Travel Fans
Go Back   Computer Juice Computer Software Email, VoIP og IM Discussion

Register

Slick VOIP-systemet med vanlig telefon - Billige samtaler everywere

Reply

Trådverktøy
Old 13th Oct 2008, 12:26
Moderator

Mange liker tanken på billige telefonsamtaler ruter over Internett og Skype og andre lignende tjenester har fått i popularitet, men de er fortsatt ikke veldig mye bruk i de fleste husholdninger.

Det er ganske mange grunner til dette, men hovedsakelig som du normalt må på datamaskinen, eller PC slått på, eller det er for komplisert eller upraktisk for alle andre å bruke.

Før jeg kommer for langt, anslår jeg at du for øyeblikket bruker mer enn  £ 20 på en BT regning hver måned, så alle oppsett kostnadene vil bli betalt ut i 3 måneder, og du kan nyte spare!

Hvis du er med BT, så de fleste av de internasjonale samtalene er dyre. Selv om du registrerer deg til en av sine pakker, du betaler fortsatt mye, selv om du ikke bruker opp alle samtalene.

Dessuten er vår linje kvalitet med BT mindre enn ideell, på grunn av noen dodgey telefonlinjer fra utvekslingen, og et stort sett med elektrisitet pylons som kjører nær oss, og den mest irriterende av alt, en konstant hake på telefonlinjen grunn vår elektrisk gjerde.

For det tredje med vanlige telefonlinjer kan du bare gjøre en samtale om gangen. Med VOIP, kan du ha to på samme tid, eller som kommer inn og en går ut. Du kan også ha mange flere enn to.

VOIP lover å fikse alt dette, riduclously billige å ringe gratis hvor som helst i verden, krystallklar kvalitet og flere inngående og outboudn samtaler.

Mitt mål da jeg konverterte vårt Home / Office til VOIP var:
  • Det må være idiot bevis. Med dette mener jeg ikke kan se noe annerledes til alle som bruker telefonen. Det samme mobiltelefoner alle bruker i øyeblikket må forbli.
  • Våre innkommende nummeret må være. Nei de kommer til å godta en endring av tall.
  • BT answerphone tjenesten må være, og vurderer de egentlig tilbyr det gratis med den vanlige linjeleie, Theres ingen grunn til ikke å fortsatt bruke den.
  • Det må være en failover til normal BT linje, så hvis strømmen går, eller internett dør, kan vi fortsatt foreta anrop.
Med dette i bakhodet, begynte jeg å forske VOIP maskinvare. Etter mye lesing, mange spørsmål, mange fiddling om, og til slutt lykkes, ble jeg oppmerksom på en nettside, som jeg skal koble til litt senere, noe som forklarer everythign veldig bra. Jeg skulle ønske jeg fant denne siden før jeg begynte å tukle med ting på ordentlig!

Allikevel, måten det hele fungerer er nå:

Jeg har normal linjeleie fra BT, som er en £ 10,50 i måneden. Vi hadde en annen linje, igjen ved  £ 10.50, som tidligere ble brukt for Office line, men dette er ikke lenger nødvendig, takket være VOIP brukes exclusivel på kontoret. Mer om dette senere.

Knyttet til hjemmet BT linjen er en Linksys SPA3102, som er utgangspunktet et mini telefon utveksling. Du kobler den til telefonlinjen, og også i din bredbåndsruter, og en vanlig telefon i den også.

Når noen ringer på vanlig BT telefonlinjen, telefonen ringer, kan jeg plukke den opp som normalt, hvis den ikke blir besvart, hakke BT answerphone den opp og registrerer meldingen.

Når jeg foreta en utgående samtale, har jeg to alternativer.
  • Bare å skrive i en rekke normalt som du ville gjort med en vanlig telefonlinje, ruter anropet over internett, over den mest kostnadseffektive tjenesteleverandøren for den type samtale (europeisk, internasjonalt, mobil osv.). Innringer og mottaker ikke vet annerledes, bortsett fra at det koster nesten ingenting å ringe.
  • Hvis jeg skriver # 9 før nummeret, så den blir sendt over det normale BT telefonlinjen. Så vi bare bruke denne når vi må, som det koster vanlig kostnadene fra BT.
  • Hvis jeg ring 999, 1471, 1571 osv. samtalen automatisk blir sendt over BT telefonlinjen, fordi BT spesifikke koder må gå rett til BT, og ringer 999 over telefonlinjen betyr at nødetatene kan finne deg fra ditt telefonnummer .
  • Hvis internett dør, vil alle samtaler går til normal BT telefonlinjen.
  • Hvis kraften dør, kaller alle bli sendt til BT telefonlinje.
Samlet sett er alle i huset veldig glad, og vi har redusert vår telefonregningen betraktelig. Jeg har nå i utgangspunktet har gratis telefonsamtaler hvor som helst i verden for en ubegrenset tidsperiode.

Så liker du tanken på telefonsamtaler, med alle dine eksisterende telefoner?

Hvis ja, må du besøke dette nettstedet personer:

http://www.aoakley.com/articles/2008-01-08.php

Andrew Oakley, som skrev denne siden, har gjort en fantastisk jobb med å beskrive alle trinn som trengs, i stor detalj. Jeg kunne ikke engang håpe å skrive det bedre selv.

