![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag måste öppna MS Word-filer som folk skickar mig och min återupptas i Word också. Jag trodde att "Open Office" skulle fungera precis samma, men nu hör jag det fungerar inte riktigt. Jag råkar ha Office 95, helt ny i shrink wrap eftersom jag inte kunde bli av med den. Nu undrar jag, kan jag inte bara installera det och problemet skulle kunna lösas? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, ska installera och fungera bra på XP, men du kan ha problem med filerna beroende på vilket format folk skicka dem till dig, om de skicka dem till dig i ett Microsoft Word-dokument från en version av Word nyare än 95, de kommer inte att öppna. Men Open Office ska öppna dem fint för dig.
| |||
| |||
| wasd använder Office 97 med vista ... så varför inte ... men håller med efter att sagt nyare versioner dok. får inte öppna ... Jag skulle också recomment öppna kontor ... så länge det har fungerat för allt jag gör .... och lycka till |
|
| |||
| |||
| öppna kontor fungerar, det bara ganska lite annorlunda att använda. kan du jämföra det att gå från Office 2003 till 2007 antar jag. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Office 95 kommer att installera filerna till systemkatalogen snarare än system32 katalogen.
När du har kört installationen, kontor kommer att skapa system katalogen i Windows-katalogen och lägger filer där. Kopiera dem manuellt till system32-katalogen och det bör fungera bra. Mitt System: Glowbox
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hårddisk Fel om uppstart - "Disk Error" "Tryck på valfri tangent för att starta" | ashaiba | General Hardware Chat | 6 | 13 mars 2009 15:56 |
| "Compenent" MSINET.OCX "eller dess beroenden inte korrekt registrerade: af | ashprice01 | General Software Chat | 1 | 19 november 2008 08:01 |
| Det går inte att sätta "Aktivera" funktion "om" i Bios ref CD / DVD. | ashmehta | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 8 | 17 juni 2008 02:56 |
| Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error". | aechain | Windows-operativsystem | 5 | 24 januari 2008 15:45 |
| "Förberedelser för att installera" ... Microsoft Office varje gång jag öppnar IE7! | Lukee12 | Office Suites & Applications | 10 | 27 sep 2007 16:15 |
| Thread Tools | |
| |