![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Først im nye så god dag, vært ive tenkt å starte opp min egen bedrift online bygge baser og selge dem på internett. Nå i dont planlegger å gå alle no, jeg kommer til å annonsere lokale fordi jeg vet at jeg kan slå prisene på Currys og PC verden.
Saken er at jeg aldri har bygget en datamaskin fra grunnen av før, som kan høres sprøtt men jeg forstår mye om dem, og jeg kan jobbe dette ut ved å bruke sunn fornuft, imo det bare tar tapperhet. Så i dag Jeg bestilte noen deler og installert en ny cpu og minne i min egen pc, bare for å minne meg selv jeg kunne gjøre det, og im om å ta skrittet fullt ut i bedriften. Så de siste dagene ive blitt lest gjennom fora som dette prøver å få en forståelse av ting, for eksempel var det bare i dag jeg innså hva 667 står for i RAM og hvordan det knyttet til å bygge en PC. Im ingen ekspert, men jeg plukke ting opp fort, jeg bare nylig funnet ut om satanisk etc og hva det var og alt det der. På dette tidspunktet jeg kan finne deler som skal jobbe sammen og bygge en god spec pc til en god pris. Så spørsmålet, tror du im gal for å gå inn i bedriften når jeg har så lite erfaring. Jeg vet akkurat nå i cant finne ut hva som fungerer godt sammen for å gi optimal perfomance. Men jeg vet at det grunnleggende og dvs alle im prøver å gjøre akkurat nå. Min målgruppe er de som dont vite for mye om PCer, og ønsker et billig et med gode spesifikasjoner. Så igjen, jeg gjør det rette, eller er jeg gal? Kan jeg lære så jeg går sammen? får jeg i over hodet mitt. Jeg håper er svarene positive fordi ive blitt ønsket å gå inn i bedriften så lenge, men ive aldri hatt guts, men jeg tror im gonna ta steget denne gangen. så ærlige meninger? Skål! |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Jeg tror du er modig å starte din egen virksomhet.
Men hvor fort kan du lære? Folk ofte lære av sine feil som det sies, men i dette tilfellet feil vil føre til misfornøyde kunder, og om du kan være villig til å sette ting riktig ditt rykte vil lide. Fixing feil vil også koste deg tid og penger. Men jeg tror rykte er enormt viktig. Jeg selger PCer selv lokalt på en liten skala, de fleste eldre PCer som jeg kan få for billige deretter selge til folk som kanskje kjøper en ny PC eller bare vil ha noe enkelt og billig. De aller fleste mennesker jeg håndtere er folk som har hørt fra andre jeg har handlet med før, viser hvordan jungeltelegrafen sprer seg så raskt. Folk vil ha minimum fuss med en PC spesielt "folk som dont vite altfor mye om stk. Skaden gjort rykte ved enda en person som kjøper av deg og har å holde bringe ting tilbake vil være veldig dårlig for business. Dette gjelder spesielt når du selger ting lokalt. De fleste jeg håndtere er folk som har hørt fra andre jeg har behandlet før. (Proving viktigheten av omdømme og muntlig). Dette førte til masse arbeid å gjøre enkle reparasjoner og fjerne virus etc som IMO er langt mer lukrativ så ofte det bare krever tid og ikke hardware. Edit:I dont hevder å være noen form for forretningsmannen og dette er mest en hobby for meg, men jeg håper mine råd er av enkelte bruk.
Min System: Krlll
|
|
|
|||
|
|||
|
Jeg setter pris på deg svar. Jeg vet det er noen stor risiko, men han slik jeg ser det er har dårlig 3 forskjellige base-enheter en verdi for pengene pakken, så en god pc i stand til gameing og dem en hi-spec. Før jeg vil selge fra min nettside.
Jeg kan selge et par på ebay, å bli vant til bilding dem og gjør at de fungerer. Jeg vil også læring. Jeg kan også sette noen i kjøpe og selge som "uønsket gave" og selge den der. Obviouisly Jeg skal teste det for hånd. Jeg planlegger å holde seg til én linje for å lære den godt før du prøver på noe som er for vanskelige. Det vil være Athlon basert system som bruker Socket AM2 Tror du dette vil være ok? Også jeg ville like å vite hva du mener jeg trenger. Til slutt i planen for å komme inn oppgraderinger og virus fjerning. Hva slags verktøy / programvare vil du anbefale til denne typen arbeid? mabye en ekstern harddisk med anti virus programvare osv. Takk igjen. |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg hadde trodd det ville bli vanskelig å konkurrere med nettet prisene, men hvis du kan så bra for deg.
PC-ene du selger, avhenger selvfølgelig på målet market.I ville elske å selge high end gaming rigg men jeg vet wouldnt jeg selge mange. Noe som har "høyttalere / skriver, virker det mye" å være en favoritt. ![]() De fleste vil gi deg langt unna se ut når du begynner å snakke om de finere maskinvare. Bare sørg for at det går greit. Verktøy for å gjøre oppgraderinger ville være en screwdriver.LOL Im spøk, men du ikke virkelig trenger mange verktøy, kanskje et voltmeter og en loddebolt men når du kommer til det stadiet komponenter kan også erstattes. Jeg vil alltid ha reservedeler liggende rundt og aldri kast noe, selv ting som synes gammel og useless.Many ganger folk har kommet inn med gamle PCer som trengte nye eller mer ram, ekte antikke ting. For viruse / spyware Jeg vil bruke den vanlige (kapre dette, Spybot, Ad-Aware) Jeg vil også skanne harddisken formen min egen PC hvis nødvendig. Verste gjelder verste jeg ville gjøre en fersk installasjon, slik at produktet nøkkel finnerne (som magisk jelly bean osv.) før du går til arbeid er et must. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
For det første holder jeg hendene mine opp til deg. Det er et modig trekk, og du er halvveis med vilje til committ.