Hvis noen har spørsmål om dette gjerne spørre i denne tråden, eller start en ny. Jeg skal prøve å hjelpe så mye som jeg kan.

Hvis ikke, gå til Voxilla fora, så det er der den virkelige VOIP eksperter henge ut.

Jeg har tatt under en kopi av opplæringen, men det kan gjøre for lettere å lese hvis du går til sitt nettsted.

Quote:
Har du en BT linje? Vil gjøre billige samtaler over Internett, men ønsker ikke å kjøpe separate telefoner, ikke ønsker å bruke et headset og ikke ønsker å måtte forlate PCen slått på? Vil du bruke din vanlige husholdning telefoner til å foreta VoIP-samtaler samtidig motta innkommende samtaler på vanlig BT nummer?
Dette er en ganske omfattende HOWTO for Linksys SPA3102 og British Telecom linje i en nasjonal situasjon. Det har også bestemt konfigurasjon details for WebCallDirect.com, men vil fungere med alle VOIP SIP-leverandøren.
Hvis du for øyeblikket bruker mer enn 20 pund i måneden på BT regningen, så forventer jeg dette oppsettet til å betale tilbake  £ 45 prisen av SPA3102 i mindre enn 3 måneder.

Forutsetninger

Du har en Linksys SPA3102 VOIP router / analog telefon adapter. Mange av disse tipsene gjelder også for SPA3000.
Du har en telefonlinje BT (British Telecom fasttelefon) med en master socket.
Du har forlengelse ledningsnett for telefoner som avsluttes med en BT plugg nå plugget inn i BT master veggen, ELLER, du bare har ett håndsett (eller DECT trådløs basestasjon) og den har en BT pluggen som er koblet til BT master veggen.
Du har en fasttelefon som starter 01 eller 02 (f.eks 020 London, 01242 Cheltenham etc.)
Du ønsker å fortsette å motta innkommende samtaler på BT faste nummer.
Du ønsker å gjøre alle utgående samtaler belastes med VOIP (f.eks lokale tall, 01 og 02 nasjonale tall, 0845 lokale tall, 07 mobilnumre, 00 internasjonale tall etc.)
Du ønsker å fortsette å gjøre alle gratis samtaler med BT (f.eks 100 Operator, 151 Forstyrrelser, 999 Emergency, 0800 gratisnummer)
Du har en Cat5/RJ45 kablet nettverk med bredbånd internett i huset. Minst du har en eksisterende, arbeidsmiljø, separate bredbåndsruter med et reservebatteri RJ45 LAN-kontakten.
Du har en datamaskin (MS-Windows, Mac, Linux, whatever) med en nettleser (Internet Explorer, Safari, Firefox, whatever) koblet til LAN.
Du vet hvordan du skal endre IP-adresse og nettmaske på datamaskinen.
Du vet hva subnett, nettmaske, gateway og domenenavn servere på lokalnettet er, og du kjenner en ekstra statisk IP-adresse som du kan tildele SPA3102 din.
Du har en kone, kjæreste, tenåringsdatteren eller lignende som 1) går opp enorme telefon regninger og 2) insisterer på å bruke vanlig BT telefoner. Vårt mål er å enormt redusere telefonregningen mens kone / kjæreste / tenåringsdatteren fortsatt nesten uvitende om det faktum vi ruting utgående samtaler over Internett. Kort sagt, spare penger og minimere griner. På dette punktet vil jeg gjerne minne alle lesere at jeg elsker min kone Melissa veldig, veldig mye.

Du vil også trenge

En mobiltelefon, slik at du kan ringe deg å teste ting.
Et kredittkort eller debetkort, som å kjøpe en første kredittgrense på en VOIP-konto, for å lage telefoner.
En lang nettverkskabel (rett) slik at du kan plugge inn SPA3102 din til både nettverk og BT master veggen samtidig.
ENTEN et nettverk switch (din bredbåndsruter kan også være en switch) eller en lengde på CROSSOVER nettverkskabel, så du kan koble til SPA3102 bruke datamaskinen.
ENTEN en kjent-good RJ11 plugg til BT plugge kabelen (f.eks fra et gammelt modem) eller en RJ11-kontakt til BT adapter, f.eks. Maplins kode AR34M. Du kan bruke RJ11-BT adapter for å konvertere RJ11-kabelen som fulgte med SPA3102 din. Merk at RJ11 er en annen størrelse fra RJ45. Hvis du bruker et gammelt modem bly, være oppmerksom på at noen er 2-ledninger rett gjennom (kan virke), noen 4-ledninger rett gjennom (vil fungere) og noen 2-ledninger krysset over (sjeldne, men vil ikke fungere).
En RJ11-plugg til BT mestre socket adapter med ring kondensator, f.eks. Maplins kode VD36P. Merk at dette IKKE er en "sekundær adapter" (som ikke har kondensator, så du ikke hører telefonen ringer), er heller ikke en RJ45 BT master (RJ11 er ikke RJ45). Det kondensator er viktig. Den lagrer en liten mengde restriksjoner som er utgitt i to korte støt for å lage en ring-ring lyd. Opprinnelig var dette brast nok til å forårsake en elektrisk motor, eller en spak festet til en elektromagnet, å slå en bjelle. UK BT telefonlinjer har ligget med dette systemet, og BT kompatible telefoner vil ikke ringe med mindre de mottar denne sprekker kostnad-selv om deres ringen er elektronisk i stedet for en motorisert bell! Din BT master veggen inneholder en kondensator, men effekten av dette er tapt når du går gjennom SPA3102, fordi telefonene er ikke lenger direkte knyttet til master-kontakten i veggen-the SPA3102 er en liten telefon exhange i seg selv ! Så må du legge til en kondensator mellom SPA3102 og BT håndsett for at de skal ringe. Uten kondensator, kan du fortsatt ringe og motta samtaler, men telefonene vil aldri ringe.
Merk forskjellen mellom "BT master veggen" (der hvor phoneline kommer inn til huset ditt) og "BT master socket adapter" (en kort ledning med RJ11-plugg i ene enden og en BT kontakt med en kondensator i det i den andre).

