![]() |
|
| |||
| |||
| Jag är mäklaren och använder Microsoft Word 2007 för att producera grafik intensiva flygblad. Jag har kammat webben och Microsofts webbplats för ett svar på ett problem jag har. När jag utforma flygblad och komprimera bilder det visar att det finns cirka 2-2.5mg filen sparas. När jag skriva ut det, det tar för evigt och visar upp till 100 mg till två sidor långt dokument. Jag kan inte förstå varför den gör det och som ni kan föreställa er, det tar evighet att skriva ut en mycket mindre 20. Jag är på en förlust för ett svar |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Skrivare inte förstår jpg-format. Skrivardrivrutinen utökar den grafiska filen till en bitmapp vilket är ganska sannolikt att vara tio gånger större än originalet. Utskriftskön visas i kö uppgifter att skrivaren är på väg att ges. en 100MB sida är inte en total överraskning. Du kan minska den genom att minska de punkter per tum krav på grafik från 600 till 300, de ska fortfarande ser likadana ut (enligt min åsikt) men det är inte ditt problem, 100MB en sida är ganska konventionell.
Jag tycker att du skriver ut genom en USB1.1-port, eller till en mycket långsam gamla skrivare. Ett 100MB bitmapp sida sådär borde process under 5 sekunder på en modern installation. Skulle du vilja beskriva din utrustning, med några modell nummer? Datorn och skrivaren? Om de verkligen är nya så kanske USB leda är defekt (partier) och en kvalitet ersättning skulle sluta ditt system som faller tillbaka till långsam. Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| Tack för ditt snabba svar. Jag använder fotot komprimera verktyg i ord som säger att de är komprimerade till 220dpi redan. Det körs via Linksys EF2J24 10/100 autosensing navet i Konica Minolta biz nav 250 nätverk laserskrivare. Genom det sätt på vilket det inte verkar frågan vilken dator jag använder för att försöka skriva ut filen. Resultaten är desamma. |
|
| |||
| |||
| LAN skulle ta dig ner till en minut en sida om det skulle lösa på 10Mbit/sec och jag kan tänka på ett par anledningar till varför det skulle göra det. Jag håller med om du inte har en USB-port som berörs och du har ingen anledning att tro det finns kablar problem. Har du någon i personalen som du kan be att få kontrollera du kör allt på den bit av nätet på 100Base-T 100Mbit/sec? Eller finns det ingen personal att falla tillbaka på. |
|
| |||
| |||
| ingen personal för att falla tillbaka på |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Word 2007 Klipp och klistra | munleyj | Office Suites & Applications | 0 | 14 OKTOBER 2009 16:51 |
| Word 2007, med undantag av sidor från Ordräkning | snowblind | Office Suites & Applications | 8 | 21 mars 2009 13:27 |
| Word 2007 Smart Art bugg? | rockyshred336699 | Office Suites & Applications | 0 | 18 april 2008 08:58 |
| Word 2007 hjälp | robina80 | Office Suites & Applications | 2 | 21 januari 2008 14:53 |
| Word 2007 | Maria | Office Suites & Applications | 3 | 10 juni 2007 16:34 |
| Thread Tools | |
| |