![]() |
|
| |||
| |||
| Vad bankkonto använder du för ditt företag? Abbey National göra några "inga avgifter" business banking - du behöver deponera Ã, Â £ 50 i ditt företag konto och Ã, Â £ 50 i "ett konto" om du vill ha en av dessa, men efter att det finns inga fasta avgifter eller något, och för en vettig mängd dagliga transaktioner finns det inga avgifter. NatWest göra gratis banktjänster för ett år - efter att det finns en avgift, men du får en affärsrådgivare som du kan se att besvara dina frågor, och de erbjuder tjänster som nationell valuta. Jag letar på Lloyds samt - de är liknande NatWest, men erbjuda 18 månader gratis banktjänster. Har någon fått första erfarenhet av dessa eller andra banker? Om ja, hur har du hittat dem så här långt? Vilken skulle ni rekommendera? |
|
| |||
| |||
| Jag tror inte att jag kommer att använda Lloyds TSB när jag får ett PayPal-konto de gav mig fri lån skydd när jag tog ett lån sedan jag fick reda på var jag betala för det och att de ljugit om det totala jag skulle behöva betala tillbaka . När jag var friställdes jag tog skydd, och de tvingade mig att fylla i 6 ansökningar om att få det och det tog 4 månader totalt con. |
|
| |||
| |||
| Aj, ledsen att höra om dina problem. Med detta sagt, genom ljudet av det du gjorde få något tillbaka från skydd? Jag var i en liknande situation med Barclays efter att ha förlorat ett jobb för ett par år tillbaka, och betalningen skydd jag tog ut inte täcker mig för förlusten av mitt jobb (lång historia, men huvudsakligen Barclays såg det som jag lämnar mitt jobb voluntarilly , även om alla andra (inklusive den gemensamma personer) accepterade att jag var som sägs). Lån är en klibbig, och betalning skydd är nästan alltid ett avtal på ett eller annat sätt. Hur har Lloyds har med ditt nuvarande konto eller vill du inte ha en med dem? |
|
| |||
| |||
| Min normala konto har böter inte har ett företag en ännu Jag vet att jag måste sortera en innan de uppfinna en politik bara för mig. |
|
| |||
| |||
| Det var skönt att höra! Jag hoppas du får ett konto sorteras. Jag har haft mycket krångel med mig - de verkar ha en hel del ID dessa dagar, och ta åldrar att komma tillbaka till dig: ( Lycka till! |
|
| |||
| |||
| Jag använder Halifax, men jag har inte ett konto bara en normal bytesbalansen. Vad är skillnaden mellan ett företag och ett normalt en? Vill du få mer intresse eller nåt? |
|
| |||
| |||
| Företagskonton kan ha flera signaturer krävs innan medel kan erhållas. De kan ha en check boken och betalkort / kreditkort som är namnet på verksamheten i stället för i en persons namn. De har också utrustning för till exempel internationella transaktioner (med lägre avgifter än personliga bankkonton) och möjlighet att ta kreditkort. Säkert finns det ingen större skillnad om du inte behöver sådana saker. För många mindre företag, den största fördelen med att ha ett konto är att du håller affärer och personliga konton separat därför göra det lättare att göra dina konton i slutet av året. |
|
| |||
| |||
| Ah det är en bra poäng där, om att hålla personliga och affärstransaktioner separat. Jag tror att jag är ok med det just nu som jag har en vinst och förlust konto i ett kalkylark. Så jag bara registrera alla transaktioner i det och jag kan se vad som har gjorts / förlorat etc. |
|
| |||
| |||
| Hehe, skönt att höra någon organiserad:) Jag är fruktansvärt om att hålla saker aktuell just nu. Jag höll noggranna register, men jag konstaterade att programvaran jag använde var inte upp till jobbet och när jag bestämde mig för att byta program fick jag slapp igen: ( Jag hoppas få ett konto sorteras snart så att jag åtminstone kan känna sig säkra på att kunna hänvisa till uttalanden om det blir oorganiserad. |
|
| |||
| |||
| Vi brukade vara med HSBC, precis flyttat över till NatWest. Inte var nöjd med HSBC kundservice. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hur kan jag Buld affärssystem, hantera affärssystem? | 597 | General Software Chat | 2 | 3 december 2007 12:30 |
| Good Business webbhotell | alexderwolf | Web Design, Hosting & SEO | 2 | 8 juni 2007 12:21 |
| Varje företagsägare här? | Hybr! D | Off Topic Discussion | 6 | 5 juni 2007 21:30 |
| Business platser att hyra på 15-16 | kstar | Off Topic Discussion | 12 | 4 juni 2007 23:48 |
| Vad tycker du om min nya flygblad för min reparation verksamhet? | Hybr! D | Off Topic Discussion | 8 | 26 sep 2006 12:11 |
| Thread Tools | |
| |