Kabling på røret Tilkoblinger

Ikke koble SPA3102 til strømnettet ennå. Vi kommer til å gjøre dette litt med det slått av.
Trekk ut telefoner / forlengelse ledninger fra BT master veggen (den første BT veggen der telefonlinjen første kommer huset ditt).
Koble SPA3102 linje kontakten til BT mestre veggen, ved å bruke et kjent-good RJ11-BT-kabel (for eksempel et gammelt modem kabel) eller ved hjelp av den medfølgende RJ11-RJ11 kabel pluss en RJ11-BT adapter (f.eks Maplins kode AR34M ).
Plugg master socket adapter (f.eks Maplins kode VD36P) i SPA3102 telefon socket. Du skal nå ha en BT-kontakten henger utenfor din SPA3102.
Koble BT telefonen (e) inn i master socket adapter.
Kontroller din SPA3102 er slått av (koblet fra strømnettet). Når slått av, kobles SPA3102 linjen til PHONE kontakt direkte, og vi kommer til å teste denne tilkoblingen.
Løft telefonrør. Du skal høre summetonen. Prøv å ringe et telefonnummer, for eksempel mobil eller 0800 144 144 (BT chargecard automatisert tjeneste). Hvis dette ikke fungerer, er ditt kabling galt.
Bruk en mobiltelefon til å ringe din normale hjem faste nummer. Din faste telefonen skal ringe som normalt. Hvis dette ikke fungerer, mest sannsynlig at du bruker en sekundær adapter (ingen ring kondensator) i stedet for et master-adapter (med ring kondensator). Hvis du er desperat, kan du bruke et ekstra ADSL filter for å konvertere en sekundær adapter til en master-adapter.
Plukk opp ringer telefonen og snakke med deg selv. Hvis dette ikke fungerer, er ditt kabling galt. Grunnet ekkoreduksjon på moderne BT utveksling, må du trykke mottaker eller gjøre noen tunge pust (ooh-er) for å høre selv. Ikke gå videre før du er sikker på at telefonen kablingen er korrekt.
De neste avsnittene snakke om konfigurering SPA3102 innstillinger. Inntil dette er fullstendig utfylt, noe som kan ta rundt en halv time, vil du ikke kunne ringe eller motta samtaler gjennom SPA3102 på den måten som du vanligvis forventer. Derfor:

Hvis du har en kone, tenåringsdatteren, deltagerne eller andre trolig vil ringe eller motta faste telefoner på neste halvtime eller så, koble SPA3102 fra master-kontakten, utvidelser og telefoner. Koble vanlige telefoner tilbake i BT master veggen som om du ikke har en SPA3102. Sjekk at du kan ringe inn og få en summetone som normalt.
Sett SPA3102's Web Server til å lytte på WAN Side

Linksys anta at du skal bruke SPA3102 både som VOIP ruter og et nettverk ruter. Jeg skal anta at dette ikke er tilfelle for din innenlandske situasjonen. Jeg skal anta at du allerede har en eksisterende, arbeidsmiljø, separat bredbåndsruter som du ønsker å fortsette å bruke.
Problemet med min nye antagelse er at vi må aktivere nettkonfigurasjonen verktøyet for Internett (WAN) kontakten SPA3102. Som standard er dette kun fungerer for Ethernet (LAN) Sokkel. Hvis du ikke bruker en annen eksisterende bredbåndsruter, endring av dette er usikker, og kan gi alle tilgang til VOIP-ruteren, blant annet tillater hackere å ringe på telefonregningen din og tillate hackere å få tilgang til datanettverk.
Du har kanskje merket at kontaktene på SPA3102 er fargekodede og at indikatoren lyser skifte farge mellom rød, grønn og oransje. Siden som én av tolv hvite menn, jeg er farge-blind (rød-grønn fargesyn mangelfulle), vil jeg ikke referere til disse fargene.

