mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Allmänna Forum > Off Topic Discussion

Register

Elgitarr?

Reply

Thread Tools
Old 1 januari 2009, 10:50
Ledamot Gruppen

Default Elgitarr?

hej, im planerar på att köpa en elgitarr. Jag har spelat akustisk i ungefär 1 och ett halvt år. Finns det några särskilda gitarr för mig att se ut? Umm .. Ordet Epiphone Les Paul Special II är en för mig .. och när im gå till en butik för att kolla in gitarrer, är det något för mig att kolla? liksom planhet i fretboard eller livsmedel? och föreslå mig några bra förstärkare bara för hem praktiken .. inte kommer på en konsert typ av förstärkare. LOL .. detta är min första gitarr och jag kommer förmodligen att använda den under en mycket lång time.THANKz
Old 1 januari 2009, 14:46
Givargruppen

Default Elgitarr?

Ta en titt på detta.
http://www.sweetwater.com/shop/guita...ying-guide.php
Old 2 januari, 2009, 06:24
Ledamot Gruppen

Default Elgitarr?

Okej, tack för länken.
Jag hittade tre gitarr paket ..

Ibanez IJX 40 Jumpstart paket
Ibanez IJX 121 Jumpstart paket
Epiphone Les Paul Special II-paketet
Ultimate-guitar granskat IJX40 och Les Paul Special II .. gav IJX40 en 7.7 och Les Paul en 8.4 ... Jag ska nog satsa på en Les Paul Special II .. eller u hav del info att Ibanez paketen bättre?
Old 2 januari, 2009, 13:49
Givargruppen

Default Elgitarr?

Gå med Les Paul spec 2, dess en stor förpackning och gitarr & amp låter jättebra för nybörjare.
Old 2 januari 2009, 16:09
New Member Group

Default Elgitarr?

Varför dont du går till americanmusical.com och för något fint därifrån. de har lätt betalningsalternativ u kan välja ..

Dessutom .. Kanske du inte behöver en förstärkare ... Varför inte bara få lite amp modeling program och spela på datorn? gillar Native Instruments Guitar Rig 3 eller Waves GTR3 .. thats vad jag gör! : D

Eller få en POD från Line 6 ..
De är stora, eftersom du kan få alla möjliga olika amp ljud från dem, precis som programvara, så att du inte begränsa dig till 1 särskild förstärkare ..
Om du bestämmer dig för att få en förstärkare skulle jag gå med en Line 6 amp, eftersom de är så många ..

Vilken typ av musik är du intresserad av att spela? Det spelar en stor roll i den typ av utrustning du ska använda.
Old 2 januari, 2009, 22:08
Ledamot Gruppen

Default Elgitarr?

Jag håller inte med om. Jag har spelat i 4 år och jag kan berätta för er, inte får modlling programvara. Kan du berätta din budget? Och inte får en combo pack om du sparar pengar. Så ja berätta din budget, och jag hittar du de bästa grejerna. Vilken stil vill du spelar / vill spela?
Old 3 Januari, 2009, 11:08
New Member Group

Default Elgitarr?

Jag gav honom idéer för att få honom startas inom en budget .. Det är inte för alla Jag håller med, men som på en dator forum, jag trodde det skulle vara en möjlig lösning ..
Jag har spelat i 9 år nu och kan berätta för dig, om du lär dig att använda programvaran och (rätt programvara) du skulle aldrig behöva en förstärkare eller effekter igen, såvida du inte planerar att utföra leva ..

thats också varför jag rekommenderar att webbplats i stället för att få förpackningar .. Jag hatar förpackningar. Jag hade en patron börjar packa för min första gitarr .. och jag ska säga er, det var det sämsta sättet att lära sig gitarr .. Du behöver få något av lite högre kvalitet än de förpackningar .. men det kan bli dyrt ..
Old Januari 9, 2009, 02:32
Ledamot Gruppen

Default Elgitarr?

okej .. min budget är runt eller inte mer än 300-400 dollar för både gitarr och förstärkare. min vän berättade för mig att få en Squier. så jag ser fram Squier på internet .. jag tror att det är vad jag kommer att få nu. bara gitarr, INTE PACK. Jag spelar livsmedel såsom LP, Yellowcard, Sum 41 och kindsssss. en Squier Start kanske? och ja, jag kommer att använda denna gitarr som min första och antagligen inte få någon annan .. så jag vill ha en gitarr som kan stödja mig när jag är lite avancerad:) och inte alla förstärkare har störningar? Förlåt om jag låter nooby men jag är. Jag bor i Malaysia så jag kommer att få det från en butik och inte beställa online.

Squier Start HSS
Squier Start värdepappersavvecklingssystem
Squier Tele Custom
Squier Start Deluxe
någon?
Old Januari 9, 2009, 02:53
Ledamot Gruppen

Default Elgitarr?

en sak, vad är skillnaden mellan Affinity, Bullet, Standard, Deluxe och alla serie Strats från Squier? Vad är bäst? och vad som är billigast? också vad som Baksidan av en nybörjare rekommenderar gitarr jämföras med en avancerad en .. kanske gillar svårare att hålla en GNAGA?
Old Januari 9, 2009, 06:58
Ledamot Gruppen

Default Elgitarr?

Arggggh hålla fast vid Epiphone - de Squire som inte är mycket bra! Bygg kvaliteten är usel!

Jag har en Epiphone SG och det låter helt SJUK! Verkligen krispigt - beståndet pick-ups är söt och det super lätt att spela. Det är perfekt för rockier grejer du vill spela!

http://www2.gibson.com/Products/Elec...one/G-400.aspx
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Guitar Hero (PC) Second Guitar Problem Ohyra PC & Console Gaming 0 9 oktober 2009 09:28
Den Egna & Play en gitarr? KanoakaVirus Off Topic Discussion 10 19 december 2008 11:06
Gitarr för Guitar Hero 3 PC Spencer2004 PC & Console Gaming 3 25 november 2008 15:39
Min gitarr cheesewheels99 Off Topic Discussion 12 15 februari 2008 10:04
Elbilar OlyPerson Off Topic Discussion 7 10 juni 2007 16:40
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.