mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Allmänna Forum > Off Topic Discussion

Register

Dator jobb

Reply

Thread Tools
Old 3:e Sep 2008, 12:47
Givargruppen

Default Dator jobb

hej, im lämnar skool i ett par år och jag skränande verkligen besluta om jobbet jag vill ha. Jag vet att jag vill arbeta med datorer men jag vet inte exakt vad. Jag har en tabbe för datorutrustning Så jag skulle vilja arbeta, erm, med datorutrustning. t.ex. reparation, ombyggnad, service, byggnad, etc.

kunde någon råd mig på vad jag ska gå med, som att arbeta med, vad datormaskinvara arbetstillfällen finns, vad de betalar, vad qualifactions Jag behöver etc etc.
Old 3:e Sep 2008, 12:57
Administrator Group

Default Dator jobb

Hitta lokala företag och få en som en praktikant, betala kommer att vara skit, men det är inte vad du är där.

Eller finns det alltid PCWorld.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 3:e Sep 2008, 13:40
Givargruppen

Default Dator jobb

ja eftersom jag upptäckte en dator i PC-världen med dubbel grafik och en Core 2 Extreme jag ville arbeta i det, men de inte har någon jobz pågår just nu, de har en online-grej med säger att de lediga jobben men inget kommer upp i min område. Jag antar att jag kommer att fortsätta att söka det.

vet du någon annan dator platser jag kan kolla in?
Old 3:e Sep 2008, 13:42
Administrator Group

Default Dator jobb

Du skulle kunna kalla platser i gula sidorna, jag skulle rekommendera att gå in PCWorld och begär också att de inte alltid annonsera på platser som att få gå på och har en hög omsättning som understiger personal så kommer en ny position får inte har annonseras ännu.
Old 3:e Sep 2008, 14:47
Givargruppen

Default Dator jobb

När jag frågade ratten på skrivbordet sa åt mig att gå till webbplatsen, mabey sjuka fråga nästa gång jag går in där.

bara av intresse vad gör u do 4 en lever?
Old 3:e Sep 2008, 14:49
Administrator Group

Default Dator jobb

Citat:
Ursprungligen postat av Spencer2004 View Post
bara av intresse vad gör u do 4 en lever?

Jag äger en dator reparation, försäljning, webbdesign, SEO-företag.
Old 3:e Sep 2008, 14:58
Givargruppen

Default Dator jobb

wowsomeones går bra
också kanske göra en förbannelse på collage?

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Hybrid View Post
Jag äger en dator reparation, försäljning, webbdesign, SEO-företag.

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2.34GHZ överklockat! Athlon64 3000 +
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1,50 gig ddr
Grafikkort (s):
256MB PCI G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster HD 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY luftkyld kylfläns
Nätverk / Internet:
Virgin 50Mbps
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Window's 7 Ultimate
Old 3:e Sep 2008, 15:23
Givargruppen

Default Dator jobb

ya hårdvara! gå med hårdvara! Jag plockade datormaskinvara ingenjör till skolan lol

Mitt System: ubr spel dator

Processor (s):
q6600 G0 @ lager kyls ac frys
Moderkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Minne:
2GB DDR2 800
Grafikkort (s):
4870 1GB
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
160GB 7200rpm ide
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Mål / PSU:
modded + målade fall w / 1kW Antec
Kylning:
2 120mm fläktar 4 80mm fläktar och en hdd
Nätverk / Internet:
två gigabyte län
Monitor (s):
24 "acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 3:e Sep 2008, 17:39
Givargruppen

Default Dator jobb

Jag försöker att vara så försiktig som jag kan Spencer, men om du använde samma grammatik och stavning på din PCWorld ansökan som du gjorde här, jag är inte förvånad över att de visade dig. Jag utgår från din ikon flagga som du är från Storbritannien och som sådan engelska är ditt modersmål. Gamla människor som mig läsa jobbansökningar och vi varken "får" och inte heller bryr sig om SMS-språk, i synnerhet på en jobbansökan. Jag säger detta som ett tips, inte som en kritik på dina meddelanden stil här. Om detta inte gäller för dig så strunta i det lol, inte arg. Om det dock gälla, så ta mitt budskap till hjärtat.