Koble datamaskinen til SPA 3102 Ethernet-kontakten. Du kan gjøre dette enten direkte, ved hjelp av en crossover-kabel (enklest) eller indirekte, gjennom ditt eksisterende nettverk.
Endre datamaskinens IP-adresse 192.168.1.2 med netmask 255.255.255.0. Portalen kan bli hva du vil, for eksempel 192.168.1.242 (imaginære).
Koble SPA3102 til nettstrøm og sjekk at noen lamper, en lys, slå på. Ikke spør meg hva farge.
Bruk en nettleser til å 192.168.1.1. Du bør se Linksys Phone Adapter Configuration siden. Hvis ikke, kan SPA3102 bruker en annen IP-adresse og nettmaske - se dokumentasjonen i boksen for å finne ut hva.
Klikk Admin login - avansert - Router - WAN-oppsett og endre Tilkoblingstype til statisk IP. Endre Statisk IP, nettmaske, gateway og Primær DNS til de riktige verdiene. For eksempel, på mitt nettverk alle datamaskiner er 192.168.0.something og bredbåndsruter er 192.168.0.255, så jeg bruker 192.168.0.252 som min Statisk IP, 255.255.255.0 som nettmaske, 192.168.0.255 som både gateway og primære DNS.
Er både Internett (WAN) og Ethernet (LAN) på samme subnett? Eg. begge har 192.168.0.x eller begge har 192.168.1.x IP-adresser? I så fall bruke "LAN Setup"-siden for å endre Ethernet-adresse og subnett til noe annet (f.eks 192.168.100.1 netmask 255.255.255.0).
På WAN Setup siden, hvis du kjenner en NTP-server (time server), skriv det i primær NTP Server-boks. Ellers bruker noen Stratum 2 UK NTP-server fra denne linken. Dette vil bety at loggfiler og siste samtale detaljer har riktig dato og klokkeslett. Ikke bekymre deg for dette på annen måte.
Under Remote Management, endring: Aktiver WAN Web Server: Ja
Klikk Send alle endringer og vente i 5 sekunder eller så.
Hvis du har brukt en krysset kabel, fjerner du det og koble datamaskinen tilbake til LAN igjen. Endre IP-adressen din tilbake til uansett LAN normalt bruker (f.eks DHCP). Kontroller at du fremdeles kan få tilgang til Internett.
Fjern kabelen fra SPA3102 Ethernet-kontakten.
Plugg din SPA3102 Internett-kontakten i lokalnettet. Ja, er du koble din LAN til WAN-kontakten, som jeg forklarte i mine antakelser ovenfor.
Bla til den statiske IP du tilordnet til SPA3102. Du burde se på konfigurasjonen siden igjen.
Du bør ikke nødvendig å bruke Ethernet-kontakten igjen.
Sett SPA3102 å bruke British Telecom Standards

Ingen tvil om du har sett på amerikansk TV programmer som deres telefoner har en annen ring - en eneste lang ring i stedet for våre britiske to kjappe ringer. Vel, de dårlige nyhetene er det mange andre forskjeller, som pitch på summetone, og SPA3102, tross levert med en britisk støpselet, har fabrikkoppsettet av USA. Så vi skal tilbringe litt tid å konfigurere den til lyd og oppføre seg som en britisk telefonlinje.
Husk at summetone og ringetoner du vil til slutt bli når alt er ferdig, vil ikke bli generert av din lokale BT telefonsentral som det er nå. Den SPA3102 vil generere sin egen ringetone, sin egen summetone, sin egen samtale venter-tone, alt. Det vil bare koble til BT linje når det er behov for, for eksempel et innkommende anrop. Så for at eksisterende BT telefonsettet å arbeide, og enda viktigere, din kone ikke å klage om telefonen gjør rare ting, må vi kontrollere at den fungerer like mye som en BT linje som mulig.
Mange, men ikke alle, av følgende innstillinger ble tatt fra den utmerkede dokumentet "Sipura UK Regionale innstillinger" av Paul Hayes av ProVu.com . Andre innstillinger ble tatt fra Voxilla.com fora. Takk alle.

