mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Allmänna Forum > Off Topic Discussion

Register

Yttrande eller sakkunniga Karriär Flytta

Reply

Thread Tools
Old 19 Mars 2009, 09:38
Ledamot Gruppen

Hej Killar,

Am efter lite hjälp eller åsikter eller ens inom kunskap. Jag har arbetat inom IT i ca 5 år nu i Support Jag har också en examen i datavetenskap.

Nu har jag kommit fram till att en del i min karriär där jag vill lära sig färdigheter så att jag kan gå in på ett område där det finns faktiskt jobb som betalar bra, det har kommit till stånd på grund av min fru med en baby och köpa ett hus.

Någon hjälp skulle vara jättebra.

Jag tänker göra en kurs-eller deltid studie.

Jag hör Datasäkerhet är en stor marknad att komma in men det är mycket svårt eftersom det krävs specfic reservdelar.
Old 19 Mars 2009, 19:15
Givargruppen

Du är antagligen inte kommer att tycka om min kommentar och den vanliga asshats hunden jag ger mig fan men ..............

Om du vill högre betalande jobb, SE. förvaltningen, de kräver en god arbetsmiljö användningen av språket (i ditt fall tror jag det skulle vara engelska) som du använder för att kommunicera i. Jag är verkligen inte försöker vara en kuk eller grammatik nazist, jag är bara berätta vad de kan förvänta sig. Exempelvis ..........

Denna webbplats har stavningskontrollen, men du ignorerade det i några fall. Mig som visar en brist på känsla för detaljer. Om du skickade mig ett återuppta gillar det du skrivit här, jag skulle lägga den i den lilla runda fil (papperskorgen) och flytta den till en annan, särskilt om det var för en dator jobb. Jag menar bara jävla bro, denna webbplats understryker alla dina felstavningar i rött. Du kan inte se dem? (och kanske inte allt jag ser ett ord stavas felaktigt i min sista meningen och det är inte understruket). Nåväl betalande jobb är inte för analfabeter. Jag vet att det låter hårt, men du frågade ..........

Kanske i textning och sådant, ingen ger ett fett rat's ass om grammatik, men i affärer världen föräldrar göra. Jag antar att folk siffra som om du inte kan behärska grundläggande engelska, vilket förmodligen är ditt modersmål, så hur kan man förstå högre begrepp? Särskilt när det är lite rött underliny saker att visa dig ditt fel. Det visar en brist på intresse. Förstår du nu? Jag är verkligen inte försöker vara en kuk, försöker bara hjälpa en bror ut ............ Jag är säker på att några av de 15 år gamla genier att skicka här tvisten mig, men ..............
Old 20 Mars 2009, 02:39
Ledamot Gruppen

Tack för att du kommentarer som inte har något att göra med min fråga som helst.

Jag är säker på att detta är en IT / Data-forum inte en F ****** engelska grammatik en ändå gång tack för era kommentarer och skruva tråden upp.

Jag kan se din grammatik är inte bra heller! Ni vet talesättet kastade sten och glas hus.

Jag kommer att vänta på att du svarar Dick oh ledsen att jag glömde din försöker inte vara en, men du är en!

Ta inte illa fattas av vägen
Old 20 Mars 2009, 02:54
Givargruppen

God morgon.

Vilken typ av stöd ska du göra nu?
Till skillnad från tidigare inlägg du inte alltid måste vara i ledning.
Du kan försöka att vara en IT-konsult. Det finns många vägar till en högre lön, utan att vara till stöd och inte i ledningen
Old 20 Mars 2009, 04:32
Ledamot Gruppen

2nd/3rd Line Support

Windows XP / Office
Mest Trading Program / Bloomberg / Reuters / Sex Trader

Hur skulle jag komma in på IT-konsult? Finns det sonme slags kurs?
Old 20 Mars 2009, 04:39
Givargruppen

Det finns många kurser och beroende vilken typ av IT Konsult du vill vara. Om du var verkligen bra på att en programvara kan du vara en konsult, etablering och installerar den.

Har du någonsin funderat på att gå in på projektarbete? Exempelvis skapar områden, byggnader och konfigurering av servrar, installera och hantera servrar.
Om du vill göra detta kan du göra CCNA (Nätverk kompetens) eller Prince. Men de kan bli kostsamt.
Old 20 Mars 2009, 07:21
Ledamot Gruppen

Jag tänkte göra CCNA några månader tillbaka, men naturligtvis hade redan börjat.

Aldrig hört talas om Prince men kan ta en titt på det.

Jag ville komma in IT säkerhet am hearing det är ett bra område att komma in, men också mycket hårt.

Vad gör du, om du inte har något emot om jag frågar?
Old 20 Mars 2009, 07:32
Givargruppen

CCNA är bra.:)
Jag tror det kallas Prince 2. Men kan kosta 2k-3k

Jag är på Service Desk stöd. Men jag har Cisco CCNA.
Jag eventualy vill gå in på biometri.
Old 20 Mars 2009, 08:39
Ledamot Gruppen

wow det är dyrt

Biometri låter intressant
Old 20 Mars 2009, 08:41
Givargruppen

Det beror på vad du känner dig rätt gör.
Ta en titt på jobserver eller cvjobs, titta på IT-jobb och ser vad som finns där ute. Du kan se hur mycket jobbet är värt och vad som behövs.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.