mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Allmänna Forum > Off Topic Discussion

Register

Vilken är den bästa tid att vänta mellan uppsättningar vid lyft vikter?

Reply

Thread Tools
Old 20 mars, 2007, 18:18
New Member Group

Default Vilken är den bästa tid att vänta mellan uppsättningar vid lyft vikter?

Vilken är den bästa tid att vänta mellan uppsättningar vid lyft vikter?
Old 21 mars 2007, 04:43
New Member Group

Det beror på dina mål. Om du använder en stor mängd vikt (en som du kan bara göra 6-8 representanter med) så ska du vila för mellan en och stopp på två minuter mellan set. Om du använder en lägre vikt kan du vila ca 1 minut. Men det finns olika tekniker. Till exempel om du är krets utbildning, vilket innebär att göra en övning för en kroppsdel och sedan göra en till en annan kroppsdel utan vila, då skulle du göra alla de övningar i kretsen och sedan tar ca 1 minut vila. Med denna typ av träning som du normalt använder en vikt som du kan göra approximatly 10-15 representanter med. Genom att göra övningar med lite vila i mellan du får en slags kardiovaskulära effekter som kan ersätta använder treadmill om du gör det tillräckligt länge. Det viktigaste här och med alla de olika teknikerna är att se till att du tar tillräckligt med tid för att hindra dig från att skadas. Om du precis börjat så ska du inte oroa dig för mycket om exakt tidpunkt och andra saker. Det kommer bara att göra saker komplicerade. Njut av träningen och du kommer så småningom att utveckla rätt system. Om du behöver mer råd så skicka mig ett mail.
Old 21 mars 2007, 05:01
New Member Group

Det beror på dina mål. Människor lyfta vikter av olika anledningar. En olympiska vikt Lifter lyfta för att få makt och styrka. Om det är ditt mål som du vill ta gott om tid mellan uppsättningar (någonstans mellan 2-4 minuter). Detta beror på att få effekt måste du använda tunga vikter och låga representanter. Men utan tillräcklig vila du inte skulle kunna återhämta sig mellan apparater och därmed ditt mål skulle vara lost.If ditt mål är att bygga massa skulle jag sikta på 1 1/2-2 minuter mellan set. Mass byggnaden fick hjälp av låg representanter, med ganska tunga weight.Lastly Om ditt mål är få tonas och bränna fett hålla resten till ett minimum (i vissa fall bara 30 sekunder-1 minut). Den snabbare takt hjälper dig att bränna mer kalorier och hålla din ämnesomsättning stimuleras hög. Bättre än du kan försöka supersets, som främst arbetar två motsatta muskelgrupper back-to-back utan vila. Till exempel kan du göra en uppsättning bänk pressar och en uppsättning lat pull downs "back-to-back att arbeta både bröstet och tillbaka med minimal vila mellan set. Svaret på denna fråga ligger i vad dina mål är.
Old 21 mars 2007, 05:13
New Member Group

Personligen jag vänta ca 2 min. Men det beror allt på din kropp, ingen annan kan tala om för dig vad din kropp kommer att svara på bäst. En tränare på gymmet kommer att kunna ge dig någon form av indikation, men det kommer verkligen vara en fråga om experiment för att hitta vad som fungerar bäst för er. Glöm inte att ha en paus dag mellan arbetar varje grupp av muskler. Om du gillar att lyfta vardagen, göra delad kropp utbildning.
Old 21 mars 2007, 06:25
New Member Group

Flertalet av de klienter som jag har är på en tid, så jag träna dem att arbeta en muskel grupp från överkroppen och medan du väntar på att få arbete en muskel grupp från underkroppen. Själv har jag inte gillar en massa "väntetiden" så jag har dem att göra något hela tiden. För mycket sittande runt mellan uppsättningar lägger dig på gym för alldeles för länge. Det finns många olika sätt att vikta tåg. Väntar i mellan-apparater är bra om ditt fokus är bara på överkroppen till exempel, jag antar det är därför jag föredrar utbildning hela kroppen för en hel kropp workout. Nästa dag de har resten av återvinning och de komma in och göra sitt hjärt. Men ..... det finns många sätt att göra det! Jag har också avancerade lyftar att göra "organ för livet" rutin, och det finns ingen vila där heller, antar att det är en fråga om preferens, jag tycker inte om mycket "down" temne .......
Old 21 mars 2007, 06:44
New Member Group

Olympiska styrka och konditionering tränare Charles Poliquin är en förespråkare för supersets och volym utbildning. Han rekommenderar allt från 0 sekunder (i princip gångavstånd till nästa hiss) till 1:30 som en viloperiod mellan hissar. Powerlifters kommer naturligtvis att ta längre tid än nybörjare lyftar. Om förlora fett samtidigt få massa är hur du vill gå, räkna ut den kortaste vilotid du kroppen gör att du kan ta utan att ge avkall på styrka. Du kommer inte bara styrka vinster du bränner mycket mer kalorier och förlorar fett. Kortare avbrott har varit stort för mig. Jag kan fortfarande få 12-15 uppsättningar per bodypart (2 delar per dag) i 45 minuter till en timme träning. Lycka till!
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Övningar utan att använda någon Vikter robina80 Off Topic Discussion 10 19 maj 2009 04:53
Kvinnan sätter sig själv i brand vid kyrka ........ igen! evilfantasy Off Topic Discussion 9 16 januari 2009 13:04
Autentisering oändlig mängd temne Black Magic PC & Console Gaming 3 20 oktober 2008 07:27
Att vänta eller inte vänta? hjälp???? Ncc Speed General Hardware Chat 9 13 februari 2008 21:21
Hur skapar jag två olika talare på en dator? mailman65 Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 3 11 juli 2007 23:31
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.