Bla til den statiske IP du tilordnet til SPA3102.
Klikk Admin login - Avansert - Voice - Regional og gjør følgende endringer: Summetone: 350 @ -19440 @ -22, 10 (* / 0 / 1 +2)
Ring tilbake: 400 @ -20450 @ -20; * (.4/.2/1 +2, .4/2/1 +2)
Opptattsignal: 400 @ -20, 10 (.375/.375/1)
Reorder tone: 400 @ -20, 10 (* / 0 / 1)
SIT 1 tone: 950 @ -16,1400 @ -16,1800 @ -16, 20 (.330/0/1, .330/0/2, .330/0/3, 0/1/0)
MWI summetone: 350 @ -19440 @ -22, 10 (.75/.75/1 +2)
CWT1 cadence: 30 (.1 / 2)
CWT2 cadence: 30 .25/.25, (.25/.25, .25 / 5)
CWT Frequency: 400 @ -10
Ring 1 cadence: 60 .4/.2, (.4 / 2)
Ring 2 cadence: 60 (1 / 2)
Ring 3 cadence: 60 .25/.25, (.25/.25, .25/1.75)
Ring 4 cadence: 60 (.4/.8)
Ring 5 cadence: 60 (2 / 4)
Tidssone: GMT
FXS Port Impedans: 370 620 | | 310nF
Caller ID Metode: ETSI FSK Med PR (UK)
Sommertid Regel: start = 3/1/7/2: 0:0; end = 10/1/7/2: 0:0; lagre = 1:0:0
Disse innstillingene gjør summetone, ringetone og andre toner høres ut BT.
Flytte til PSTN siden og under PSTN-To-VOIP Gateway Setup, endring: PSTN VOIP Gateway Aktiver - Nei
Dette betyr at SPA3102 aldri skal svare telefonen automatisk, slik at eksisterende husholdning telefoner og telefonsvareren skal besvare samtaler. Hvis du har tenkt å bruke SPA3102 til å gjøre mer avanserte ting som talepost eller ring omadressering, vil du sannsynligvis ønske at dette skal være Ja, men det er utenfor omfanget av dette dokumentet.
Fremdeles på PSTN siden, under FXO Timer Verdier delen foreta følgende endringer: PSTN Svar Delay - 60
Dette betyr at SPA3102 bare skal svare telefonen automatisk etter 60 sekunder, slik at beboere eller andre hushold telefonsvareren full minutt å plukke opp telefonen. Hvis du har tenkt å bruke SPA3102 til å gjøre mer avanserte ting som talepost eller ring omadressering, vil du sannsynligvis ha en kortere verdi, men det er utenfor omfanget av dette dokumentet.
Fremdeles på PSTN siden, under PSTN Koble Detection delen foreta følgende endringer: Finn CPC: ja
Detect Polarity Reversal: nei
Detect PSTN Long Silence: ja
PSTN Long Silence Varighet: 30
PSTN Silence Threshold - Very High
Laveste CPC Varighet: 0,09
Detect Koble Tone: ja
Koble Tone - 400 @ -30, 20 (* / 0 / 1)
Disse endringene skal sikre at samtalene ikke får tilfeldigvis droppet på grunn av SPA3102 feil merkelige lyder eller stille volumet for en frakobling.
Fremdeles på PSTN siden under internasjonal kontroll, gjør følgende endringer: FXO port Impedans: 370 620 | | 310nF
OnHook Speed: 3 ms (ETSI)
Current Limiting Aktiver: ja
Ring Validering Tid: 256ms
Ring Indikasjon Delay: 512ms
Ring Timeout: 640ms
Disse innstillingene er flere ting som kan gjøre din linje BT kompatible, inkludert en forsinkelse å lese CallerID på innkommende samtaler.
Bytt til linje 1 side, og under VoIP Fallback til PSTN sjekk: Auto PSTN Fallback: Ja
Dette betyr at dersom Internett-tilkoblingen mislykkes, vil det ringe via BT.
Fremdeles på Linje 1 side, under Dial Plan: Dial Plan: (x. <: @ gw0>)
Nødnummer: 999
Vi er nå klar til å teste systemet på nytt. Den SPA3102 skal nå rute alle innkommende og utgående anrop via BT linjen selv når den slås på. Hvis du har unplugged SPA3102 fra din telefonlinje og håndsett, plugg den inn igjen

Løft telefonrør. Du skal høre summetonen. Prøv å ringe et telefonnummer, for eksempel mobil eller 0800 144 144 (BT chargecard automatisert tjeneste). Hvis dette ikke fungerer, er ditt kabling galt.
Bruk en mobiltelefon til å ringe din normale hjem faste nummer. Din faste telefonen skal ringe som normalt.
Plukk opp ringer telefonen og snakke med deg selv. Grunnet ekkoreduksjon på moderne BT utveksling, må du trykke mottaker eller gjøre noen tunge pust (ooh-er) for å høre selv. Hvis dette ikke fungerer, kan du prøve å trekke ut strømmen til SPA3102. Hvis det fungerer når SPA3102 er av, er problemet med konfigurasjonen. Hvis det ikke fungerer når SPA3102 er av, er problemet med kabling din.
Når alt fungerer, er vi nå klar til å starte rute telefonsamtaler over internett.

Plukke en VOIP SIP Provider

SIP (Session Initiation Protocol) er en åpen standard for VOIP. Dette betyr at mange bedrifter kan alle bruke samme protokoll. Dette er også protokollen at SPA3102 bruker. Skype, i skrivende stund (januar 2008) ikke bruker SIP og du vil ikke kunne bruke Skype med SPA3102 din.
Det er mange SIP VOIP-tilbydere å velge mellom. De fleste av dem vil ha priser langt billigere enn BT. Google etter "VoIP SIP samtaler" og velge en som har de billigste prisene for destinasjoner eller typer anrop du foretar oftest. For eksempel gjør min kone en masse 01 og 02 samtaler, men jeg noen ganger ringer min søster i Holland.
Husk at BT nasjonale og lokale faste anrop er ganske billig, selv på de billigste tarrif. Mange VOIP-selskaper tilbyr buntet, inkluderende eller fri fasttelefon minutter for en periode hvis du tilbringer en viss sum, så velg en av disse.
Noen eksempler å komme i gang:

