mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > General Forums > Av Emne Diskusjon

Register

Noen elektrikere her? Hjem ledningsnett Question.

Reply

Thread Tools
Old 6 mai 2009, 15:09
Medlem Group

Default Noen elektrikere her? Hjem ledningsnett Question.

Heyy folkens,

Slags merkelig spørsmålet jeg gjette, men jeg håper kanskje Theres få folk på her med litt mer elektrisk vite hvor enn meg.

Ok så utgangspunktet var gjenoppbygge vår garasje, som er en rimelig avstand fra huset. Vi har 30amp amoured kabel kjører underground fra huset til det. Ønsker å ha en ring viktigste og lys i garasjen, så jeg vet at jeg trenger et sikringsskap for sikkerhet og å dele den ut på riktig måte. Kraften i underjordisk kabel skrånende virkelig være kobles direkte inn i hoveddokumentet sikringsskap i huset, men er det trygt å wire den direkte inn i ringen hoveddisplayet som en spore? og hvis så, trenger vi en sikring på anspore for å stoppe for mye makt uavgjort. Ive kabeltilkoblede mest huset ring MAINS, men denne isnt noe Ive ecountered før, så noen råd vil være sterkt appriecated!

MCTW
Old 6 mai 2009, 15:58
Moderator Group

Jeg har nettopp gjort det samme i en ny workshop.

Fra lese gjennom den store grønne bok regs foran meg nå, jeg forstår at du kun kan ha 1 spore av hvert kontakten på ringen, og det må enten være en enkel eller dobbel.

Så du kan ikke kjøre en annen forbruker enhet av at anspore minst det ikke kommer til å være innenfor regs, og ingen sparky skal bekrefte det (for å holde innenfor Part P). Minst Jeg tror ikke de ville.

Det beste alternativet vil være å bare kjøre en kabel fra forbrukeren, eller mislighold som, hvis du har en ubrukt elektrisk komfyr uttak, kan du slå den inn i garasjen feed.

Jeg kjørte en kabel direkte fra en av våre forbruker avdelinger, men igjen tror jeg vi har 9 forbrukere i ulike barns lol.

Jeg antar det eneste andre alternativet er å sette en 13amp smeltet anspore på ringen kan du enkelt få tilgang, og deretter kjøre forbruker enhet av dette, slik at det er en RCD i den.

Men du skal være begrenset til 13a i skur.

Ærlighet er den beste måten og trygg måte å gjøre det er å sette en 32A Studentenes i huset forbruker enhet, kjøre ut til skur, deretter ble en forbruker med en 63A eller hva RCD i garasjen, med en 16A Studentenes for en radial socket krets og 6A Studentenes på taket lyser.

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 6 mai 2009, 21:20
Donor Group

Hva tjener sagt, men også: 30 forsterkerne er ikke veldig mye for en garasje. Det ville bety at du kjører alle lysene og uttak på samme strømmen. Kanskje du ikke bruker garasjen som jeg gjøre mitt, men tretti forsterkerne? min lille sirkulær så trekker 15. Min lille bitty luft kompressor også trekker 15. PLUS lysene. Så hvis jeg hadde bare 30 forsterkerne og jeg var kutte brett og kompressor sparket om ikke å glemme lysene ...............

Jeg ønsker et par kretser minst for noe sånt.

Selvfølgelig en gang vi får inn språklige forskjeller lol. Jeg har kablet tonn ting her i USA, men jeg har ikke foggiest hva en "ring main" er.
Old 7 mai 2009, 04:39
Donor Group

En ring Main er en term som brukes i innenriks huset ledninger.
Normalt vil det gi standard 13amp wall sockets. Det kalles en ring fordi sockets er kablet fra forbrukerens enhet og en ytterligere wire tilbake til forbruker enhet etter siste uttak. Hver ring er vurdert til 30amps
Dette sørger for at belastningen skal spre begge veier tilbake, noe som eliminerer behovet for tunge kabler. Jeg tror denne kretsen kan håndtere 7.2kw eller therebouts.
Normalt 2.5mm kabel brukes ..... og kabeltilkoblede denne måten, blir det equvalent av 5 mm kabel.

De fleste husene her har en ring for downstairs, en ring for ovenpå og kanskje en egen ring på kjøkkenet. Bigger egenskaper kan ha mer. Belysningen er med separate kretser.