Jag var ung en gång (ser ut som för länge sedan), och gjorde mer än min andel av misstag. Jag ändå göra dem. På jobbet ansökningar vara professionell, den snäva åsnor behandlingen kommer att kasta ut dem och du kommer aldrig få in en fot i dörren om du inte är. Lycka till. LOL Jag är i samma båt som du, letar efter en datorutrustning jobb som en gammal person.

Jag åter läsa din ursprungliga post. Du lämnar "skool" om några år? Jag vet inte om du menar college eller high school (Jag vet inte vad ni kallar gymnasiet i Storbritannien, sorry). Hur som helst, jag antar du menar gymnasiet. Vad jag föreslår i denna situation är precis vad du gör. Granska webbplatser som har en uppsjö av datorutrustning orienterade folk på sig och suga upp all den kunskap som du kan. Håll knackar på dörrar (lättare om man bor i en storstad i stället för en liten egen) av folk som gör vad du tror att du vill göra. Liksom Dave sa, du kommer att betalas ut skiten, men det är den typ av djur. Du kommer att få betalt för vad du vet och som ett barn som du vet inte mycket, men den som hyr du kommer lära dig mycket så det är den avvägning. Egentligen kommer du förmodligen få bättre slutet av affären i det långa loppet eftersom du låter som någon som väntar på att suga upp all den kunskap som du kan.

Lycka till.
Old 4:e Sep 2008, 14:51
Givargruppen

Default Dator jobb

Citat:
Ursprungligen postat av Bubba View Post
Jag försöker att vara så försiktig som jag kan Spencer, men om du använde samma grammatik och stavning på din PCWorld ansökan som du gjorde här, jag är inte förvånad över att de visade dig. Jag utgår från din ikon flagga som du är från Storbritannien och som sådan engelska är ditt modersmål. Gamla människor som mig läsa jobbansökningar och vi varken "får" och inte heller bryr sig om SMS-språk, i synnerhet på en jobbansökan. Jag säger detta som ett tips, inte som en kritik på dina meddelanden stil här. Om detta inte gäller för dig så strunta i det lol, inte arg. Om det dock gälla, så ta mitt budskap till hjärtat.

Jag var ung en gång (ser ut som för länge sedan), och gjorde mer än min andel av misstag. Jag ändå göra dem. På jobbet ansökningar vara professionell, den snäva åsnor behandlingen kommer att kasta ut dem och du kommer aldrig få in en fot i dörren om du inte är. Lycka till. LOL Jag är i samma båt som du, letar efter en datorutrustning jobb som en gammal person.

Jag åter läsa din ursprungliga post. Du lämnar "skool" om några år? Jag vet inte om du menar college eller high school (Jag vet inte vad ni kallar gymnasiet i Storbritannien, sorry). Hur som helst, jag antar du menar gymnasiet. Vad jag föreslår i denna situation är precis vad du gör. Granska webbplatser som har en uppsjö av datorutrustning orienterade folk på sig och suga upp all den kunskap som du kan. Håll knackar på dörrar (lättare om man bor i en storstad i stället för en liten egen) av folk som gör vad du tror att du vill göra. Liksom Dave sa, du kommer att betalas ut skiten, men det är den typ av djur. Du kommer att få betalt för vad du vet och som ett barn som du vet inte mycket, men den som hyr du kommer lära dig mycket så det är den avvägning. Egentligen kommer du förmodligen få bättre slutet av affären i det långa loppet eftersom du låter som någon som väntar på att suga upp all den kunskap som du kan.

Lycka till.
ok 1 Jag har aldrig tillämpats och 2 så är internet, grammatik och stavning Haz ingen betydelse! 1
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Med hjälp av program på datorn i nätverket från centrala datortillämpningar hotchef23 Nätverk, Modem & VoIP 7 31 maj 2008 14:25
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.