![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag var bara med hjälp av Microsoft Word, manuellt skriva och kopiera och klistra in information i en etikett mall. Jag spara filen på min externa hårddisk, vilket ger den ett namn. Jag fortsätter att arbeta, spara ändringarna var så ofta. Ett par minuter, jag trycker spara och få följande felmeddelande: Det är ett allvarligt diskfel på filen ~ WRL3831. Disken du arbetar på har en media problem som hindrar Word att använda det. Prova följande: * Försök att formatera en annan disk. * Spara dokumentet till en annan disk. |
|
| |||
| |||
| |
|
| |||
| |||
| Tack för länken till microsoft hjälpsida. Tyvärr är det gäller Word 2000, och jag använder ordet 2002. Den säger att återställa nätverksanslutning, men har det inte varit återställas genom att vrida den om? Jag googled felmeddelandet och någon som också hade sagt att de var tvungna att formatera sin hårddisk från fett till FAT32. Är det något jag bör göra? Om så är fallet, kommer det att orsaka någon skada eller ta bort någon av filerna på hårddisken? Ett annat forum säger att det kan vara ett virus? Jag har skannat externa hårddisk med Kapersky, SUPERAntiSpyware och Malwarebytes och alla dök upp någonting. Tidigare i förra veckan men det var virus på enheten. |
|
| |||
| |||
| Eftersom detta tycks vara genomför flera olika aspekter av OS, Word, e-post, extern hårddisk etc. Jag har flyttat de senaste tjänster i Windows-operativsystem forum.Hopefully andra kommer att kunna ge några råd. I'm slags stumped nu. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Några frågor:
Vilken är den nuvarande utformningen av din extern hårddisk? ... och hur mycket ledigt utrymme som finns kvar på den? Om du sparar Word-filer till din interna hårddisk, får man samma problem? Har du en original Windows installationsdisken? Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Tack för ditt svar! Hur vet jag vilket format min extern hårddisk har nu? Jag verkar inte ha få samma fel att använda ordet när filen sparas direkt på min interna hårddisk. Min dator är en Dell, och kom installerade med Windows - Jag verkar inte ha några Windows installations-cd. Tack! |
|
| |||
| |||
| Gå till Min Dator (Dator om Vista) högerklicka på enheten och välj Egenskaper ... detta kommer att berätta för er filsystemet. Om man tittar på dina andra tjänster kan det vara så att en kritisk fil från antingen Word eller Windows har blivit skadad eller utgå. Prova att avinstallera Word, starta om och installera .... och se om detta hjälper. Om inte, du kommer att behöva en Windows-disk för att antingen söka efter filer som saknas eller att utföra en reparation eller en ny installation. Du svarade inte på hur mycket ledigt utrymme som finns kvar på extern hårddisk .... är detta nästan helt av en slump? |
|
| |||
| |||
| Det finns 180GB ledigt utrymme kvar på min externa hårddisk, och det är för FAT32 format. Jag ska försöka att avinstallera och installera om Microsoft Word för att se om detta hjälper. Tack! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hur gör jag Konvertera Min Dvd Film på Min hårddisk till 1 Single Avi eller DAT-fil med Sub. | Mohi212 | Multimedia & Codecs | 4 | 29 september 2009 05:40 |
| Fil inte dellicens - säger disk full, men inte | gramble | General Software Chat | 1 | 28 maj 2009 14:15 |
| Autorun script för att öppna setup.exe fil från en disk | Black Magic | General Software Chat | 1 | 3 mars 2009 18:37 |
| Jag har en disk läste fel | adeb | General Hardware Chat | 5 | 13 maj 2008 07:17 |
| Disk Read Error | rockpenguin | Drives & Removable Media | 3 | 3 oktober 2007 04:18 |
| Thread Tools | |
| |