![]() |
|
| |||
| |||
| Först im nya så hello, varit ive tänker starta mitt eget företag baser online bygga och sälja dem på Internet. Nu i dont planerar att gå i hela Sverige, jag kommer att annonsera lokalt, eftersom jag vet att jag kan slå priserna på Currys och PC-världen. Grejen är att jag aldrig byggt en dator från scratch förut, att kanske låter galet, men jag förstår mycket om dem och jag kan lösa detta med sunt förnuft, imo det bara tar mod. Så Idag har jag beställt några delar och installerat en ny CPU och minne i min pc, bara för att påminna mig om jag kunde göra det, och IM om att ta språnget i näringslivet. Så för de senaste dagarna ive har läst igenom forum så här att försöka få ett grepp om saker, till exempel det var först idag jag insåg vad det stod 667 i RAM och hur den för att bygga en pc. Im ingen expert, men jag plocka upp saker snabbt, bara jag nyligen fick reda på sata etc och vad det var och allt det där. Just nu kan jag hitta delar som kommer att arbeta tillsammans och bygga en bra spec pc för ett bra pris. Så frågan, tror du im crazy för att starta företag när jag har så lite erfarenhet. Jag vet just nu i cant räkna ut vad som fungerar bra tillsammans för att ge optimal perfomance. Men jag vet att grunderna and thats all im försöker göra just nu. Min målgrupp är människor som vet inte så mycket om datorer och vill ha en billig en med bra specifikationer. Så återigen, jag gör rätt eller är jag galen? Kan jag lära mig när jag går längs? får jag i över mitt huvud. Jag hoppas att svaren är positiva eftersom ive blitt ville gå in i affärer så länge, men ive aldrig haft modet, men jag tror im gonna ta steget denna gång. så ärlig åsikter? Skål! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tror att du är modig att starta eget företag.
Men hur fort kan du lära dig? Folk lär sig ofta av sina misstag som man säger men i detta fall misstag kommer att leda till missnöjda kunder och om du kan vara beredd att lägga saker till rätta ditt rykte kommer att lida. Fixing misstag kommer också kostar tid och pengar. Men jag tror rykte är oerhört viktigt. Jag säljer datorer mig lokalt i liten skala, mest äldre datorer som jag kan få ett billigt och sedan sälja till folk som kanske köper en andra dator eller bara vill ha något enkelt och billigt. De allra flesta människor jag arbetar med är människor som har hört från andra som jag har behandlat tidigare, som visar hur word of mouth sprider sig så snabbt. Människor vill ha minst krångla med en dator i synnerhet de "människor som vet inte så mycket om PCS". De skador på ditt rykte genom att även en person som köper av er och inte hålla föra saken igen kommer att vara mycket dåligt för företagen. Detta gäller särskilt när du säljer saker lokalt. De flesta av de människor jag arbetar med är människor som har hört från andra som jag har behandlat tidigare. (Proving vikten av rykte och word of mouth). Detta ledde till massor av arbete att göra grundläggande reparationer och borttagning av virus etc som IMO är långt mer lukrativ så ofta det bara kräver tid och inte hårdvara. Edit:I dont anspråk på att vara någon typ av affärsman och det är mest en hobby för mig men jag hoppas att mina råd är till viss nytta. Mitt System: Krlll
|
|
| |||
| |||
| Jag uppskattar att du svarar. Jag vet att det finns några stora risker men jag ser det sjuka är har 3 olika basenheter ett värde för pengarna paket, sedan en bra pc kan gameing och dem en hi spec. Innan jag kommer att sälja från min hemsida. Jag skulle kunna sälja några på ebay, att vänja sig bilding dem och se de fungerar. Jag kommer också att lära. Jag kan även lägga ett par i köpa och sälja som "oönskat gåva" och sälja den där. Obviouisly Jag ska testa det förut hand. Jag planerar att hålla sig till en rad för att lära sig det väl innan du försöker allt för svårt. Det kommer att vara Athlon dator med socket AM2 Tror du detta kommer att vara ok? Jag skulle också vilja veta vad ni tror att jag kan behöva. Så småningom planerar jag att komma in uppgraderingar och borttagning av virus. Vilken typ av verktyg / program skulle ni rekommendera för denna typ av arbete? mabye en extern hårddisk som innehåller programvara anti virus etc Tack igen. |
|
| |||
| |||
| Jag trodde det skulle vara svårt att konkurrera med online-priser, men om du kan då bra för dig. PCS du säljer beror naturligtvis på dina mål market.I skulle älska att sälja höga riggar sista spel men jag vet att jag ville inte sälja många. Något som har "talare / skrivare, tycks partiet" är en favorit. ![]() De flesta människor kommer att ge dig så långt borta ser när du börjar prata om hur det går till hårdvara. Se bara till att allt löper smidigt. Verktyg för att göra uppgraderingar skulle vara en screwdriver.LOL Im skämtar men du inte verkligen behöver många verktyg, kanske en voltmeter och en lödkolv men när du kommer till det stadiet komponenter kan också bytas ut. Jag vill alltid ha reservdelar liggande och aldrig kasta bort något, även saker som verkar gammal och useless.Many gånger folk har kommit in med gamla datorer som behövde nya eller mer RAM-minne, riktig gamla saker. För viruse / spyware jag skulle använda det vanliga (kapa detta, Spybot, Ad-Aware) Jag vill också scanna hårddisken forma mina egna datorn om det behövs. Värst kommer till värsta jag skulle göra en ny installation så har produkt nyckel finders (som magisk Jelly Bean etc.) innan de börjar arbeta är ett måste. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| För det första håller jag mina händer upp till dig. Det är en modig flytta, och du är halvvägs dit med vilja att Åtagan. Titta på TCF om du vill ha ett bra exempel. Dave (ägaren) satte sig ner för ett år och lärde VB, driver han också sitt eget företag att bygga och sälja datorer. Han sätter en enorm mängd tid och kraft på båda. För ett år sedan denna webbplats var lite av en ghosttown, folk registrerar dig och gör ett inlägg, mycket få registreringar etc. Med lite ansträngning och uthållighet Dave made it happen. Nu tittar på oss, vi växer hela tiden, har vi fantastiska mods i form av SocialWarfare och Evilfantasy. Vi har också några bra medlemmar: krill, Cyberspacegenie, Cew27, Emrys88, Blackmirror, Historygirl, McBee. G'awd the list goes on. Definitely förstå dina behov och marknadsföra din produkt spelar in det, är priset också den främsta faktorn i ditt förslag marknadssegment (folk som inte vet om datorer är inte så sysslade om byggkvalitet till exempel). De flesta av dina affärer som ursprungligen kommer från word of mouth, så alltid göra vad du säger att du ska göra när du säger att du ska göra det. Har ett kort praktiskt att ge varje kund (så kanske de kommer att vidarebefordra det), naturligtvis vara artig, förklara men inte patronise och ser snyggt och prydligt vid besök. First impressions count. Men så är kundtjänst, någon som köper från er lägger stor tilltro till det också.
