![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag verkar ha en konstig problem med Firefox och möjligen Internet Explorer 8. I Firefox, om jag går till antingen Quick Svara längst ner i en konversation eller gå till All Svara alternativ verkar det som om texten där du skriver meddelandet är tomt ut. Det verkar för ett andra med en markör i den och sedan bara gråfärgas och jag kan inte klicka på det. Liksom det inte finns någon textruta där. Det verkar vara att den laddas OK att börja med och sedan när de grå bakgrund för textruta finns i det slutar fungera. Det är inte alltid sker, och ibland uppdatera sidan botemedel den och allt fungerar. Jag verkar ha haft problem ända sedan jag installerade Internet Explorer 8 för att testa webbplatser etc. Men det är att Internet Explorer 8 fungerar helt bra för CJ ..... Det kan också vara somethign att göra med Firefox Beta 3 som jag installerade och sedan gjorde sig av igen. Men jag har försökt reinstallign det till ingen nytta. Det är mycket störande och är anledningen till att jag inte har utstationering mycket ... Jag har inte klart för att be om någon annan har detta problem eller om Dave vet något. Jag är helt fast på den och hatar att inte kunna använda Firefox. Jag kan bara gå och torka min disk och läsa in en backup från ett par veckor sedan när den fungerar.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Är det möjligt att prova en annan maskin?
| |||
| |||
| Försök att rensa cacheminnet - arbetat med liknande problem för mig en gång. Har du sprang några städare som skulle ha rensat din Java cache nyligen? Prova omstart - låter som du redan har om det har pågått ett tag så kanske se till att Java är uppdaterad, kanske installera det. |
|
| |||
| |||
| Oh och SG, namnge ditt system i din profil så att det visar på tjänster skulle göra forumet en enorm SEO nytta, det annonser mer text (sökord) till trådar därmed ökar Google söktrafiken. Det är naturligtvis en fråga om smak och preferenser, så jag förstår om du inte vill bara meddela dig kompis. |
|
| |||
| |||
| Nej, det verkar bara vara här datorn men .... Jag har just gjort samma sak händer igen i ett VM. I princip installerat IE8 medan Firefox 2 installerades redan. Då uppdateras FF till 3 Beta version och sedan avinstallerats Beta att gå tillbaka till FF2. Problemet verkade igen. Jag har lyckats fixa det på den här datorn nu har jag faktiskt har en del arbete på det. Jag avinstallerade Firefox helt sedan uninstalled IE8. Därefter installeras Firefox 2 och sedan IE8. Inga mer problem ![]() Jag gissar att det är någon slags bugg i Firefox 3 och jag kommer att göra några fler tester. Jag tycker att det är något motstridiga med IE8 när det är installerat i en rolig sekvens .... Evil: Jag har precis installerat JRE nu. Det behövs en uppdatering ändå Är du osäker på om det var något med det att göra ändå.Jag har försökt rensa cache innan men det hjälpte inte ![]() Dave: Jag valde att inte sätta mitt system specs i min signatur för att jag tycker det är lite irriterande att behöva bläddra igenom alla extra grejer i en tråd bara för att läsa meddelanden. Men jag har en listig idé jag utformning som kommer att dölja system specs för mig, men alla andra kommer fortfarande att kunna se dem Nu läser vissa Firefox Utvecklare dokumentation.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| Internet skulle troligen vara säkrare utan Java ![]() Den dåliga nyheten är att mina problem har kommit tillbaka delvis ... Ibland fungerar det ibland inte. Jag CBA att försöka lista ut det nu, jag behöver sova. Men jag är ganska säker på att det är något att göra med IE8 och Firefox nu. Bloody Windows. Spot, dess bara en idé jag hade för att filtrera bort vissa delar av CJ trådar med lite skript i Firefox, gillar hur Lägg blockerare arbete. Jag måste dissekera Daves HTML första att hitta ett enkelt sätt att hitta system specs och sedan dölja den från sidan
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Är IE8 fortfarande på beta? |
|
| |||
| |||
| Ok SG, np. |