mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Allmänna Forum > Off Topic Discussion

Register

Vad tycker du om män och kvinnors användning av teknik och Internet?

Reply

Thread Tools
Old 31 maj 2009, 16:19
New Member Group

Default Vad tycker du om män och kvinnors användning av teknik och Internet?

Vad tycker du om män och kvinnors användning av teknik och Internet?
Vilka är dina erfarenheter som en människa, eller som en kvinna, av teknik, Internet och denna webbplats anslagstavlor?

Hej,

Mitt namn är Lynette och jag är forskare (akademiska) ser på kön och teknik på Internet. Jag har valt att titta på datorn Juice som forum på denna webbplats är levande och diskutera frågor av teknik. Jag skulle vara mycket tacksam om folk kunde diskutera med mig om sin syn på kön och användning av teknik, och deras erfarenheter av dessa anslagstavlor och Internet i allmänhet. Jag är särskilt intresserad av frågor som:

• Kön kulturer i dessa forum och nätet i allmänhet
  • Vare sig man avslöja sitt kön när meddelanden på dessa forum
  • Hur människor känner sig som en man eller en kvinna meddelanden på dessa forum
  • Oavsett om människors kön påverkar hur människor behandlar dem på anslagstavlor och på nätet i allmänhet
  • Huruvida det finns skillnader i hur kvinnor och män använda och diskutera teknik
  • Oavsett om människors identiteter formas i alla fall med den teknik som de interagerar med, och i så fall hur?

Ange också gärna diskutera något annat som du tycker är relevant för frågan om genus och teknik och gärna svara på andra personers inlägg - Jag vill uppmuntra till en diskussion om ämnet i stället för en undersökning svar.

Tack för er hjälp och tid.

Anonymitet: Alla svar kommer att anonymiseras innan de skriver upp mina anteckningar - namnet på den plats och individens användarnamn kommer att ändras.
Old 1 juni 2009, 10:24
Givargruppen

Default Vad tycker du om män och kvinnors användning av teknik och Internet?

Don't förtvivlan från avsaknaden av svar, åtminstone jag kommer att hjälpa dig. Bara nu inte lol, jag kommer tillbaka till dig senare i dag eller inom de närmaste dagarna.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Lost In A Maze of Technology! RPG General Software Chat 4 31 oktober 2009 17:54
U3 smart teknik evilfantasy Drives & Removable Media 3 15 maj 2008 23:41
Fri teknik böcker alex Off Topic Discussion 4 13 februari 2008 14:03
Little upprörd med teknik / Autos talldude123 Off Topic Discussion 3 6:e sep 2007 16:51
Kommande Laptop Teknik OlyPerson Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 4 29 maj 2007 17:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.