Travel Fans
Go Back   Computer Juice Computer Hardware Generelt Hardware Chat

Register

Audio / Modem Device on High Definition Audio Bus?

Reply

Trådverktøy
Old 18nde 2007 Mar, 07:50
Nytt medlem

Jeg har nylig reinstallert Windows XP Pro og disse enhetene er umulig å finne drivere for. Min laptop er en Advent 7111. Det er en lydenhet på High Definition-lyd buss og en modem-enhet på en High Definition-lyd bus.As et resultat har jeg ingen lyd på datamaskinen min. Please help!

Old 22 Jun 2007, 10:40
Administrator

Høres ut som du trenger lydkortdrivere.

Advent er laget av PC World som er virkelig gode på å støtte deres produkter </ sarkasme>

Lenken ovenfor ser ut som det vil hjelpe deg dersom ikke telefon PC World og få et telefonnummer for advent, da få en driver-CD direkte.

Besøk vår søsterside
-- Travel Fans

My System: Hybr! D

Prosessor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.
Motherboard:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Onboard Inte
Lydkort:
5.1 Onboard Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVD ± RW DL-ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100-nettverkskort / 10MB Virgin
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 22. jun 2008, 16:57
Nytt medlem

Hei fyrene, fikk Ive ganske samme problem .. Jeg har en Acer 3690, og plutselig min lyd stanset arbeider. Jeg lurer på om det har å gjøre med modemet på High Definition Audio buss som meg computer doesnt synes å kjenne igjen, selv etter installere alle modemet og lyd driverne fra Acer sin FTP-område. Jeg vil bare komme meg faen audio fast ...
Old 23. jun 2008, 05:32
Nytt medlem

Alright, vil jeg forklare min situasjon litt lenger og oppdatere den. Jeg fant ut at modemet på High Definition Audio Bussen var faktisk bluetooth. Etter installere bluetooth i kontrollpanelet jeg var i stand til å minst bruke lyden alternativer igjen, med bluetooth lyd eller bluetooth High Definition Audio. Men jeg gjorde ikke noe lyd .. kan noen hjelpe meg?
thx
Old 23. jun 2008, 05:52
Administrator

Installere den riktige lyden driverne for maskinen, er det så enkelt.

Besøk vår søsterside
-- Travel Fans
Old 3dje 2008 Jul, 02:33
Nytt medlem

Ill legge til i denne tråden med mitt siste problem.

Jeg kjøpte et 7.1 lydkort slags, installerte det på min pc. Installert alle lyd driverne for at lydkort NP. Men da jeg fikk den "lydenhet på High Definition Audio-buss" merket ut.
Nå er dette hva jeg finner merkelig. Dont Jeg har en "mixer" i vinduer og jeg skrånende høre noen vinduer lyder, eller kan jeg bruke Ventrilo. MEN jeg ha lyd når jeg starter et spill. Ingame jeg fikk lyd, men ikke på introer.

Jeg tror jeg lest hundrevis av innlegg om hvordan man løser dette, og prøvde å laste ned drivere til venstre og høyre, installere installere. Ingenting har fungert. Sofar jeg har ikke postet noe i håp om at jeg vil finne et svar fra en tidligere poster. Men nei.

Im ikke engang sikker på om en reinstallering av Windows til en nyere versjon ville hjelpe. Id heller ikke, siden jeg fikk 1TB av stripete plater og ville nødig miste all info.

Noen tanker?
Old 3dje 2008 Jul, 07:24
Nytt medlem

Vel, jeg endte opp med å finne den riktige driveren: det var min modemdriveren dessverre, og en eller annen grunn det første gang jeg prøvde det den gjorde ikke finner den eller noe rart. Jeg kom til den konklusjon at min lydkortet ble brutt for min stakkars laptop, så jeg kjøpte et nytt lydkort, eksterne med USB. Og nå virker alt! men det hadde kostet meg € 30 ..
Old 3dje 2008 Jul, 07:29
Administrator

Det er definitivt et modem eller lydkort driver problem.

Besøk vår søsterside
-- Travel Fans
Old 3dje 2008 Jul, 07:40
Nytt medlem

Hva mener du med at driveren er "merket seg"? Gå til Kontrollpanel, System, og i kategorien Maskinvare gå til Enhetsbehandling. Finn lydenhet på High Definition Audio buss. Har den et gult utropstegn eller rødt kryss gjennom det? Uansett hva jeg foreslår at dere er høyreklikke på den og deretter oppdatere driveren. La datamaskinen sjekke Windows Update, just incase de har driver for deg, og når den lar deg velge hva du skal gjøre, velge "Installer fra en bestemt plassering. Sørg for 'Inkluder denne plasseringen i søket er merket, og deretter bla for å velge plassering for driveren. Dette bør være på cd av lydkortet, og ellers kan du google det på nettet. Komplett prosedyren og alt skal bli bra. Du må kanskje starte datamaskinen på nytt, og sørge for at ingenting er dempet på audio egenskaper. Pass også på at de riktige enhetene er valgt når du går til Kontrollpanel -> Lyder og enhet -> Audio (tab)

En annen ting du kan gjøre er å gå til Enhetsbehandling, finn lyddriver, høyreklikk, så avinstallere og starte datamaskinen på nytt. Når den finner maskinvaren trykker avbryt. Nå setter disken for audiodevice din eller bare starte den, og installere programvaren for enheten.
Jeg håper du får lyden jobber right;)
cya
Old 3dje 2008 Jul, 08:35
Donor VIP

Quote:
Opprinnelig skrevet av Dave Hybrid View Post
Det er definitivt et modem eller lydkort driver problem.
Jeg kan presisere at en ned enda mer ... Det er en MODEM problem ... eller minst modemdriveren. Acer (og sikkert andre også) fikk denne merkelige ting skjer, hvor de kjører modemet fungerer over sundet bussen ... Du må ha modemet driverne installert før lyden fungerer.

I'v selv kom over anledninger der du måtte installere driverne i en bestemt rekkefølge, dvs. modem drivere først, deretter lyd drivere ...

Cheers:
Chris

My System: Willy Wonka's Polygon Factory

Prosessor (s):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Motherboard:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM-minne:
4GB Micron PC-6400 (800Mhz)
Graphics Card (s):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Lydkort:
Onboard 7.1 Lyd
Harddisk (er):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optisk stasjon (er):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (x2)
Case / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600W PSU
Cooling:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Nettverk / Internett:
Onboard
Skjerm (er):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Reply

Register

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Last Post
Pin oppdrag for Realtek AC'97 Audio for via (r) Audio Controller?!?! Jorge Luis Lyd, høyttalere og MP3-spillere 0 11 juni 2009 12:52
Problemer med lyd og lydenhet robert1947 Lyd, høyttalere og MP3-spillere 1 3 juni 2009 06:53
Sound Pls? Ingen lydenhet installert etter Format Black Magic Lyd, høyttalere og MP3-spillere 1 4 mars 2009 04:17
No Audio Device Varsler Multimedia & Kodeker 2 16 august 2007 14:33
No Audio Device tiffymarie1 Lyd, høyttalere og MP3-spillere 5 20 mars 2007 02:24
Trådverktøy

Translations Powered by Powered by Google
Arabic Bulgarian Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2010 Computer Juice.