mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Word / Excel, raske spørsmål

Reply

Thread Tools
Old 21 mai 2008, 14:22
Medlem Group

Default Word / Excel, raske spørsmål

Hei, når jeg åpner Word eller Excel, er det alltids en grå boksen som kommer opp med "Aktiver makroer", og "deaktivere makroer". Jeg har alltid trykk aktiverer makroer kategorien. Vet noen hva denne boksen er det for vennligst
Old 21 mai 2008, 14:41
Moderator Group

Dokumentet du åpner inneholder makroer. Som å ha et lite program som kjører et lite program i det.

Så lenge du vet hvem som har gjort dokumentet, de er trygge. Sine akkurat det noen ganger folk bruker dem til å spre virus etc.

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 21 mai 2008, 15:09
Donor Group

også, hvis du har et program som en PDF-maker, kan de bruke makroer (min college systemer gjør). Som serverguy sagt, de er nok sikkert hvis du vet hvem de kom fra, og hvis vinduet kommer opp når du starter et nytt dokument også, det kommer fra deg, så vil igjen være mest sannsynlig fine.

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 22 mai 2008, 03:20
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by serverguy View Post
Dokumentet du åpner inneholder makroer. Som å ha et lite program som kjører et lite program i det.

Så lenge du vet hvem som har gjort dokumentet, de er trygge. Sine akkurat det noen ganger folk bruker dem til å spre virus etc.
ok så det betyr at hvis jeg trykker på "Deaktiver makroer" instaed av aktiver, bør ikke åpne. men likevel ikke kan åpnes uansett?
Old 22 mai 2008, 05:52
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by ashmehta View Post
ok så det betyr at hvis jeg trykker på "Deaktiver makroer" instaed av aktiver, bør ikke åpne. men likevel ikke kan åpnes uansett?
No Makroer er lite program som kjører i dokumentet for å gjøre dokumentet mer interaktivt, som knapper som tar deg tilbake til et bestemt sted eller de som utfører en utregning når du klikker på dem.

Hvis du velger å deaktivere, du bare hindre at makroer kjøres, men resten av dokumentet vil fremdeles åpne.

Det kan bare være den interaktive knappene fungerer ikke lenger.

Det påvirker ikke normal beregninger i Excel skjønt, vil legge til eller trekke. Bare det interaktive ting, som en hjem-knappen.

Old 22 mai 2008, 08:49
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by serverguy View Post
No Makroer er lite program som kjører i dokumentet for å gjøre dokumentet mer interaktivt, som knapper som tar deg tilbake til et bestemt sted eller de som utfører en utregning når du klikker på dem.

Hvis du velger å deaktivere, du bare hindre at makroer kjøres, men resten av dokumentet vil fremdeles åpne.

Det kan bare være den interaktive knappene fungerer ikke lenger.

Det påvirker ikke normal beregninger i Excel skjønt, vil legge til eller trekke. Bare det interaktive ting, som en hjem-knappen.

takk kompis. forstå det mye bedre.
Old 22 mai 2008, 09:56
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by ashmehta View Post
takk kompis. forstå det mye bedre.
No problem.

Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Excel Spørsmål prawleprovi Office Suites & Applications 3 6 mai 2008 09:52
Excel spørsmålet HistoryGirl Office Suites & Applications 1 8 april 2008 08:09
Komme i Word og Excel-lovlig og billig real77 Office Suites & Applications 2 5 mars 2008 12:01
Komme i Word og Excel-ny laptop real77 Office Suites & Applications 1 5 mars 2008 10:02
Word / Excel / Powerpoint - Søk! lagentium Office Suites & Applications 2 18nde sep 2007 03:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.