Se på TCF hvis du ønsker et godt eksempel. Dave (eieren) satte seg ned for et år og lært VB driver han også sitt eget selskap bygging og salg av datamaskiner. Han legger en enorm mengde tid og arbeid til begge. Et år siden dette området var litt av en ghosttown; folk melde seg på og lage ett innlegg, svært få registreringer etc. Med litt innsats og utholdenhet Dave gjorde det skje. Nå ser på oss, vi vokser hele tiden, har vi suverene mods i form av SocialWarfare og Evilfantasy. Vi har også noen flotte medlemmer: Krill, Cyberspacegenie, Cew27, Emrys88, Blackmirror, Historygirl, McBee. G'awd listen fortsetter. Definitivt forståelse for behovene i markedet og markedsføre produktet ditt spiller i den, er prisen også nummer én faktor i den foreslåtte markedssegment (folk som ikke vet om PC 'er ikke så maste om å bygge kvalitet, for eksempel). Majoriteten av virksomheten din i utgangspunktet kommer fra munn til munn, så gjør alltid hva du sier du skal gjøre når du sier du skal gjøre det. Har et kort hendig å gi en kundes (så kanskje de vil sende den videre), åpenbart være høflig, forklarer men ikke patronise og se pen og ryddig når du besøker. Førsteinntrykket teller. Men så er kundeservice, noen som kjøper fra du legger mye tiltro til det også.
|
|
|
|||
|
|||
|
** Tråd flyttet til Business Discussion **
|
|||
|
|||
|
Takk for råd og oppmuntring. Som jeg sa i dont planlegger å ta over hodet mitt. Jeg har funnet billige deler på ebuyer og aria etc samt fra en lokal maskin-leverandør som opererer nær meg.
Jeg har tenkt på å spare penger ved å kjøpe OEM deler så mye som mulig og senere på bulk kjøpe. I dont mener lovbrudd da sa folk hvem dont vite for mye om stk. Men hva jeg mener med det er im ikke skal forsøke å bløffe meg frem med noen seriøse spillere som ønsker å forbedre Performace av hans beste noch pc. Med wather kjøling og RAID og alt det der. Jeg kommer til å holde fast ved det jeg vet og explad som jeg lærer. Jeg skal begynne liten så im ikke risikere mye penger i begynnelsen. Ive investere all min fortjeneste rett tilbake til selskapet. Jeg planlegger første til å sette opp mitt firma så gå og få mer handel kontoer. Kilde de billigste deler og bygge hva jeg ville vurdere å være en bargin jeg mener AMD Athlon 64 X2 Dual core 3800 + 1GB DD2 667MHz Ram MSI 256MB Skjermkort HDTV-out 160 GB SATA HD 20 x SATA DVD-RW med LightScribe Windows XP Edit for å legge dvs med en 450W PSU satanisk og 24 pin 10/100/1000 Ethernet LAN £ 279.99 Deretter legger du til porto og emballasje ingen som synes rimelig? |
|
|
|||
|
|||
|
Vurderer dine kunders ikke kommer til å bli spillerhjørnet men bare på kontoret / internett typen vil du kanskje legge til noen form for kontor-programvare i bunt.
Annet enn at prisen virker fint til meg.
|
|||
|
|||
|
Du faktisk gjort et godt poeng der. Hvis im selge til hjemmebrukere de ønsker visse ting med det, så ille å se på å legge noen skrivere og Office-programvare etc.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Du har kanskje allerede gjort dette, men bare i tilfelle ....
Hvis dette skal være din viktigste kilde til inntekt så ville jeg foreslå at du setter sammen en detaljert forretningsplan. Den noe som synes å være litt av en smerte å gjøre, men er veldig verdt. En forretningsplan ganske tvinger deg til å se på og tenke på hver del av virksomheten, ikke bare produksjon, men markedsføring, økonomi, salg, kundeservice, konkurrenter forskning osv. Det bør gå en måte å hjelpe deg å oppdage potensielle problemer før du starte bedrift. For eksempel kan i ditt område det være noen som allerede gjør noe lignende (bortsett fra PC-verden, osv.) ved å forske på før du kan bestemme hva de gjør bra og hva de gjør dårlig og justere virksomheten som et resultat. Det vil også for eksempel, viser tydelig hvor mange datamaskiner du trenger å selge en måned å gjøre et anstendig liv. Det er ikke noe vanskeligere enn å begynne å gjøre noe, og deretter å innse at det var et par ting som du ikke vurdere på forhånd. Hvis bedriften tar av, vil det også være god praksis for prognoser, noe som vil være avgjørende hvis du plutselig trenger ytterligere finansiering. En god forretningsplan vil også hjelpe deg å måle hvordan du gjør og å justere ting. Jeg er for tiden å sette sammen en bedrift, så jeg snakker av erfaring. Etter å sette sammen den forretningsplanen jeg innså at hvis jeg gjorde virksomheten slik jeg hadde opprinnelig tenkt jeg ville trenge flere folk, men det hadde ikke virket sånn på forhånd. Jeg sier ikke at dette vil være tilfelle med deg, men det kan være andre viktige ting som det vil bringe lys. I et nøtteskall, god planlegging vil vise deg eventuelle problemer / problemer på papir slik at du kan unngå dem i den virkelige verden. Så gå for det helhjertet, jeg er sikker på at alle mennesker her støtte deg på hva du gjør. Min System: The Elephant
|