WebCallDirect.com (samme selskap som Voip-Billig og SipDiscount)
SipGate.co.uk
MyWebCalls.com
Babble.net
MyVoipProvider.com - Inneholder mange tilbydere Jeg foreslår at du legger om fem eller ti pounds på konto først. Enkelte leverandører kan ta dette i euro eller amerikanske dollar. I tiden bruker WebCallDirect, så jeg skal bruke dette i min konfigurasjonen eksempler.
Når du har en konto hos en VOIP SIP-leverandør, må du vite SIP konfigurasjonsdetaljer. Disse kan vanligvis finnes på vanlige spørsmål eller teknisk support sider. WebCallDirect SIP konfigurasjonsdetaljer er her.
Noen leverandører lar deg bruke ditt eget telefonnummer, samt og i stedet for brukernavnet ditt, for å logge inn, slik at nummervisning vil bli vist til personer du ringer. Dette er nødvendig for at ditt navn skal vises som ringer når du ringer din venns mobiltelefon, for eksempel. Hvis du ikke gjør dette, vil Caller ID trolig holdes tilbake, og mennesker du ringer vil ikke vite at det er du som ringer.
Du må kanskje gjøre noen spesiell type registrering med VOIP-leverandøren for å bekrefte at du faktisk eier det telefonnummer. For eksempel WebCallDirect krever at du laste ned og kjøre sin MS-Windows-program og bruk kontoinnstillingene alternativer for å bekrefte telefonnummeret ditt med en test samtale. Når du har gjort dette, trenger du ikke å bruke den nedlastede programmet noen gang - og det er bra så langt jeg er bekymret, så jeg bruker Linux mesteparten av tiden.
Mange VOIP SIP tilbydere som gir spesifikke instruksjoner for SPA3102 eller SPA3000 anta at du vil rute all utgående samtaler via dem. Dette er ikke tilfellet for oss, som vi ønsker å rute 100, 151, 999 og 0800 anrop via BT fremdeles. Også vi kan, på et senere tidspunkt, vil ruten ulike samtaler via mer enn én VOIP SIP-leverandøren (én kan være billigere for UK anrop, en annen billigere for utenlandssamtaler). Derfor ignore noen instruksjoner som forteller deg å fylle ut Proxy og registrering del, da dette vil ruten alle samtaler via den leverandøren som standard!

Gå til SPA3102 konfigurasjonen siden og velg Admin login - Avansert - Voice - Linje 1.
La Proxy og registrering delen blank selv om VOIP SIP-leverandøren anbefaler at du fyller den i.
Sett VOIP SIP-leverandøren innstillinger i henhold Gateway kontoer - Gateway 1. For eksempel mine opplysninger er: Gateway 1: +441242000000@ sip.Webcalldirect.com
GW1 NAT Mapping Aktiver: nei
GW1 Auth ID: myusername
GW1 Passord: mypassword
... hvor jeg bytte +441242000000 med meg hjem telefonnummer som jeg har registrert meg for å få anrops-ID, myusername er mitt kontonavnet og mypassword er overraskelse passordet mitt.
Hvis du ikke gjør det, eller kan ikke, registrer ditt hjem nummeret med VOIP-leverandøren for utgående nummervisning, deretter erstatter +441242000000 med brukerid din (f.eks myusername). Ja, betyr det kommer inn to ganger - én gang i Gateway 1 feltet, og igjen i GW1 Auth ID-feltet.
Under Dial Plan, endre dette til: Dial Plan: (x. <: @ gw1>)
Merk at du har byttet fra gw0 (Gateway Zero) til gw1 (Gateway One). Gateway Zero er din BT linje, også kjent som PSTN eller potter. Gateway One er VOIP SIP-leverandøren. Tid for en annen test!

Fra BT håndsett, ring din mobiltelefon bruker full internasjonal standard. For eksempel, hvis UK mobilnummer er 07711 456789, så ville jeg ringe 0044 7711 456789. Etter en stund, bør det ringe. Snakk til deg selv, trykk på mottaker eller gjøre noen tunge pust for å bekrefte at det fungerer. Ikke bekymre deg, vi kommer til å legge i noen regler, slik at du ikke trenger å ringe hele internasjonale nummeret senere.
Nå prøver oppringing operatøren på 100. Dette skulle mislykkes og dermed bevise at samtalene går via Internett fordi det ikke er operatør på VOIP-systemet. Ikke bekymre deg, vi kommer til å legge i noen regler, slik at operatør og lokale samtaler fungerer som normalt, senere. Ikke gå videre før testene fungerer som forventet (dvs. du kan ringe til mobilen din ved hjelp av internasjonale nummer, men du kan ikke ringe operatøren).

Konfigurere en Dial Plan

Den eksterne Planen bestemmer hvilke utgående samtaler rute over hvilke nettverk - normal BT linje eller internett. Jeg skal gi deg en samtale plan som ruter operatør, forkastninger, beredskap og gratisnummer tall over BT linjen, ruter lokale, nasjonale, mobil-og utenlandssamtaler over internett, og forbud katalog informasjon og premium rate tall.

Gå til SPA3102 konfigurasjonen siden og velg Admin login - Avansert - Voice - Linje 1.
Under Dial Plan, endre dette til: Dial Plan: (100 <: @ gw0> | 999 <: @ gw0> | 112 <: @ gw0> | 151 <: @ gw0> | 1471 <: @ gw0> | 0 [58 ] 0x. <: @ gw0> | 00X. <: @ gw1> | <0:0044> [12] x. <: @ gw1> | <0:0044> [67] x. <: @ gw1> | 084x . <: @ gw1> | <087:004487> x. <: @ gw1> | <: 00441242> [2-8] x. <: @ gw1> | 118! | 09!)
(alle på én linje)

