mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Allmänna Forum > Off Topic Discussion

Register

Tappa intresset.

Reply

Thread Tools
Old 16 mars 2008, 23:13
Givargruppen

Default Tappa intresset.

Jag tappar intresset för datorer och Internet nu, Jag har ett problem efter det andra och jag har inte styrkan att ta itu med dem längre. Alla jag använda min dator till är att lyssna på musik och meddelanden på denna webbplats så det känns slöseri att hålla jämna steg med rutinunderhåll. Och jag faktiskt mår bättre för svarvning av datorn och låta det vara, det har nästan två veckor och jag har inte en enda gång kände behov av att starta upp det. Vid denna tidpunkt Jag använder ett vänner laptop för att skriva här och jag vet en gång Ive gjort vad jag behöver göra här sjuka lämna det i ytterligare två veckor eller mer. Och tror att jag tog kurser på högskolan för att ytterligare mina kunskaper om datorer, någon kände likadant?
Old 16 mars 2008, 23:46
Givargruppen

Default Tappa intresset.

Jag antar det. det händer. det är bara det att ibland behöver man en paus från det normala. sitta vid datorn dag ut och dag in, vad fan typ av liv är det? Det är lätt att förstå den längtan efter något nytt.

Det jag tycker händer en del är jag otroligt intresserad av något, besatt över den ett tag, sedan tappar intresset för motsvarande tid. sedan kommer jag tillbaka till det och besatt en stund längre. händer med allt. inte bara datorer eller forum.

det är då jag inser att jag bor i ett skit ställe som det här och att jag inte har något bättre att göra det kommer jag kryper tillbaka till detta. och det är vad jag excel på. så jag skulle lika gärna kunna anamma det lite.

bara ta det lugnt. detta är något vi gör för skojs skull och för allas fördel, inte bara vårt. inte som vi får betalt för det, va? ingen är skyldig att stanna här. vi gör det eftersom vi vill. så lämnar den ensam en stund är inte slutet på världen. vi bara hoppas att du ska titta in då och då för att säga hej, eller avbryta en stund och kom tillbaka:)

gör som ni vill, har ingen beklagar, ha kul och må bättre.

Mitt System: Hesekiel

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750 2,66 GHz
Moderkort:
MSI P-35 Neo Combo chipset
RAM Minne:
2 gig G. Skill DDR2 800MHz
Grafikkort (s):
BFG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512MB
Ljudkort:
Creative 7.1 ljudkort
Hårddisk (s):
160 gig Western Digital SATA drive
Optisk enhet (er):
ASUS 16x dvd-cd-rw combo enhet
Mål / PSU:
CoolerMaster fall Antec Earthwatts 500W
Kylning:
3x lager 120mm fläktar, 1 lager CPU fläkt
Nätverk / Internet:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Monitor (s):
22 tums Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 17 Mars 2008, 00:10
Givargruppen

Default Tappa intresset.

vad en 100% klart svar, det hjälpte till med några saker, tack.
Old 17 Mars 2008, 04:57
Givargruppen

Default Tappa intresset.

Jag känner samma ibland, som jag brukade vara i webbdesign och forum förvaltning, jag fick verkligen till det för att utforma webbplatser för vänner eller bara på kul, och kör ett forum vid sidan av den. Även om min dator Wen ned med ett aggressivt virus, jag inte har tillgång till den för strax under 2 månader, och sedan dess har jag aldrig har skapat en gemensam webbplats eller forum, fick aldrig tillbaka till det, bara inte intresse mig längre.

Det är också fallet när jag spendera tid borta från min pc, säg en vecka eller helg med min GF, det gör jag verkligen inte missa vad jag gör på datorn, men när jag kommer tillbaka och starta upp det igen jag går in på swing saker också.

Jag läser en HND i datormiljö på college, och min närvaro är chockerande. Huvudsakligen på grund av att högskolan är så långt borta, och jag förstår inte riktigt njuta av resan, så jag inte har den naturligtvis, så jag inte går, så det är ganska meningslöst ibland.

Mitt System: = /

Processor (s):
AMD 64x2 6000 +
Moderkort:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM Minne:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Grafikkort (s):
BFG 8800GTS 320MB OC2
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
2x36gb RAID0 / 200 GB / 500 GB
Optisk enhet (er):
CDRW + DVD-RW [Dual Layer]
Mål / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Kylning:
Zalman CNPS9700NT
Nätverk / Internet:
dubbla gigabit / 20MB Cable
Monitor (s):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32bit
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.