mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Word 2007 "Break" sida i Half?

Reply

Thread Tools
Old 24 juni 2008, 14:03
New Member Group

Default Word 2007 "Break" sida i Half?

Hej alla. Förra året fick jag som ansvarar för att skicka ut över 100 inbjudningar till vår familj réunion förra året och när jag fick via e-post adress listan, jag hittade det som skrivs på detta sätt:

Joe Buck (mellanslag) Jane Buck
Adress (mellanslag) Adress

ect, med uppenbarligen inga kolumner skapas inbetween dem. Jag har köpt ett adresskort kit att skriva ut adresser och i stället för retyping dem vill jag bara kan klippa och klistra in i lådor. Du kan se hur detta skulle vara ett stort problem. Finns det något sätt att "bryta" sidan i mitten och få adresser på separata rader utan att göra den långa klippa och klistra sätt att redoing hela listan så att det ser ut så här:

Joe Buck
Adress
Adress

Jane Buck
Adress
Adress

eller ens

Joe Buck (Word Kolumn Format) Jane Buck
Adress (Word Kolumn Format) Adress

Jag hoppas att detta är vettigt.
Old 26 juni 2008, 21:44
Ledamot Gruppen

Default Word 2007 "Break" sida i Half?

Visste du försöka göra en mail merge?

om inte ...

gå under dina försändelser fliken och klicka på kopplingen och sedan starta guiden Kopplad utskrift.
ett fönster öppnas till vänster på skärmen.
Klicka på etiketter
Klicka på Nästa (längst ner)
använda dina dokument som har alla adresser på den. och justera etiketten alternativ till vad du vill.
Klicka på Nästa och ganska följa guiden därifrån.

om detta görs på rätt sätt skär Temne ner betydligt och kommer att anpassa saker perfekt för utskrift.

Jag hoppas att detta är vad du ville höra.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Webbsida Message "objektet Fel" plz Hjälp bubz786 Webbläsare & FTP Klienter 1 21 april 2009 12:57
0KB Arkiv nedladdningar, "väntar på (sidan)" strippad XP ..? alterbr33d Webbläsare & FTP Klienter 3 15 april 2009 18:52
Hårddisk Fel om uppstart - "Disk Error" "Tryck på valfri tangent för att starta" ashaiba General Hardware Chat 6 13 mars 2009 15:56
"Lost" i Half Life 2 SirStukings PC & Console Gaming 5 12 februari 2008 21:33
Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error". aechain Windows-operativsystem 5 24 januari 2008 15:45
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.