Hva synes du om menn og kvinners bruk av teknologi og internett? Hva er dine erfaringer som en mann, eller som en kvinne, teknologi, Internett og dette nettstedet er meldingstavler?
Hallo,
Mitt navn er Lynette og I'ma forsker (faglig) ser på kjønn og teknologi på internett. Jeg har valgt å se på Computer Juice som fora på dette nettstedet er livlig og diskutere saker av teknologi. Jeg ville være veldig takknemlig om folk kunne diskutere med meg deres syn på kjønn og bruk av teknologi, og deres erfaringer med disse diskusjonsgruppene og Internett generelt. Jeg er spesielt interessert i spørsmål som:
- Kjønn kulturer på disse fora og Internett generelt
- Om folk oppgir sitt kjønn når du legger på disse fora
- Hvordan folk føler seg som en mann eller en kvinne innlegg på disse forumene
- Enten folk kjønn påvirker hvordan folk behandler dem på disse diskusjonsgruppene og Internett generelt
- Enten det er forskjeller i hvordan menn og kvinner bruker og diskutere teknologi
- Om folks identiteter formes på noen av de teknologiene som de bruker, og hvis så hvordan?
Ta også gjerne diskutere noe annet som du mener er relevant til emnet i kjønn og teknologi, og gjerne svare på andres poster - Jeg ønsker å oppmuntre til en diskusjon om emnet enn et spørreskjema respons.
Takk for hjelpen og tid.
Anonymitet: Alle svarene vil bli anonymised før skrivingen av mine notater - navnet på webområdet og individets brukernavn vil bli endret.