![]() |
|
| |||
| |||
| Hi folks Jag skriver en uppsats (gradvis) och byter regelbundet mellan 2000 och 2007. samma sätt som mina referenser görs nu är att jag skriver text väljer du det då gå att tillämpa stilar och välj siffra, som lägger till rätt nummer. Jag gick att titta på hur man hänvisning som min fikon visades inte i korshänvisning box och en plats berättade för mig att använda en annan metod, men detta börjar numrering från 1 igen och inte registrera sig i tabellen i siffror. så det verkar som jag kan fortsätta hur jag med en tabell av fikon, utan fig. referering eller börja om igen men utan en tabell med fikon ![]() ![]() någon något tips? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Anledningen till att jag inte kan komma med ett svar är att jag helt enkelt inte har en kopia av Word 2000 för att kontrollera den.
Ur minnet, du märka en figur med en siffra stil. Som gör att Word för att samla in den siffra som text i en figur bordet och vara valbar i en TOC avsnitt. Du gör det så vi är överens så långt. Om du sedan behöver tillämpa en hänvisning till denna siffra siffran borde kunna väljas när du deklarerar korshänvisningen. Om du inte kan se dem då det är "vad ska jag släppa in en hänvisning fält urvalslistan" som behöver justeras, säkerligen. Om du inte kan se det i listan då det inte blev uttagen till listan. Det skulle vara om det skulle märkas i korshänvisning alternativ. Om du hittar den plats där du definierar vad som kan korsreferens, det ska bli en lista med stilar som du kan lägga vad du vill. Jag kan inte titta eftersom Word ändras menyerna och nivåer med Word 2002 och du är tillbaka bortom horisonten och utom synhåll med Word 2000. Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| ah min dåliga sina 2003 Jag använder inte 2000 men jag har också tillgång till 2007. Anledningen till detta är många PC: s på UNI har uppdaterats till 2007, men inte alla och inte föreläsare st: s vilket innebär mina doc måste under 2003 så att de kan läsa den! vad du säger är vettigt Kan du berätta för mig hur man gör detta i antingen 2007 eller 2003?tack! |
|
| |||
| |||
| Hej Kinda har en lösning på detta (i 2007), inte mest eleganta, men anyhoo. i tillämpliga stilar box väljer jag figur, klicka på ändra knappen. i stil typ nedrullningsbara, välj "kopplade (punkt och karaktär) de siffror som sedan visas i korshänvisning rutan när alla numrerade ex väljs. tack till platsen för att sätta mig på rätt spår |
|
| |||
| |||
| Jag ska försöka gissa och det kan vara att byta omkring 2003-2007 som kastat något. Ursäkta min otydlighet, men det är år sedan jag såg Word. När du lägger till en bild eller något annat, det finns en höger-klicka på "rubriken" för att sätta i en autonumbered "Figur 12 Akropolis under vatten" saker. Det har en stil "Caption". Kanske du bara lägga till att texten under figuren och klicka på Anpassa och välja "MyFigureStyle" istället. När du lägger till en tabell med siffror som du har ett val att välja en stil och du kan be om "MyFigureStyle" och få ditt bord byggas. Det finns en alternativ kontroll-knapp som stänger av den inbyggda Caption systemet. Kanske du använder din egen stil för siffror eller 2007 har swiched du en stil som 2003 inte kan känna igen. Jag kan ha fel här men jag trodde att * alla * stil kan utses en siffra stil med ett "F"-flaggan. Buggered om jag vet var det går ändå. Hur som helst, korshänvisningar. Du skriver "se även mitt dramatisk bild av Akropolis under översvämningarna i 2014" och Infoga korshänvisning har du en pick-lista över vilken typ av sak du vill hänvisa till. Header figur, alla sorters. Om du har alla siffror i ett format som inte är standard "Caption" så ska inte dyka upp under "Figures" (såvida du inte kan lista ut om att F-flaggan mot en stil verkligen finns!) Men de borde att visa upp under en av de andra kategorierna, eftersom de är stilar, trots allt. Det finns ett halvt dussin alternativ i den nedrullningsbara listan är inte "Stil" en av dem? Vid det värsta, att få dem i korshänvisning systemet på något sätt, överväga att ändra alla "MyFigureStyle" till "Caption" (om den finns) eller i värsta fall till, låt oss säga, "Header 12" - inte för hand, det borde vara en en klick substitution. Om du använder "Header 12" så åtminstone din korshänvisning kommer dyka upp under "rubriker". Det är en dålig lösning. Om du kan se "MyFigureStyle" enligt någon annan grupp i korshänvisning kontroll box behöver du inte göra en förändring alls. |
|
| |||
| |||
| Ah, jag såg ditt tidigare inlägg. Ja, som behandlas med det, ignorera min vandring. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Word 2007, med undantag av sidor från Ordräkning | snowblind | Office Suites & Applications | 8 | 21 mars 2009 13:27 |
| Skanna till Word? | Cattranz | General Software Chat | 4 | 27 november 2007 12:09 |
| Talat ord skrivit ordet | pest79456 | Office Suites & Applications | 8 | 4 november 2007 08:55 |
| Little hjälp .. Word 2002 | mbonwick | Office Suites & Applications | 2 | 30 oktober 2007 12:48 |
| Ord | handthrottle | Office Suites & Applications | 1 | 7:e sep 2007 08:48 |
| Thread Tools | |
| |