![]() |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Första tjänst på min alldeles nya COMPY! : D!
oh man .... det var ett helvete och en halv ställa in den här sak upp. sätta ihop var inget problem. plugg som i det här, koppla in fläktarna, vadsomhelst. installera XP var en mardröm. Jag försökte installera det på min Maxtor 40gig från min gamla dell setup. det var i egenskap av en slavenheten vid den tidpunkten. Jag försökte installera XP på den och det hålls säger "NTLDR saknas". och vägrade att starta. jag räknat ut slags snabbt att det inte kunde använda Maxtor-enheten. så jag bytte över till min Western Digital 40 gig och presto. det var en Cinch därifrån. nu är jag allt ställa upp och sånt, och ladda ned alla mina gamla program från min förra setup. Jag måste säga ... det här är fantastiskt. Herregud. Core 2 Duo och 2 gig RAM ... holy crap. och till slut gick jag med ett MSI p-35 neo combo mobo. den stöder 1066 minne och sånt. så jag tänkte att det skulle vara häftigt. men lyckligtvis ingen DOA delar. det var den mest fantastiska sida. Jag blev förvånad. allting fungerade direkt ur lådan. det enda problem jag hade var från hårddisk. men det är över nu. Sam, jag vet rakt upp kommer du att gratulera mig, så jag tackar dig mycket i förväg. och Sam om du PM mig med din e-post, jag skickar dig bilder av den. de ledningar inuti är lite stökigt. Jag var tvungen att arbeta saker på ett konstigt sätt bara att göra några av dem räckhåll. Jag fick reda på att PSU var sitter längst ner i maskinen. det som gjorde det lite konstigt. men hittills har man ... Jag önskar att du kunde vara här för att se den. Jag är mycket nöjd ^ ^. Mitt System: Hesekiel
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Trevligt att höra Link. Jobbet gjort.
Och inte tala pm'ing bilder, vi alla vill se dem.
|
|
|
|||
|
|||
|
Gratulationer.
![]()
|
|
|
|||
|
|||
|
väl se, när jag var på den gamla hemsidan var jag diskuterar detta bygga med Sam. och jag lovade att skicka de bilder först. Jag kommer så småningom att lägga upp dem, men jag har mina prioriteringar. Inga problem. kommer du att se det.
och om du vill kan du visa den exakta specifikationer: 40gig WesternDigital IDE hdd 5400 RPM Intel E6750 Core 2 Duo 2,66 GHz Conroe 2 gig G. Skill DDR2 800 MHz Minne MSI P-35 Neo Combo Moderkort CoolerMaster Mål 3x120mm fans Antec Earthwatts 500 Watt PSU ATI Radeon PCI 9250 128MB 16x Asus DVD combo drive och lagerdeklarationer fans / Heatsinks Jag planerar att så småningom ersätta grafikkort och hårddisk. grafikkort så småningom kommer att bli ett 8800gt 512MB, och hårddisken kommer att bli en 160gig 7200rpm Western Digital. det är ... när jag har pengar. Jag är ganska avrunna efter att bygga ^^;;; |