![]() |
|
| |||
| |||
| Precis läst en artikel i Times. http://www.timesonline.co.uk/tol/com...cle4568243.ece "I idrott, Storbritannien inte kunde be om årorna göras större eller simbassänger kortare, för tävlingarna att bli kontinuerlig bedömning för dem som inte kunde ta trycket."
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| För ungefär 3 / 10 är av en nanosecond jag var glad att se rubrik och läsa artikeln för om du har ändrat namn och skolorna kunde ha skrivit om USA, men efter att 3 / 10 är av en nanosecond insåg jag i detta fall elände inte tycker om och jag var ledsen över att samma problem i utbildningen att plåga oss, plåga dig. Vi delar samma problem och det är vad vi kallar här "politisk korrekthet". Här är det baserat på färgen på sin hud, där du lyckligtvis inte behöver ta itu med det, även om de bakomliggande faktorerna är desamma. IE: Ursäkter som görs inom ramen för att nå människor baserat på irrelevanta faktorer, normer sänks för att kompensera för dåliga pedagoger. Jag skulle kunna skriva en uppsats om detta men jag kommer inte. Det räcker med att säga, jag känner din smärta. Våra offentliga skolsystemet är bruten trots att de massor av pengar som vi kasta på det eftersom det skulle visas din är. Som ett resultat har jag använt ca $ 20.000 för att skicka mina 5 år gamla barn till en bra privat skola här i mitt hem staten Georgia (Georgia ligger sist i den amerikanska för offentliga skolor). Jag är inte rik, jag gör utan att många saker att göra detta hända, men jag är rädd för andra mer. Jag skrev en kontroll i juni för samma belopp för detta år i skolan för min nu 6 år gamla. Detta är utöver de avgifter jag betalar för de offentliga skolorna vi inte använder. De offentliga skolorna minska anslagen till konst, till datorn och matematik klasserna men höja dem för fotboll (inte vad ni kallar fotboll, vi kalla det fotboll lol), baseball och annan sport. Universitet och högskolor aktivt rekrytera och ge "stipendier" till så kallade student idrottsmän som knappt kan skriva sitt eget namn medan meriterade forskare har att delta i sämre skolor eller framändar gå college eftersom de inte har pengar. Just fan, jag är svammel. Ledsen. Det bara är ett av mina heta knappar. |
|
| |||
| |||
| Ja, det har talats mycket här om normer har sänkts eller undervisning förbättras! Som en matematik föreläsare, vi var alla väl medvetna om hur normer hade halkat och hur mycket grundläggande förståelse sjunkit från en storlek passar alla kursplan. Fysik är densamma. Privat utbildning är utom räckhåll för de flesta av oss. Även en familj av två UNI lärare inte skulle ha råd dag avgifter för två barn, låt tillsammans skola! Lyckligtvis var vi i ett bra område med en större stad, så hittades ett anständigt skick skolan, men även på en privat skola allt drivs av samma SAT och GCSEs och GCEs designad av politiker. Jag tror inte att saker och ting har fallit så mycket i konsten ämnen, även om stavningen är ett problem! Uppenbarligen kan du framsteg till en hög standard i musik nu utan att kunna läsa en del av musik eller erkänna några kompositörer. En av mina döttrar gjorde musik på GCSE och uppnått A *; hon läser musik men hade ingen aning om stilar eller kompositörer.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |