![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla. Förra året fick jag som ansvarar för att skicka ut över 100 inbjudningar till vår familj réunion förra året och när jag fick via e-post adress listan, jag hittade det som skrivs på detta sätt: Joe Buck (mellanslag) Jane Buck Adress (mellanslag) Adress ect, med uppenbarligen inga kolumner skapas inbetween dem. Jag har köpt ett adresskort kit att skriva ut adresser och i stället för retyping dem vill jag bara kan klippa och klistra in i lådor. Du kan se hur detta skulle vara ett stort problem. Finns det något sätt att "bryta" sidan i mitten och få adresser på separata rader utan att göra den långa klippa och klistra sätt att redoing hela listan så att det ser ut så här: Joe Buck Adress Adress Jane Buck Adress Adress eller ens Joe Buck (Word Kolumn Format) Jane Buck Adress (Word Kolumn Format) Adress Jag hoppas att detta är vettigt. |
|
| |||
| |||
| Visste du försöka göra en mail merge? om inte ... gå under dina försändelser fliken och klicka på kopplingen och sedan starta guiden Kopplad utskrift. ett fönster öppnas till vänster på skärmen. Klicka på etiketter Klicka på Nästa (längst ner) använda dina dokument som har alla adresser på den. och justera etiketten alternativ till vad du vill. Klicka på Nästa och ganska följa guiden därifrån. om detta görs på rätt sätt skär Temne ner betydligt och kommer att anpassa saker perfekt för utskrift. Jag hoppas att detta är vad du ville höra. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Webbsida Message "objektet Fel" plz Hjälp | bubz786 | Webbläsare & FTP Klienter | 1 | 21 april 2009 12:57 |
| 0KB Arkiv nedladdningar, "väntar på (sidan)" strippad XP ..? | alterbr33d | Webbläsare & FTP Klienter | 3 | 15 april 2009 18:52 |
| Hårddisk Fel om uppstart - "Disk Error" "Tryck på valfri tangent för att starta" | ashaiba | General Hardware Chat | 6 | 13 mars 2009 15:56 |
| "Lost" i Half Life 2 | SirStukings | PC & Console Gaming | 5 | 12 februari 2008 21:33 |
| Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error". | aechain | Windows-operativsystem | 5 | 24 januari 2008 15:45 |
| Thread Tools | |
| |