mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Allmänna Forum > Off Topic Discussion

Register

Är detta ett brott? Öppna någon annans Hotmail

Reply

Thread Tools
Old 24 april 2009, 10:10
Ledamot Gruppen

Default Är detta ett brott? Öppna någon annans Hotmail

Så jag brukar sätta namn

1.A återvinnas B msn konto med det hemliga fråga? Bara genom att känna till answer.Then ändrad återvinning och lösenord

2.A sedan används B: s e-post för att ändra lösenord på socialt nätverkande webbplats (bebo)

Är detta olagligt i Storbritannien?
Old 24 april 2009, 12:00
Moderator-gruppen

Gissar someones lösenord på något sätt som kallas "social engineering" och ja det är olagligt att få tillgång till ett lösenordsskyddat konto utan tillstånd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Social_...ring_ (säkerhet)

Old 24 april 2009, 12:13
Ledamot Gruppen

ok tack;)
Old 24 april 2009, 18:12
Givargruppen

LOL någon försöker vara en upptågsmakare och är nu orolig .............
Old 26 april 2009, 13:14
Givargruppen

Aldrig en bra idé att försöka vrida säkerhet så här.

Åtminstone du gjorde smart sak och kontrolleras första - eller åtminstone hoppas jag att du gjorde .. behöver jag kontrollera Jag kan fortfarande logga in på??

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Använda Vista utan lösenord MJM Windows-operativsystem 18 29 august 2008 03:18
Tyvärr har jag igen - Utskriftsproblem över nätet + Använda en dator rbscooby Nätverk, Modem & VoIP 10 28 april 2008 13:58
Använda en annulleras e-postkonto atomicjenn01 E-post, VoIP & IM Diskussion 1 3 februari 2008 13:48
Remote Använda en dator gratis via LAN vk3fcll General Software Chat 2 24 januari 2008 18:00
Öppna nätverk från distans. littleeddy Nätverk, Modem & VoIP 7 20 januari 2008 17:33
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.