![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Waarom klinkt reis sneller met warme lucht? Ik moet weten voor mijn natuurkunde onderwerp |
|
| |||
| |||
| Warme lucht is minder dicht, zodat het geluid kunnen reizen sneller. |
|
| |||
| |||
| Het doet er niet. Geluid reist sneller in meer dichte materiaal. Hij reist sneller met koude lucht. Hij reist sneller in staal. Meer dichte materialen moleculen dichter bij elkaar. Zij hebben geen behoefte om te reizen zo ver te stoten naar de volgende molecuul. |
|
| |||
| |||
| De moleculen zijn niet verpakt als dichter, die zorgt voor een eenvoudiger trilling van de lucht. |
|
| |||
| |||
| De reis van geluid is afhankelijk van de krachten tussen de atomen of moleculen van het medium, en met een gas die kracht alleen optreden tijdens de korte periode waarin ze botsen. Maar in vloeistoffen en vaste stoffen van de fundamentele vraag is hoe snel de atomen spartelen rond in hun lokale posities (geluidsgolven zijn eigenlijk gecoördineerde lange golflengte "jiggles"), die krijgt sneller hoe hoger de kracht van de lokale krachten houden de atomen ongeveer op zijn plaats. Dus, geluid reist snelst in de meest sterk gebonden materialen. |
|
| |||
| |||
| Hoe sneller bewegende moleculen van warme lucht zijn beter op de toezending van geluidsgolven. Koude vertraagt de moleculen down.Of natuurlijk zo lang als het druk is in beide koude en warme massa. |
|
| |||
| |||
| Durf ik te raden dat geluid reist sneller met koude lucht, ik kan verkeerd zijn, here.Denser materialen neiging om trillingen sneller dan de materialen die minder dicht. Koude lucht is een grotere dichtheid dan warme lucht, waardoor geluid moeten reizen sneller in koudere air.Honestly, maar het verschil moet alleen me marginal.Now, gebeurt er iets heel interessant als je gebruik maakt van gebakken lucht, dat is ook vochtig. Vochtige lucht is meer dicht dan droge lucht en warme lucht is een betere neiging voor de opslag van water. Er kan worden betoogd dat vochtige lucht zendt geluid sneller dan droge lucht bij dezelfde temperatuur. |
|
| |||
| |||
| Het belangrijkste idee is dat geluid is druk golven. Deze golven bounce off van de moleculen in de lucht, in een vaste stof, of in een vloeistof voordat ze us.Temperature is een maat voor hoe snel de moleculen botsen tegen elkaar ... hoe hoger de temperatuur, hoe meer ze botsen tegen elkaar, en hoe meer informatie zij wanneer zij doen hit elke other.Since ze al botsen tegen elkaar in snel tempo toe te schrijven aan de hoge temperatuur, een druk golf komt langs reizen faster.If het ware koeler buiten, de moleculen zou geen buil zo vaak, en het zou het langer duren voordat de druk golf te reizen. |
|
| |||
| |||
| De snelheid van het geluid in een ideaal gas is gelijk aan de RMS-snelheid van de moleculen, en deze stijgt met de temperatuur (de kinetische energie per mate van vrijheid van elk molecuul is een 1 / 2 kt). U kunt deze uit de vergelijking voor de snelheid van het geluid in een gas-v = sqrt (gamma P / rho) waar P is druk en rho is de dichtheid (dwz de snelheid neemt toe naarmate de dichtheid afneemt). Gamma is de adiabatische constant.You kan ook uitdrukkelijk de snelheid van het geluid als sqrt (gamm RT / M) waarin m de massa van elke molecule.Ignore alle antwoorden die zeggen dat de snelheid toeneemt met de dichtheid. Ze kennen geen fysica. |
|
| |||
| |||
| Ik denk dat het niet zo op een koelere dag, de lucht is dicht en het geluid is een trilling van de materie. Daarom is de dichte meer hoe beter. Maar zoals iemand al zei, vochtige lucht is een probleem |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Welke CPU is sneller? | TTHJames | CPUs, Moederborden & RAM | 6 | 19 jun 2009 10:20 |
| Hoe kan ik ervoor zorgen dat Vista sneller opstarten en afsluiten Sneller | ashmehta | Windows besturingssystemen | 12 | 11 mei 2008 02:16 |
| Reizen apparaat nodig | bungeeboy | Laptops, Mobiles & PDA's | 2 | 24 mrt 2008 08:19 |
| Portable Laptop Reizen Speaker - value for money.! | sunandoghosh | Geluid, Speakers & MP3 Spelers | 1 | 13 jun 2007 06:40 |
| Thread Tools | |
| |