Du må justere dette dial plan for din lokale tall. Endre litt på slutten, som sier 00441242, for å matche ditt lokale hjemme retningsnummer. Jeg bor i Cheltenham området, slik at mine lokale koden er 01242 og den internasjonale versjonen er 00.441.242. Hvis du bor i Birmingham, din lokale koden er 0121 og du vil endre den til 0.044.121. Hvis du bor i London, den lokale koden er 020 og du vil endre den til 004.420. Pass på at du ikke endrer pilene eller kolon rundt det.
Her er en alternativ plan hvis du bare vil rute mobil, internasjonalt og ikke-geografisk over Internett, og fortsette å ha lokale og nasjonale faste numre rutet over BT. Utgangspunktet er den eneste forskjellen er at vi bruker gw0 stedet for gw1 for 01, 02 osv. tall. Dial Plan: (100 <: @ gw0> | 999 <: @ gw0> | 112 <: @ gw0> | 151 <: @ gw0> | 1471 <: @ gw0> | 0 [58] 0x. <: @ Gw0> | 00X. <: @ gw1> | <0:0044> [12] x. <: @ gw0> | <0:0044> [67] x. <: @ gw1> | 084x. <: @ gw1> | < 087:004487> x. <: @ gw1> | <: 00441242> [2-8] x. <: @ gw1> | 118! | 09!)
(alle på én linje)
Du kan lese mer om å tilpasse din egen samtale plan, for eksempel å rute ulike numre via forskjellige leverandører, ved å se i "SPA ATA Admin Guide" som kan fås fra Linksys nettside, eller direkte fra denne Linksys OSS siden. De ligner på, men ikke det samme som, POSIX-uttrykk. Det er også mye diskusjon om Voxilla.com fora.

Lag mange kort, billig test samtaler og se på web-baserte VOIP kontoen som de skal over internett. Hvis du har BT papirløse fakturering, kan du også sjekke BT.com at du ikke blir belastet for samtaler til BT.
Nei, egentlig, sjekk at samtalene dine blir rutet riktig før du gjør mye lengre utenlandssamtaler! Det tar bare en skrivefeil til å endre gw1 til gw0 og samtalene vil kjøre opp en kostbar BT regning. Hvis du gjør ikke allerede har Samtale Venter med BT, så en måte å sjekke samtale ruting er: Ring et nummer som bør ruten over internett. La denne samtalen går. Så, på samme tid, bruker mobiltelefonen til å ringe fasttelefon nummer. Hvis det er forlovet (opptatt), så du har gjort noe galt - det som ringer via BT! Hvis det ringer, så er det å jobbe - og på den vanlige telefoner vil du høre en rolig "Samtale venter" pip i bakgrunnen. Yup, genererer SPA3102 eget Samtale Venter system!

Og til slutt

Hvis du tidligere har hatt et inkluderende-samtaler pakke med BT, så når du er sikker på at innkommende og utgående anrop fungerer som forventet, ikke glem å redusere BT pakken. Vanligvis betyr dette "BT Sammen Alternativ 1".
Det SPA3102's Call venter kan ikke være helt avslått. Det SPA3102 kan ikke generere et opptattsignal for innkommende anrop på BT linje, hvis du allerede er på et VoIP-anrop via Internett, fordi travle toner genereres på BT utveksling. I stedet når du er på en VoIP-anrop og et annet anrop kommer inn på BT linje, vil du høre rolig piper i bakgrunnen. Du kan enten ignorere dem, eller du kan legge ned telefonrøret og det vil ringe med den nye innkommende anrop. Hvis du har en R (Recall) knappen på håndsettet, kan du bruke denne i stedet for å bytte betwen de to samtaler samtidig holde dem begge går!
Merk at begge kaller mine planer fortsatt tillate 1471 til ruten over BT, for å høre hvor mange de siste ringer. Hvis du deretter trykker på 3 for å komme tilbake samtalen, vil dette også ruten via BT, og du vil bli belastet BT priser stedet for VOIP priser. Hvis du allerede eier telefoner med nummervisning logging, trenger du ikke virkelig trenger 1471, slik at du kan forhindre at 1471 blir kalt ved å fjerne 1471: <: @ gw0> | litt fra numre planen. For å utføre et anrop tilbake med VOIP (som et alternativ til 1471-3), fra dialtone ringe * 69. Dette vil kalle den siste innkommende nummervisning.

Du kan ikke trykke på 5 for å bruke BT Ringback, for når du får en engasjert (opptatt) tone og ønsker å starte en samtale så snart den blir tilgjengelig. I stedet når du får en engasjert tone, legg telefonen i et par sekunder, deretter fra dialtone dial * 07 for Automatic Call Back. Den SPA3102 vil deretter prøve å ringe nummeret hvert 30. sekund og ringer når det er tilgjengelig. Det vil gi opp etter 30 minutter.
Hvis din internettforbindelse dør, men strømmen er fortsatt, samtaler vil ruten via BT. Hvis Internett-tilkoblingen din ikke er så pålitelig, og du er bekymret dermed uvitende kjører opp en stor BT regning, på linje 1, under VoIP Fallback til PSTN, endring: Auto PSTN Fallback: Nei

BT korte koder for eksempel * 55 * for en alarm anrop vil ikke virke, fordi de kolliderer med eksisterende SPA3102 spesielle koder. Jeg vet ikke hvordan du får BT korte koder for å fungere. Hvis du finner ut, kan email meg andrew@aoakley.com . Den SPA3102 er i stand til mye, mye mer enn vi har konfigurert her. Du kan bruke den til å få billige utenlandssamtaler fra mobilen din, ved å konfigurere den til å anerkjenne din mobil anrops-ID og svare på de samtaler med en internasjonal summetone. Du kan bruke den til grensesnitt til en stjerne programvare telefon Exchange og lage din egen telefonsvarer helvete. Du kan bruke det til å lagre dine favoritt telefonnumre og få tilgang til dem med kortere sekvens. Pluss mye, mye mer - les bruksanvisningen og fora for flere ideer.

