mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Word 2007, med undantag av sidor från Ordräkning

Reply

Thread Tools
Old 16 april 2008, 19:50
New Member Group

Default Word 2007, med undantag av sidor från Ordräkning

Hej alla,

Jag är just nu att skriva ett arbete som måste ett visst ord räkna exklusive bibliografi / tillägg, etc. ..

Finns det ändå kan jag berätta ord inte ta med vissa sidor eller avsnitt i samband med de ord? Det är verkligen iritating med ord räkna orden i tabeller, min bibliografi, etc. ..

Jag har manuellt väljer varje avsnitt jag vill räknas just nu som när jag är säker på att du kan tänka tar lång tid.

Tack.
Old 17 april 2008, 11:44
Givargruppen

Definitivt det finns, det innebär att skriva ett makro-och specificerar räknar krav.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 18 Mars 2009, 17:19
New Member Group

Snowblind,
Har du någonsin arbeta med detta problem ut?

Jag har samma fråga.

Med vänlig hälsning
Mike
Old 18 mars 2009, 17:48
Givargruppen

Det diskuterades vid http://www.techtalkz.com/microsoft-o...lar-style.html - Jay Freedman postindustriella är kärnan i vad som behövs. Om dokumentet strikt använder stilar att skilja texten funktion sedan klicka på en knapp för att få den totala Ordräkning för din egen önskad delmängd av stilar är bara en fråga om att inrätta räkna makro att inkludera dem. Om dokumentet är inte skilja på det sättet så skulle behovet av nytänkande.

Jag har spenderat år att försöka prata folk till att använda formatmallar i Word i stället för format och jag fick aldrig någonstans.

snowblind, som ser det, är långt borta.
Old 18 Mars 2009, 18:11
New Member Group

Det var lysande!
tack så mycket

Hälsningar
Mike
Old Mars 21, 2009, 03:35
Ledamot Gruppen

ja om du väljer den text du vill räkna så räknas dessa ord och säger i nedre vänstra hörnet på kontoret 2007 EG 97 / 200 ord
Old Mars 21, 2009, 04:11
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av rbscooby View Post
ja om du väljer den text du vill räkna så räknas dessa ord och säger i nedre vänstra hörnet på kontoret 2007 EG 97 / 200 ord
Det är, konstigt nog, var den ursprungliga definitionen av problemet: "Jag är tvungen att manuellt välja varje avsnitt jag vill räknas just nu som när jag är säker på att du kan tänka tar lång tid.".
Old Mars 21, 2009, 05:40
Ledamot Gruppen

aaaa ledsen
Old Mars 21, 2009, 13:27
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av plats View Post
Det diskuterades vid http://www.techtalkz.com/microsoft-o...lar-style.html - Jay Freedman postindustriella är kärnan i vad som behövs. Om dokumentet strikt använder stilar att skilja texten funktion sedan klicka på en knapp för att få den totala Ordräkning för din egen önskad delmängd av stilar är bara en fråga om att inrätta räkna makro att inkludera dem. Om dokumentet är inte skilja på det sättet så skulle behovet av nytänkande.

Jag har spenderat år att försöka prata folk till att använda formatmallar i Word i stället för format och jag fick aldrig någonstans.

snowblind, som ser det, är långt borta.

Ah, skål för att Spot! Min mum'll vara över månen. Hon har fått tjata på mig om det fanns något sätt att göra detta, ingen tvekan om jag hittar det närmaste till hands också!

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.