Travel Fans
Go Back   Computer Juice Computer Software Windows operativsystemer

Register

Windows XP-installasjon eller-format?

Closed Thread

Trådverktøy
Old 16nde 2007 jul, 22:31
Full Member

Hallo,

Håper noen kan hjelpe med dim mine tenkende spørsmål.

Jeg har en fire år gammel PC (OS Windows XP) som er litt grinete. Det er fremdeles veldig raskt, men har alle slags små glitches som jeg tror kan bli sortert ut ved å ta det tilbake til fabrikkinnstillingene. Ditto meg bærbar PC.

Jeg bestemte meg for å sortere den bærbare ut først i tilfelle problemer, og gjett hva - er nå i en fullstendig pickle!

Jeg utførte en fullstendig ny installasjon av Windows XP på den bærbare datamaskinen med en skikkelig disk som kom med SP2 lastet. Alle gikk OK, men jeg skjønte ikke om partisjonering så har endt opp med OS lastet på bærbare fire separate ganger (hadde tidligere blitt gjort to ganger av venner). Fant en tutorial på nettet som forklarte om dem, og hvordan en installerer etter å slette dem, og skjønte det var det jeg skulle ha gjort som OS nå tar opp 34% av harddisken.

Så ....... virket fornuftig å prøve på nytt, slette partisjoner og deretter gjøre en ren installasjon. Men, min Windows XP-plate nå ikke vil fungere i den bærbare datamaskinen. Bare ikke vil gjenkjenne det. Stasjonen er fin som andre disker er anerkjent, er disken fin som den er anerkjent av min PC, men det bare fungerer ikke lenger i den bærbare.

Please, kan noen hjelpe med noen forslag som jeg blir ganske frustrert.

Dernest er nå svært forsiktige med å gjøre noe til PC-en selv om det egentlig ikke trenger å bli tatt tilbake til fabrikkinnstillingene. Dette er sannsynligvis et veldig dumt spørsmål, men er det noen grunn til hvorfor jeg ikke burde bruke "Format" på min C kjøre (etter sikkerhetskopiering alt opp selvfølgelig)? Virker som det skal oppnå det jeg trenger, men etter at den bærbare opplevelsen er redd for å rote det opp så godt!

Takk for alle hjelpe
Yvonne

Old 16nde 2007 jul, 22:42
Utestengt Medlem

Hei Yvonnet

Velkommen til TCF

Det høres for meg ut som du trykket "Trykk en tast for å starte opp fra cd" mer enn bare en gang når du installerer XP.
Dette er ikke din feil, og det er egentlig ikke forklares med Microsoft at du ikke burde gjøre det, ellers vil du ende opp med et lass av partisjoner.
Kan du poste et bilde av din starter opp alternativene slikt som dette?

[boot loader]
timeout = 1
default = multi (0) disk (0) rdisk (0) partition (4) \\ WINDOWS
[operating systems]
multi (0) disk (0) rdisk (0) partition (4) \\ WINDOWS = "Microsoft Windows XP Professional" / fastdetect

Denne info ligger ved å høyreklikke Min datamaskin / Avansert / Oppstart og gjenoppretting klikk deretter kategorien Innstillinger klikker deretter kategorien Rediger.
Dette vil få frem det jeg har satt på en Notisblokk-fil, kopier denne og lim den tilbake hit.
Hilsen vil åpenbart forskjellig fra min, ikke bekymre deg om det.
Old 16nde 2007 jul, 23:42
Full Member

Takk for velkomsten, og rask svar. Tydeligvis en gjeng hyggelige mennesker her, kanskje jeg kan bidra en dag i stedet for å stille dumme spørsmål .....

