScreenUpdating = False Sheets ( "Blad1"). Välj ActiveSheet.Unprotect ActiveWindow.Range ( "C5: D17"). Utskrift Exemplar: = 2 Application.ScreenUpdating = True End Sub Om du har problem med att skapa en knapp eller ansluter koden till det då säga och vi kommer att prata igenom det. |
|
| |||
| |||
| Förlåt för en fördröjd reaktion. Tack jag ska prova det här och kommer att ge dig feedback så snart som möjligt:) |
|
| |||
| |||
| Vad finns det i detta exempel är ganska slumpmässigt, jag har ingen aning om du har flera blad eller du har skyddade områden eller om du vill hamna någonstans olika efter makrot gräl än där du var när du klickade på den. Eller om din arbetsbladet sortiment bygger på etiketter eller på hårda cell adresser. Jag föreslår att du spelar med syntax lite, den linje som gör allt arbete är ActiveWindow.Range ( "C5: D17"). Utskrift Exemplar: = 2 och du kan ändra på det tills du är nöjd. |
|
| |||
| |||
| Tack för hjälpen killar ... Jag har gjort det nu. |