![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, när jag öppnar ordet eller Excel finns det alltid en grå rutan som kommer upp med "Aktivera makron" och "Inaktivera makron". Jag har alltid trycka på aktivera makron fliken. Finns det någon som vet vad detta fält är till för snälla |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| De dokument som du öppnar innehåller makron. I likhet med ett litet program som kör ett litet program i den. Så länge du vet vem som gjort dokumentet, de är säkra. Dess bara att det ibland människor som använder dem för att sprida virus etc.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| även om du har ett program som en PDF Maker, de kan använda makron (mitt college system gör). Liksom serverguy sagt, de är nog säkert om du vet vem de kommer ifrån, och om fönstret kommer upp när du startar ett nytt dokument för det kommer att komma från dig, så kommer återigen att vara mest sannolikt böter.
| |||
| |||
| ok så betyder det att om jag trycker på "Inaktivera makron" instaed om möjligt bör den inte att öppna. men fortfarande inte öppna oavsett? |
|
| |||
| |||
| Citat:
Om du väljer att inaktivera, du bara förhindra att makron från att köras, men resten av dokumentet fortfarande öppen. Det kan bara vara den interaktiva knappar fungerar inte längre. Den påverkar inte normala beräkningar i Excel dock vilja lägga till eller dra ifrån. Bara interaktiva saker, t.ex. en hem-knappen.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Citat:
Tack kompis. förstår det mycket bättre. |
|
| |||
| |||
|
__________________ serverguy |