Takk også for den eksplisitte instruksjoner, var de veldig hjelpsomme i å komme opp med dette:

boot loader
timeout = 30
default = multi (0) disk (0) rdisk (0) partition (1) \\ WINDOWS
operativsystemer
multi (0) disk (0) rdisk (0) partition (1) \\ WINDOWS = "Microsoft Windows XP Home Edition" / noexecute = OptIn / fastdetect
multi (0) disk (0) rdisk (0) partition (1) \\ WINDOWS.1 = "Microsoft Windows XP Home Edition" / fastdetect / noexecute = OptIn
multi (0) disk (0) rdisk (0) partition (1) \\ WINDOWS.0 = "Microsoft Windows XP Home Edition" / fastdetect

Yvonne
Old 16nde 2007 jul, 23:54
Utestengt Medlem

Det er ingen slike ting som dumme spørsmål Yvonnet

Slett disse linjene nedenfor i Notepad og lagre

multi (0) disk (0) rdisk (0) partition (1) \\ WINDOWS = "Micro-soft Windows XP Home Edition" / noexecute = OptIn / fastdetect
multi (0) disk (0) rdisk (0) partition (1) \\ WINDOWS.1 = "Mic rosoft Windows XP Home Edition" / fastdetect / noexecute = OptIn
multi (0) disk (0) rdisk (0) partition (1) \\ WINDOWS.0 = "Mic rosoft Windows XP Home Edition" / fastdetect

Også endre timeout = 30 til timeout = 1

Reboot og det burde løse problemet.
Old 17nde 2007 jul, 00:45
Full Member

Dessverre problemet fremdeles der.

Gjorde som foreslått, men disken fortsatt ikke anerkjent. Prøvde å restarte med diskett i stasjonen, og forsøkte også å sette inn disken etter at maskinen oppe og går, men ingen glede.

God jobb det er for tidlig for en drink!
Old 17nde 2007 jul, 02:48
Utestengt Medlem

Gå inn i bios og sørge for at du starter fra harddisken ikke cdrom.
Vet du hvordan du gjør dette?
Old 17nde 2007 jul, 02:50
Full Member

Tror jeg vil være bedre med noen instruksjoner - mindre sjanse for meg forårsaker enda mer ødeleggelse.

Jeg setter stor pris på all den hjelp og gang du gir meg

Yvonne
Old 17nde 2007 jul, 03:15
Utestengt Medlem

Ok
Ta XP-platen ut av cdrom.

Reboot og se når den svarte skjermen kommer opp til meldingen;
"Trykk F2 (eksempel) for å angi Setup"
Da kommer du inn i bios
Ta en titt på denne skjermen, og endre den første boot sekvensen til harddisken eller med andre ord IDE 0
Sørg for at du lagrer innstillingen når spennende.

Old 17nde 2007 jul, 03:45
Full Member

Takk for at store forklaring - min skjerm ser annerledes på din, men sekvensen er definert som:

1ste Harddisk
2dre CD-ROM
3dje diskett

så har ikke rørt noe og lot det som det er. Er det riktig?

Yvonne
Old 17nde 2007 jul, 03:54
Donor VIP

CD ROM må først for å starte opp fra xp cd

My System: hAvAAck Bygg 3

Prosessor (s):
Intel Core 2 Duo E6750@2.67GHz
Motherboard:
Asus P5N-E
RAM-minne:
GSKill 4GB DDR2
Graphics Card (s):
EVGA e-Nvidia GeForce 8600GT
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
Samsung 500GB @ 7200rpm
Optisk stasjon (er):
Død
Case / PSU:
Generic Case, Generisk PSU
Cooling:
Zalman 92mm
Nettverk / Internett:
onboard
Skjerm (er):
Dell 2408WFP Ultrasharp 2048 24 "
Operating System (s):
MS Vista Ult, Ubuntu 7.10 64-Bit
Closed Thread

Register

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Last Post
Bør jeg format hardrive og re-installere windows? nick1346 Windows operativsystemer 12 13 mars 2010 06:44
En måte å lage en partisjon uten å formatere harddisken min i Windows 7 Razer Drives og flyttbare medier 14 18 mai 2009 12:12
Slik Re-format PC deretter installere Windows Tinkerbell Windows operativsystemer 10 25 februar 2009 11:08
Windows-logo venter etter format Conqueror Windows operativsystemer 1 4 oktober 2008 18:45
Installere XP fra datamaskinen tilbake opp på ny harddisk Omer Windows operativsystemer 9 2 august 2007 02:35
Trådverktøy

Translations Powered by Powered by Google
Arabic Bulgarian Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2010 Computer Juice.