mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Generelle Fora > Off Topic Discussion

Register

Enhver elektrikere om her? Hjem Ledningsnet Spørgsmål.

Reply

Thread Tools
Old 6. maj 2009, 15:09
Medlem Gruppen

Default Enhver elektrikere om her? Hjem Ledningsnet Spørgsmål.

Heyy gutter,

Form for en mærkelig spørgsmål, jeg gætte, men jeg håber måske theres et par folk på her med en lidt mere elektrisk Know How end mig.

Okay, så i grunden var genopbygge vores værksted, som er en rimelig afstand fra huset. Vi har 30amp amoured kablet kører underjordiske fra huset til det. Søger at have en ring vigtigste og lyser i garagen, så jeg ved, at jeg har brug for en sikringskassen for sikkerhed og til at splitte det ordentligt. Beføjelse til underjordisk kabel cant virkelig kabelforbundet direkte i de vigtigste sikringskassen i huset, men er det sikkert at trådbunden det direkte i ringen vigtigste som en ansporing? og hvis ja, har vi brug for en sikring på anspore, at stoppe for meget magt uafgjort. ive kabelforbundet mest huset ring hovedbrandledninger, men dette isnt noget ive ecountered før, så eventuelle råd ville være meget appriecated!

MCTW
Old 6. maj 2009, 15:58
Redaktør Gruppen

Jeg har netop gjort det samme i en ny workshop.

Fra læsning gennem de store grønne bog regs foran mig nu, jeg forstår, kan du kun har 1 anspore off hvert sokkel på ringen, og det skal være enten en enkelt eller dobbelt.

Så du kan ikke køre en anden forbruger enhed off at spore, i det mindste er det ikke vil være inden for de regs, og ingen sparky vil certificere det (til at holde inden for del P). Mindst Jeg tror ikke, de ville.

Den bedste løsning vil være at bare køre et kabel fra forbrugerens enhed eller i mangel heraf, hvis du har en ubrugt elkomfur stik, kan du slå denne ind i din garage feed.

Jeg har lige kørt et kabel direkte fra en af vores forbruger-enheder, men så igen, jeg tror vi har 9 forbrugeren enheder i forskellige staldene lol.

Jeg formoder din eneste anden mulighed, er at sætte en 13amp smeltet anspore på ringen kan du nemt få adgang til, så køre din forbruger enhed off dette, og sørg for den har en RCD i det.

Men du vil være begrænset til 13A i skuret.

Ærligt den bedste måde og sikker måde at gøre det er at sætte en 32A MCB i huset forbruger enhed, skal du køre det ud til din stald, og derefter sætte en forbruger enhed med en 63A eller hvad RCD i garagen med en 16A MCB for en radiale socket kredsløb og en 6A MCB for loftet lyser.

Mit system: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Bundkort:
Asus P5Q Pro
RAM Hukommelse:
OCZ 8GB 800 MHz
Grafikkort (r):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Ombord
Harddisk (e):
Langt
Optisk drev (r):
Sony al cheapo en.
Sag / PSU:
Antec tre hundrede
Køling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfælde fans.
Network / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 6. maj 2009, 21:20
Donor-Gruppen

Hvad server sagt, men også: 30 ampere er ikke meget for en garage. Det ville betyde, at du kører alle dine lygter og forretninger på det samme foder. Måske du ikke bruger din garage vil jeg gøre mit, men tredive ampere? min lille rundsave henleder 15. Min lille bitty luft kompressor trækker også 15. PLUS lysene. Så hvis jeg havde kun 30 ampere, og jeg var opskæring en bestyrelse og kompressoren sparket på ikke at nævne den lyser ...............

Jeg ønsker et par kredsløb i det mindste for noget som dette.

Naturligvis endnu en gang, vi får i sproglige forskelle lol. Jeg har kabelforbundet tonsvis af ting her i USA, men jeg har ikke den foggiest idé om, hvad en "ring vigtigste" er.
Old 7. maj 2009, 04:39
Donor-Gruppen

En Ring Main er et begreb, som anvendes i den indenlandske hus ledninger.
Normalt vil det give standard 13amp væg stikkontakter. Det hedder en ring fordi stikkontakter er koblet fra forbrugerne og en yderligere tråd tilbage til forbrugeren enhed efter sidste stik. Hver ring er bedømt på 30amps
Dette gør det muligt for den belastning, der skal spredes begge veje tilbage, hvilket fjerner behovet for tunge kabler. Jeg tror, dette kredsløb kan håndtere 7.2kw eller therebouts.
Normalt 2,5 mm kabel bruges ..... og kablede denne måde, bliver det den equvalent af 5mm kabel.

De fleste huse her, har en ring for nedenunder, en ring for ovenpå og måske en separat ring til køkkenet. Bigger egenskaber kan have mere. Belysning er ved separate kredsløb.

Ikke sikker på om din del af verden, men vores indenlandske netspænding er 220/240v

Mit system: Hjem Build

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Bundkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM Hukommelse:
4GB (3.25gb synlig)
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-Board
Harddisk (e):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk drev (r):
Pioneer 110 x 2
Sag / PSU:
Stock / 550w Silent
Køling:
Stock
Network / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT VAR
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 7. maj 2009, 04:58
Donor-Gruppen

@ mctw

Som serverguy har sagt, du cant køre en ring vigtigste via en spore fra en eksisterende .... dette ikke ville være juridisk / sikker.
Du skal komme fra den største forbruger-enhed via et ekstra fuseway, eller passe en ekstra enhed, hvis der ikke reservedele er til rådighed.
Også bedømmelse af armerede kabler er vigtig, da disse kan komme i forskellige størrelser. Du skal sørge for, at den er kraftig nok til jobbet yo har i tankerne.

Kig her for nogle mere info

Som Bubba nævnt, det afhænger af, hvad du har til hensigt at køre.
Old 7. maj 2009, 09:25
Donor-Gruppen

Ah, takket Phil. Det er rigtigt, du europæere bruger 220. Vi bruger 110. Bedste gæt, hvad youcall en ring vigtigste, vi kalder en Afbryderens fra din beskrivelse, tak for den præcisering.

Beklager at måtte afbryde mctw, men jeg er stadig forsøger at finde ud af Queens engelsk lol.
Old 7. maj 2009, 10:08
Donor-Gruppen

Ikke sikker på, at det korrekte Bubba ....... Her er et diagram over en typisk ring vigtigste:

Kablerne i forbrugerleddet enhed både er tilsluttet den samme fuseway .... dette kan være en simpe sikringsholderen eller en afbryder.
Old 7. maj 2009, 10:10
Redaktør Gruppen

@ Bubba

Det er også værd at huske, at du er på 110V standard, vi er på 230V standard.

Vi kan trække en smule mere end 3000 Watt fra en stikkontakt, kan du trække rundt regnet 1.500 watt jeg mener.

Så vores 30A udbuddet er ligesom din 60a levering på 110V.

Og nope, ring vigtigste er bogstaveligt hvordan stikkontakter er koblet op ..

Hvis det var netop den blå ledning, så det ville være en radiale kredsløb, Men tilføjer i den gule ledning som godt, slutter tilbage op med den blå ledning, når det bliver til forbrugeren enhed, er det en ring kredsløb.

Old 7. maj 2009, 13:35
Medlem Gruppen

cheers for hurtig feedback fyre!
Jeg tror, ill nødt til at genoverveje denne idé smule. for nu er jeg tror ill gøre hvad serverguy første foreslog, kører en 13amp smeltet ansporing af en eksisterende ring. 13amp bør dække det håber jeg, men hvis det blæser ill har telegrafisk det direkte i de vigtigste sikringskassen, vi dont have reservehjulsdæk baner i det, så Thats noget at forsøge at undgå, hvis muligt!
Jeg kan se, hvad du mener dog, om ikke at være sikkert at køre en ring af en ansporing, lodtrækningen ville være langt til høje!
Old 7. maj 2009, 14:40
Redaktør Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af mctw View Post
cheers for hurtig feedback fyre!
Jeg tror, ill nødt til at genoverveje denne idé smule. for nu er jeg tror ill gøre hvad serverguy første foreslog, kører en 13amp smeltet ansporing af en eksisterende ring. 13amp bør dække det håber jeg, men hvis det blæser ill har telegrafisk det direkte i de vigtigste sikringskassen, vi dont have reservehjulsdæk baner i det, så Thats noget at forsøge at undgå, hvis muligt!
Jeg kan se, hvad du mener dog, om ikke at være sikkert at køre en ring af en ansporing, lodtrækningen ville være langt til høje!
Jeg har ikke tyder på, at denne

Jeg sagde, at det skal være sikkert. Jeg vil virkelig anbefale at få det hele tjekket ud af en ordentlig elektriker.

Hvorfor ikke bare køre ledninger ud til skuret, sætte forbrugeren enhed i etc, men så bare sætte en 13A stik på den ende af kablet, og sæt det til en stikkontakt.

På den måde a) du holder sig inden for loven (det ikke betegnes som permanent, da det ender i et stik), b) det vil få dig præcis den samme mængde strøm til stald og c), hvis du har besluttet at opgradere i fremtiden skal du blot at få en sparky til Plumb det i at sikringskassen korrekt, at tilføje et nyt forbruger enhed såvel.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.