![]() |
|
| |||
| |||
| Hei, når jeg åpner Word eller Excel, er det alltids en grå boksen som kommer opp med "Aktiver makroer", og "deaktivere makroer". Jeg har alltid trykk aktiverer makroer kategorien. Vet noen hva denne boksen er det for vennligst |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Dokumentet du åpner inneholder makroer. Som å ha et lite program som kjører et lite program i det. Så lenge du vet hvem som har gjort dokumentet, de er trygge. Sine akkurat det noen ganger folk bruker dem til å spre virus etc.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| også, hvis du har et program som en PDF-maker, kan de bruke makroer (min college systemer gjør). Som serverguy sagt, de er nok sikkert hvis du vet hvem de kom fra, og hvis vinduet kommer opp når du starter et nytt dokument også, det kommer fra deg, så vil igjen være mest sannsynlig fine.
| |||
| |||
| ok så det betyr at hvis jeg trykker på "Deaktiver makroer" instaed av aktiver, bør ikke åpne. men likevel ikke kan åpnes uansett? |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Hvis du velger å deaktivere, du bare hindre at makroer kjøres, men resten av dokumentet vil fremdeles åpne. Det kan bare være den interaktive knappene fungerer ikke lenger. Det påvirker ikke normal beregninger i Excel skjønt, vil legge til eller trekke. Bare det interaktive ting, som en hjem-knappen.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Sitat:
takk kompis. forstå det mye bedre. |
|
| |||
| |||
|
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Excel Spørsmål | prawleprovi | Office Suites & Applications | 3 | 6 mai 2008 09:52 |
| Excel spørsmålet | HistoryGirl | Office Suites & Applications | 1 | 8 april 2008 08:09 |
| Komme i Word og Excel-lovlig og billig | real77 | Office Suites & Applications | 2 | 5 mars 2008 12:01 |
| Komme i Word og Excel-ny laptop | real77 | Office Suites & Applications | 1 | 5 mars 2008 10:02 |
| Word / Excel / Powerpoint - Søk! | lagentium | Office Suites & Applications | 2 | 18nde sep 2007 03:57 |
| Thread Tools | |
| |