|
| |||
| |||
| ** Tråd flyttas till affärsmöte **
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Tack för råd och uppmuntran. Som jag sa i dont plan för att komma in över mitt huvud. Jag har hittat billiga delar på ebuyer och aria etc samt av en lokal hårdvara leverantör som verkar nära mig. Jag tänker spara pengar genom att köpa OEM-delar så mycket som möjligt och senare partiköp. I dont menar brott när de säger folk som vet inte till mycket om st. Men vad jag menar med det är im inte kommer att försöka bluffa mig fram med några seriöse spelaren som vill förbättra performance av hans topp noch pc. Med wather kylning och RAID och allt det där. Jag tänker hålla fast vid vad jag vet och explad som jag lär. Jag börjar små så im inte riskera en massa pengar i början. Ive att investera alla mina vinster direkt tillbaka till företaget. Jag planerar först att starta mitt företag sedan gå och få mer handel konton. Källa de billigaste delar och bygga vad jag skulle anse vara en bargin jag menar AMD Athlon 64 X2 3800 + 1GB DD2 667MHz Ram MSI 256 MB grafikkort Instickskort 160 GB SATA HD 20 x SATA DVD-RW med LightScribe Windows XP Redigera för att lägga er med ett 450W PSU SATA och 24-pin 10/100/1000 Ethernet LAN £ 279,99 Tillsätt sedan porto och emballage gör det verkar rimligt? |
|
| |||
| |||
| Med tanke på din kunds kommer inte att vara gamer's men bara kontoret / Internet som du kanske vill lägga någon form av Office-programvaran i bunt. Annat än att priset verkar bra för mig.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Du gjorde faktiskt en bra poäng där. Om IM säljer till hem användare vill vissa saker med det, så illa ser till att lägga till några skrivare och Office-program etc. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kanske redan har gjort detta, men utifall att ....
Om detta ska bli din huvudsakliga inkomstkälla så skulle jag föreslå att du sätter ihop en detaljerad affärsplan. Dess något som verkar vara lite av en smärta att göra, men är mycket värdefullt. En affärsplan Kinda tvingar dig att titta på och tänka på alla delar av verksamheten, inte bara produktion utan marknadsföring, ekonomi, försäljning, kundservice, konkurrent forskning etc. Det bör till viss del kan hjälpa dig att upptäcka potentiella problem innan du starta verksamheten. Till exempel kan i ditt område finns det någon som redan gjort något liknande (bortsett från PC-världen, etc) en utredning innan du kan bestämma vad de gör bra och vad de gör illa och anpassa din verksamhet till följd. Det kommer också, till exempel, visar klart hur många datorer du vill sälja en månad att leva ett drägligt liv. Det finns inget svårare än att börja göra något och sedan inse att det fanns en del saker som man inte ansåg förväg. Om företaget tar fart, kommer det också bra metoder för att förutsäga, vilket är något som är nödvändigt om du plötsligt behöver ytterligare finansiering. En bra affärsplan hjälper dig också att mäta hur ni gör och justera saker. Jag är för närvarande att sätta samman ett företag så jag talar av erfarenhet. Efter att sätta ihop den affärsplan insåg jag att om jag gjorde affärer på det sätt jag först hade planerat att jag skulle behöva mer folk, även om det hadnt verkade det sättet förväg. Jag säger inte att detta kommer att vara fallet med dig, men det kan finnas andra viktiga saker som det kommer att ge ljus. I ett nötskal, god planering kommer att visa dig några potentiella strul och problem på papper så att du kan undvika dem i den verkliga världen. Så satsa på det helhjärtat, jag är säker på att alla människor på här stödja dig på vad du gör. Mitt System: The Elephant
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Bygga Mitt Allt i Ett Rigg. | feags420 | General Hardware Chat | 15 | 26 februari 2009 12:54 |
| Bygga nytt st | fman | General Hardware Chat | 2 | 6 februari 2008 16:26 |
| Bygga en ny PC | Thunderer | General Hardware Chat | 5 | 18 januari 2008 04:58 |
| Bygga denna riggen för nu | chrismorris730 | General Hardware Chat | 3 | 15 januari 2008 21:15 |
| Bygga min egen dator | clintondavidn | General Hardware Chat | 14 | 8:e sep 2007 09:34 |
| Thread Tools | |
| |