mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Allmänna Forum > Gemenskapen Nyheter & Chat

Register

Folding @ home: falsning till gagn för mänskligheten

Reply

Thread Tools
Old 4 december 2008, 15:03
Givargruppen

http://folding.stanford.edu/

Jag tycker att vi borde starta ett lag. Vad är fällbara?

I grund och botten Stanford University använder ett program som de distribuerar till dig så att du kan donera en del av din dators processorkraft för att beräkna saker som, efter genomförd uppgifterna skickas tillbaka. Dessa uppgifter kommer att hjälpa dem hitta behandling och / eller botemedel för saker som cancer. Jag har faktiskt gjort det här förut för länge sedan på ett annat forum. inte har gjort det meningsfullt. Jag tycker att vi borde starta en officiell grupp och se om vi kan rack upp punkter att konkurrera med andra grupper. Hur de punkter som är enkel -

Beroende på komplexiteten i datapaket du skickas du tilldelas poäng när den är avslutad behandling. det finns 2 rake system - ditt lag mot andra lag, och du mot de andra i ditt team.

kan du aktivera programmet på och av vid kommer, så när du inte använder datorn kan du köra programmet och därmed bidra till Stanford med sin forskning.

Du kan också använda din PS3 (det veck mycket snabbt) och du kan också registrera flera datorer att arbeta för din egen profil i laget på en gång.

Vad säger du Dave? kan vi ge det en chans?

om du vill hjälpa mänskligheten, klicka här -> http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/createteam.pl

Mitt System: Upp Secrit

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Moderkort:
GIGABYTE GA-EP45-UD3P (P45)
RAM Minne:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Grafikkort (s):
GTX280
Ljudkort:
ombord (för tillfället)
Hårddisk (s):
WD WD6401AALS 640GB
Optisk enhet (er):
Klicka på länken i signaturen för mer
Mål / PSU:
CORSAIR CMPSU-750TX (750 Watt)
Kylning:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Nätverk / Internet:
DSL medellång
Monitor (s):
30 tum 2650x1600 (snart i alla fall)
Operating System (s):
XP Home
Old 4 december 2008, 16:03
Moderator-gruppen

Dess gjort ... låt mig gräva tråden en sekund.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 4 december 2008, 16:06
Givargruppen

<Please Inte länkar till apoteket sites, via länkar eller images, nr biggie bara att du know>

didnt know. lol.
Old 5 december 2008, 06:29
Administrator Group

Verkar som en bra idé, bump här tråden man som är borta större delen av w / slut. Kommer sedan att granska att den setup.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 5 december 2008, 06:51
Administrator Group

Ser ut som SG började det, måste ha missat det, http://www.computer-juice.com/forums...ng-home-18747/
Old 5 december 2008, 08:58
Moderator-gruppen

Yeh, jag försöker bara gräva lösenordet igen. Jag förlorade en hel del mail innan, som är arkiverade, och någonstans innehåller detaljer.

Annars bara sätta upp det igen.

Old 5 december 2008, 11:39
Givargruppen

Detta är bra! Det skulle vara häftigt om vi kunde ge någon ett litet pris eller något som någonsin har flest poäng i vårt team efter några månader. Ya know, för att ge ett forum medlemmar några motiv att lägga mer.
Old 5 december 2008, 12:01
Moderator-gruppen

Hmmm, jag har ett rack fullt med servrar som kör ut på kontoret, gör ingenting hela natten, och 3 servrar uppe gör nästan ingenting alls (bara för hemmabruk).

Kanske jag skulle få dem fällbara ....

Old 5 december 2008, 12:06
Givargruppen

Och jag har 3 spel datorer + en PS3. Jag skulle börja fällbara också. Jag kommer så fort jag vet att laget är igång igen. = D
Old 8 December 2008, 17:41
Moderator-gruppen

Var noga och läsa upp det innan du börjar fällbara. Om du bara har en eller två datorer och använda dem mycket sedan fällbara inte för dig. Det är mer inriktade på tomgång PC processorer.

Dave vill inrätta en FAH forum även för Google-sökningar och för frågor och medarbetare för att diskutera ämnen.

http://www.stanford.edu/group/pandeg...FoldingFAQ.pdf

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.