![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tja vad kan jag säga om den vecka som jag har just haft utom jag önskade att jag kunde ha genomsökts i ett hål och stannade där för resten av mitt liv. Detta har vad som har gått fel den senaste veckan.
1. Den dammsugare packade upp - inte en stor stor sak men ändå 2. Den rostade sönder - ok, otur kommer i 3: s 3. Mikrovågs börjar göra en riktigt dålig buller - som ska vara i slutet av min otur 4. Mina bilar timing belt snaps - Aj, så mycket för att regeln om 3 Thank god all sorteras nu. Få Hoover plockade upp och repareras under garanti, fick en ny brödrost. Mikrovågs måste vara speciell eftersom den fasta själv (fortfarande ger det onda ser Tho, lol) och jag fick min bil tillbaka i går. Ny kamrem, ny drivrem, ny topplockspackning och ett renoverat topplock. (Garage ville över £ 1000, bra jobb Jag har en kompis som är en fullt kvalificerad mekaniker, tog min bil upp, gjort reparationer och förde den till mig för £ 350) Det finns fortfarande ljus i slutet av tunneln! Mitt System: --
|
|
| |||
| |||
| Tidpunkten bälte? wow, bara lite större. När var det senast ersatts? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Usch. Det låter illa. Vad en JÄVEL för timing belt att gå, som verkligen sätter bilen ur funktion.
|
| |||
| |||
| Jag har haft bilen 3 månader, enda jag glömde att fråga var om tidpunkten bälte, frågade alla andra möjliga frågor. Uppfattat alla fast nu, hade en total översyn av motorn gjort, alla packningar ersättas, ventiler reseated, alla bälten ersättas och alla tidpunkten gjort, motorn ska vara bra nu i ca 4 år till nästa tidpunkt bälte förändring |
|
| |||
| |||
| Har du en Land Rover, zerocool? Tidpunkten bälten på Landy är alltid gå på de mest obekväma tider |
|
| |||
| |||
| ingen Katana Jag har en Renault Scenic |
|
| |||
| |||
| Jag har haft ont i tanden så svår att jag ansåg att betala £ 550 för att få det sorterade eller rida min cykel från en klippa orsak Theres något sätt im gör det på NHS igen ... jag vinner |
|
| |||
| |||
| oh en naturskön. nära nog. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Beror på hur man ser på det, men jag skulle säga att du hade tur med timingbelt fråga ... Lägger cirka £ 1.200 fixa min Vectra i oktober förra året eftersom det behövs en ny växellåda och koppling. Var nära cambelt bytesintervall så jag bestämde mig för att få det gjort ett i processen, tillsammans med några andra bitar och peaces.
| |||
| |||
| Citat:
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Slow Ny dator .. Blev av med Windows System Suite en vecka sedan och fortfarande långsamt. | bryan123 | Virus, spionprogram och säkerhet | 1 | 25 augusti 2009 10:40 |
| Bad Computer vecka! | SocialWarfare | Off Topic Discussion | 2 | 29 november 2007 08:50 |
| Jag format en gång i veckan;) | phoeniximportersuk | General Software Chat | 2 | 11 sep 2007 17:52 |
| Thread Tools | |
| |