mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Allmänna Forum > Off Topic Discussion

Register

Logotyper namn och symboler som visar ingen framsynthet

Reply

Thread Tools
Old 30 maj 2008, 04:34
Givargruppen

Default Logotyper namn och symboler som visar ingen framsynthet

Detta är något som har buggad mig under en tid.
  • USA: s flagga har 51 stjärnor, tidigare 50, tidigare ...
  • EU: s flagga har 12 stjärnor, som tidigare bara 12 stater men nu många fler
  • Storbritannien har en station som kallas ClassicFM
  • Jag har en lokal station som kallas HallamFM
  • Sheffield bytt namn på sin arena till HallamFM Arena, sedan tillbaka till Sheffield Arena. Skulle det annars hade blivit HallamDAB Arena? Kommer ClassicFM bli ClassicDAB eller Classic? Kommer HallamFM återgå till att Radio Hallam?
Jag skulle vara intresserad av några fler exempel som dessa, där en variabel har inkluderats i ett namn eller en symbol. Kan USA har råd att ändra alla dessa flaggor om Storbritannien blev den 52: e stat? Kommer CJ slutar som bara J?

Old 30 maj 2008, 04:44
Givargruppen

Du förvirrar mig: (
Old 30 maj 2008, 05:12
Givargruppen

Tja, om Wales lämnat Storbritannien skulle den nuvarande unionen Jacks måste brännas och nya som gjorts?

Old 30 maj 2008, 05:25
Givargruppen

nej, Wales faktiskt inte om unionens flagga, Röda korset (horisontellt eller vertikalt) är från England, Röda korset (diagonalt) är från Irland och blå bakgrund och vit diagonal cross är från Skottland.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 30 maj 2008, 05:30
Givargruppen

ok, dåligt exempel, Wales kan skriva när man vill. Om Skottland lämnat facket då?

Men det är förmodligen i likhet med EU-flaggan, vilket verkar frysta, medan USA: s flagga har förändrats många gånger. Det har skett 28 versioner!

Old 30 maj 2008, 05:42
Givargruppen

Unionens flagga kan komma att ändras är Skottland vänster, men inte definitivt skulle jag inte ha trott. Men unionens flagga har förändrats tidigare i 1606 Irland inte i flaggan och det såg ut så här: Så vem vet, det kan komma att ändras, det kanske inte.
Old 30 maj 2008, 06:17
Givargruppen

Jag kräver flaggan ändras: D
Wales skall ingå: P

Jag förstår nu.
Old 30 maj 2008, 06:25
Givargruppen

Jag kan stå ut med en förändring en gång på 400 år, men titta på exemplet med den amerikanska flaggan varje gång en stat anslöt sig till EU flaggan omarbetades. Det tycker jag är dålig planering.

EU-flaggan införlivats allt fler stjärnor tills de gav upp vid 12. Nu antar jag att det har ett liv i sina egna som en symbol snarare än en representation.

Och jag håller med, varför lämnar Wales av Jack så länge?

Med radiostationer, varför införliva FM bitar i namnet? Är det ClassicADSL om du lyssnar på ClassicFM över bredband? Och ClassicSky över satellit? Förutom att det skulle ha att byta till ClassicFTA eller ClassicFreesat nu!

Visste Hallam tycker att FM var sista ordet i teknik när de införlivat det i deras namn? Återigen, dålig planering.

Har ni några andra exempel på namn som omkörd av teknik? Jag antar att "radio" är ett sådant fall nu!

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Google-logotyper som du missat? evilfantasy Off Topic Discussion 1 12 juni 2009 11:21
MS-DOS ansökan sparas under Mina filnamn Ahren Windows-operativsystem 0 6 juni 2009 04:49
Har du tråkigt och gjort vissa Cj Logos: P KanoakaVirus Multimedia & Codecs 8 21 mars 2009 08:03
Extern hårddisk förändrade filer till symboler? MasterYoda77 Drives & Removable Media 13 18 november 2008 02:09
Främja CJ logotyper? evilfantasy Gemenskapen Nyheter & Chat 19 2 juni 2008 14:46
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.