Ikke sikker på om din del av verden, men vår hjemlige nettspenning er 220/240v

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 7 mai 2009, 04:58
Donor Group

@ mctw

Som serverguy har sagt, du skrånende kjøre en ring main via en spore fra en eksisterende .... dette vil ikke være juridisk / safe.
Du må komme fra de største forbruker enhet, via en reserve fuseway, eller montere en ekstra enhet, dersom ingen reservedeler er tilgjengelig.
Også vurdering av pansrede kabelen er viktig, ettersom disse kan komme i ulike størrelser. Må du kontrollere at det er beefy nok for jobben yo har i tankene.

Ta en titt her for mer info

Som Bubba nevnt, det er avhengig av hva du har tenkt å kjøre.
Old 7 mai 2009, 09:25
Donor Group

Ah, takk phil. Dvs' rett, du europeerne bruke 220. Vi bruker 110. Best gjette hva youcall en ring viktigste, vi kaller en krets breaker fra din beskrivelse, takket for avklaring.

Beklager å avbryte mctw, men jeg fortsatt prøver å finne ut av Queens English lol.
Old 7 mai 2009, 10:08
Donor Group

Ikke sikker på at er riktig Bubba ....... Her er et diagram av et typisk ring viktigste:

Kablene til forbruker enhet er både knyttet til samme fuseway .... kan dette være en simpe sikring eller en krets breaker.
Old 7 mai 2009, 10:10
Moderator Group

@ Bubba

Det er også verdt å huske at du er på 110V standard, vi er på 230V standard.

Vi kan trekke litt over 3000 watt fra en stikkontakt, kan du trekke rundt 1500 watt tror jeg.

Så vår 30A tilbudet er som din 60A forsyning til 110V.

Og Nope, ring viktigste er bokstavelig hvordan sockets er kablet opp ..

Hvis det bare var den blå ledningen, så vil det være en radial krets, Men legger til i den gule ledningen også, han kom tilbake med den blå ledningen når den kommer til forbruker enhet, er det en ring krets.

Old 7 mai 2009, 13:35
Medlem Group

Skål for raske tilbakemeldinger folkens!
Jeg tror ill å revurdere denne ideen litt. for nå tror jeg ill gjøre det serverguy første foreslått, kjører en 13amp smeltet anspore til en eksisterende ringen. 13amp bør dekke det håper jeg, men hvis det blåser syke må wire den direkte inn i hovedvisningen sikringsskap vi ikke har noen ledige baner i den, så dvs noe forsøk på å unngå hvis mulig!
Jeg skjønner hva du mener om, om ikke er trygt å kjøre en ring av en spore, er uavgjort ville være langt til høy!
Old 7 mai 2009, 14:40
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by mctw View Post
Skål for raske tilbakemeldinger folkens!
Jeg tror ill å revurdere denne ideen litt. for nå tror jeg ill gjøre det serverguy første foreslått, kjører en 13amp smeltet anspore til en eksisterende ringen. 13amp bør dekke det håper jeg, men hvis det blåser syke må wire den direkte inn i hovedvisningen sikringsskap vi ikke har noen ledige baner i den, så dvs noe forsøk på å unngå hvis mulig!
Jeg skjønner hva du mener om, om ikke er trygt å kjøre en ring av en spore, er uavgjort ville være langt til høy!
Jeg hadde ikke foreslå dette

Jeg sa at det skal være trygt. Jeg vil virkelig anbefale å få det sjekket ut av en skikkelig elektriker.

Hvorfor ikke bare kjøre ledninger ut til skur, sette forbruker enhet i osv, men da bare sette en 13a pluggen på enden av kabelen, og sett det inn i en stikkontakt.

På den måten a) du holde deg innenfor loven (det er ikke betegnes som fast som det slutter med en plugg), b) det vil gi deg nøyaktig den samme mengden strøm til skur og c) hvis du har besluttet å oppgradere i fremtiden Du trenger bare å få en sparky å lodde den i sikringsskapet riktig, legge i en ny forbrukeren enheten også.

Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
XP Home ram bug??? truck3r Windows-operativsystemer 7 5 juli 2009 21:24
Hjelp Vær - PSU ledningsnett Problemstilling Kitten007 Bærevesker & Strømforsyning 1 20 april 2009 08:44
XP Home vil ikke starte opp på alle jezza Windows-operativsystemer 5 24 nov 2008 07:05
Ikke prøv dette hjemme redden137 Bærevesker & Strømforsyning 16 2 oktober 2008 08:41
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.