![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Hej alla,
Jag är just nu att skriva ett arbete som måste ett visst ord räkna exklusive bibliografi / tillägg, etc. .. Finns det ändå kan jag berätta ord inte ta med vissa sidor eller avsnitt i samband med de ord? Det är verkligen iritating med ord räkna orden i tabeller, min bibliografi, etc. .. Jag har manuellt väljer varje avsnitt jag vill räknas just nu som när jag är säker på att du kan tänka tar lång tid. Tack. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Definitivt det finns, det innebär att skriva ett makro-och specificerar räknar krav.
|
|||
|
|||
|
Snowblind,
Har du någonsin arbeta med detta problem ut? Jag har samma fråga. Med vänlig hälsning Mike |
|
|
|||
|
|||
|
Det diskuterades vid http://www.techtalkz.com/microsoft-o...lar-style.html - Jay Freedman postindustriella är kärnan i vad som behövs. Om dokumentet strikt använder stilar att skilja texten funktion sedan klicka på en knapp för att få den totala Ordräkning för din egen önskad delmängd av stilar är bara en fråga om att inrätta räkna makro att inkludera dem. Om dokumentet är inte skilja på det sättet så skulle behovet av nytänkande.
Jag har spenderat år att försöka prata folk till att använda formatmallar i Word i stället för format och jag fick aldrig någonstans. snowblind, som ser det, är långt borta. |
|
|
|||
|
|||
|
Det var lysande!
tack så mycket Hälsningar Mike |
|
|
|||
|
|||
|
ja om du väljer den text du vill räkna så räknas dessa ord och säger i nedre vänstra hörnet på kontoret 2007 EG 97 / 200 ord
|
|
|
|||
|
|||
|
Det är, konstigt nog, var den ursprungliga definitionen av problemet: "Jag är tvungen att manuellt välja varje avsnitt jag vill räknas just nu som när jag är säker på att du kan tänka tar lång tid.".
|
|
|
|||
|
|||
|
aaaa ledsen
|
|
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Citat:
Ah, skål för att Spot! Min mum'll vara över månen. Hon har fått tjata på mig om det fanns något sätt att göra detta, ingen tvekan om jag hittar det närmaste till hands också!