My System: Eclipse

Prosessor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.
Motherboard:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Vast
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo én.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 ca
Nettverk / Internett:
Andrews Arnold Bonded
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3

Old 14nde Oct 2008, 10:24
Member of the Month

Wow .. that's great ..

Enhver form for søksmål eller noe BT kan få opp på dette? Bet de ikke vil like det.

LIVE - FO12DY
Steam - FO12DY
BF: BC2 - Fordy

My System: Fordy_PC

Prosessor (s):
Intel Q6600 2,66> 3,6
Motherboard:
Asus P5Q / L PRO (P43)
RAM-minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Graphics Card (s):
PNY nVidia GeForce 9400GT
Lydkort:
Asus HDAV 1.3 Deluxe
Harddisk (er):
Seagate Barrcuda1TB & 250GB
Optisk stasjon (er):
LG (HD) GGCH20L & LG oldy
Case / PSU:
Antec Sonata III
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Ingenting interessant;)
Skjerm (er):
2xAcer P193WAd 1xSammy40 "
Operating System (s):
Seier 7 Ultimate x64/Ubuntu
Old 14nde Oct 2008, 11:05
Moderator

Quote:
Opprinnelig skrevet av 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
Wow .. that's great ..

Enhver form for søksmål eller noe BT kan få opp på dette? Bet de ikke vil like det.
Nei, det tror jeg ikke Theres noe galt med det i det hele tatt.

Mange bedrifter bruker svært lik praksis, med PSTN (vanlig telefonlinje) for failover

Old 14nde Oct 2008, 11:08
Donor VIP

Ja, jeg tror min 6te form gjør det samme, eller i det minste den bruker VoIP for telefoner, dunno jeg hvis den har et normalt land linje som en failsafe skjønt.

My System: Første OC

Prosessor (s):
Intel E2180@2.85
Motherboard:
Gigabyte GA-P35-DS3
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
ombord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / angivelig 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 21st 2009 okt, 16:12
Nytt medlem

Jeg har brukt tjenesten en stund nå og å være ærlig, er det ikke så bra. Selv om utstyret fungerer som det skal, er tjenesten bra, men mye av tiden, stopper 10V adapter fungerer og blokkerer både min faste og BBV anrop som ikke er bra! Dette betyr da at jeg må restarte og sette opp adapteren igjen - dette tar bare noen få minutter, men det er fortsatt en stor smerte når det må gjøres mest dager (minst en gang). Jeg er fristet til å gi opp på bredbånd Talk-tjenesten for en stund og kommer tilbake til det når den er kanskje litt mer ut av alfa-stadiet i utviklingen, men jeg vil ikke betale for noe jeg ikke kan bruke . Dette saddens meg fordi jeg har vært en lojal kunde hos BT i mange år og har aldri hatt et problem før nå. BT har innrømmet overfor meg over telefonen at dette produktet er ennå ikke klar for publikum, kanskje det vil bli bedre over tid.
Old 22nd 2009 okt, 16:03
Moderator

Quote:
Opprinnelig skrevet av Phenom View Post
Jeg har brukt tjenesten en stund nå og å være ærlig, er det ikke så bra. Selv om utstyret fungerer som det skal, er tjenesten bra, men mye av tiden, stopper 10V adapter fungerer og blokkerer både min faste og BBV anrop som ikke er bra! Dette betyr da at jeg må restarte og sette opp adapteren igjen - dette tar bare noen få minutter, men det er fortsatt en stor smerte når det må gjøres mest dager (minst en gang). Jeg er fristet til å gi opp på bredbånd Talk-tjenesten for en stund og kommer tilbake til det når den er kanskje litt mer ut av alfa-stadiet i utviklingen, men jeg vil ikke betale for noe jeg ikke kan bruke . Dette saddens meg fordi jeg har vært en lojal kunde hos BT i mange år og har aldri hatt et problem før nå. BT har innrømmet overfor meg over telefonen at dette produktet er ennå ikke klar for publikum, kanskje det vil bli bedre over tid.
Jeg er ikke helt sikker på hvilken tjeneste du snakke om, bortsett fra hva opplæringen ble antyder, ville du ikke bruker noen av BTs telefontjeneste, snarere egen stemme bærere.

Jeg har brukt det i det siste året nå, og å være ærlig har det fungert feilfritt.

Sier at, jeg er ikke overbevist om du ikke spare så mye penger i forhold til en billig familie samtale plan fra BT.

Men den virkelige fordelen for meg er vår faste har en fryktelig buzz på det med en hake noensinne 5 sekunder, noe som gjør det fælt å høre på. Imidlertid er internett stemme krystallklart.

Old 16nde 2009 des, 04:05
Nytt medlem

hei
det er en ny adapter - Rylwy - som viderekoble cellen phobe og faste anrop til skype.
I Storbritannia med Skype gratis på "3" telefoner denne adapteren spare mye penger for innkommende og utgående anrop.
daniel
Reply

Register

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Last Post
VoIP kommunikasjon og WoW Black Magic Email, VoIP og IM Discussion 3 7 august 2008 13:46
Telefoner Dev0115 Off Topic Discussion 21 30 april 2007 15:08
Trådverktøy

Translations Powered by Powered by Google
Arabic Bulgarian Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2010 Computer Juice.