![]() |
|
| |||
| |||
| Heyy killar, Triss i ett udda fråga jag gissa, men jag hoppas kanske Theres några människor här med lite mer elektrisk Know How än mig. Okej, så i princip var återuppbygga vårt garage, som är ett rimligt avstånd från huset. Vi har 30amp amoured kabel kör tunnelbanan från huset till det. Letar du att ha en ring viktigaste och belysning i garaget, så jag vet att jag behöver en säkring rutan för säkerheten och att dela ut det ordentligt. Styrkan i den svarta kabeln cant verkligen kabelgränssnitt direkt i främsta säkringsdosan i huset, men är det säkert att kabeln direkt in i ringen främst som en sporre? och i så fall behöver vi en säkring på sporre, att sluta med mycket makt dra. ive kabelgränssnitt mest huset ring elnätet, men här isnt något ive ecountered innan, så några råd skulle det bli betydligt appriecated! MCTW |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag har precis gjort samma sak i en ny verkstad. Genom att läsa igenom den stora gröna bok regs framför mig nu, jag förstår att du kan bara ha 1 sporra ut varje uttaget på ringen, och det måste vara antingen en enkel eller dubbel. Så du kan inte köra en annan konsument enheten att sporra, åtminstone är det inte att bli inom regs och ingen Sparky kommer att intyga det (att hålla sig inom del P). Åtminstone tror jag inte att de skulle. Det bästa alternativet är att bara köra en kabel från konsumenten enhet eller i annat fall, om du har en outnyttjad elspis uttaget kan du förvandla den till ditt garage foder. Jag sprang en kabel direkt från en av våra konsumenter enheter, men jag tror att vi har 9 konsumenten enheter i olika barns lol. Jag antar att ditt enda andra alternativet är att sätta ett 13amp smält sporre på ringen kan du enkelt komma åt, och sedan köra dina konsumenten enhet utanför detta och se till att den har en RCD i den. Men du kommer att vara begränsad till 13A i skjulet. Ärligt talat det bästa sättet och säkra sättet att göra det är att sätta en 32A MCB i huset konsumenten enhet, köra ut till din byggnad och sedan sätta en konsument med ett 63A eller vad RCD i garaget, med en 16A MCB för en radiell socket krets och en 6A MCB för Takbelysning.
|
| |||
| |||
| Vilken server sagt, men också: 30 ampere är inte mycket för ett garage. Det skulle innebära att du använder alla dina lampor och uttag på samma foder. Kanske du inte använda ditt garage som jag gör mitt, men trettioo ampere? min lilla cirkelsåg drar 15. Min lilla bitty tryckluftskompressor också drar 15. PLUS belysningen. Så om jag bara hade 30 ampere och jag skär en styrelse och kompressorn sparkas på att inte tala om belysning ............... Jag vill ha ett par kretsar åtminstone för något sådant. Naturligtvis ännu en gång får vi i språkliga skillnader lol. Jag har trådinlägg massor av saker här i USA, men jag har inte RINGASTE ANING vad en "ring viktigaste" är. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| En Ring Main är en term som används i inhemska hus ledningar.
Normalt kommer det att ge den standarden 13amp vägguttaget. Det kallas en ring eftersom uttag överförs från konsumenterna och en ytterligare tråd återgår till konsumenten enhet efter den sista kontakten. Varje ring har ett kreditbetyg på 30amps Detta möjliggör att belastningen sprids båda hållen tillbaka, vilket eliminerar behovet av tunga kablar. Jag tror denna krets kan hantera 7.2kw eller therebouts. Normalt 2.5mm kabel används ..... och trådbundet detta sätt blir det equvalent av 5mm kabel. De flesta husen här har en ring för därnere, en ring för en trappa upp och kanske även en separat ring för köket. Större fastigheter kan ha mer. Belysning är från separata kretsar. Är du osäker på om din del av världen, men vår inhemska nätspänning är 220/240v Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| @ mctw Som serverguy har sagt, du skränande köra en ring viktigaste via en impuls från en befintlig en .... detta inte skulle vara legal / säker. Du måste komma från de största enhet, via en ledig fuseway eller passa en extra enhet, om inga reservdelar finns att tillgå. Även betyg av pansrade kabel är viktigt, eftersom dessa kan komma i olika storlekar. Du måste se till att det är OXKÖTT nog för jobbet yo ha i åtanke. Ta en titt här för lite mer info När Bubba nämnde, det beror på vad du tänker köra. |
|
| |||
| |||
| Ah, tack phil. Just det, ni européer använder 220. Vi använder 110. Best gissa vad youcall en ring viktigaste, som vi kallar en strömbrytare från din beskrivning, tack för klargörandet. Ledsen att avbryta mctw, men jag är fortfarande försöker ta reda på Queens engelska lol. |
|
| |||
| |||
| Inte säker på att det är korrekt Bubba ....... här är en beskrivning av en typisk ring viktigaste: ![]() Kablarna på konsumentens enheten är ansluten till samma fuseway .... detta kan vara en simpe säkring eller en strömbrytare. |
|
| |||
| |||
| @ Bubba Det är också värt att komma ihåg att du är på 110V standard, vi är på 230V standard. Vi kan dra en bit över 3000 watt från ett uttag, kan du dra ungefär 1500 watt tror jag. Så vår 30A utbudet är som din 60A leveransen på 110V. Och nope, ring viktigaste är bokstavligen hur uttagen är kopplade upp .. ![]() Om det var bara den blå tråd, så det skulle vara en radiell krets, Men lägga till i gul tråd och ansluta säkerhetskopiera med blå tråd när den når konsumenten, är det en ring krets.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Skål för snabb feedback killar! Jag tycker illa tvungna att tänka om denna idé något. för nu tror jag sjuk göra vad serverguy första föreslog, kör en 13amp smält sporre för en befintlig ring. 13amp bör omfatta det hoppas jag, men om det blåser dåligt måste tråd den direkt i främsta säkringsdosan vi inte har några extra körfält i den, så den er något försöker undvika om möjligt! Jag förstår vad du menar dock, om inte är säkert att köra en ring av en sporre, oavgjort skulle vara långt till högt! |
|
| |||
| |||
| Citat:
![]() Jag sa att det måste vara säkra. Jag skulle verkligen rekommendera att få allt kontrolleras av en riktig elektriker. Varför inte bara köra ledningar ut till en byggnad, som konsumenten enhet osv, men då bara sätta en 13A stickpropp på änden av kabeln, och koppla detta till en socket. På så sätt en) du bor inom rätt (det är inte betecknas som permanent eftersom det slutar med ett plugin), b) det kommer att ge dig exakt lika mycket makt till en byggnad och c) om du valt att uppgradera i framtiden Du måste bara få en Sparky till Plumb den till säkringsdosan ordentligt, lägga i en ny konsumenten enhet också.
__________________ serverguy |