![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Tack för att du tog dig tid att läsa detta problem jag har med min dator Först av allt ska jag berätta whats in O/S- flervalsstart av Windows XP & Vista slutlig M/B- Biostar TForce 550 v1.2 socket AM2 CPU-Athlon AMD 64 3800 + 2.4GHz RAM-Corsair 2x512 5.400 C4 VGA-Ati 512MB Connect 3D X1550 PSU-CoolerMaster 600W Extreme H/S/F- CoolerMaster Hyper TX HDD-Seagate Barracuda 160GB SATA Optical Drive-Lite-on SATA DVD-RW Case-CoolerMaster Cavalier 3 med främre och bakre fläkt Jag byggde detta system redan i mars i år, första gången jag bygga. Det problem jag har är det locksup någonsin nu och då kommer musen bara fryser och jag får inget svar från tangentbordet Ctrl-Alt-Delete inte gör något, är det enda alternativet att starta om. Detta kan hända så mycket som 5 gånger om dagen, men som i går gjorde det bara en gång. Det spelar ingen roll om Im på nätet eller bara använder WordPad kan fängsel när som helst. Jag får ingen skärmen felmeddelande, ingen BSOD och inget fel i Loggboken. Jag har gjort allt för att problem skjuta problemet, som uppdateras varje drivrutin finns på både O / S, bios uppdatera chipset uppdateringar etc. Jag har kopplats bort allt som jag inte behöver för att framgångsrikt starta upp systemet och det kommer fortfarande frysa vid någon punkt i dag. Jag tänkte att det kanske en värme närliggande fråga, men fansen är fria från damm och BIOS visar på tomgång cpu temp 27-29c North Bridge temp idle 28c. Jag köpte en Akasa flera läsare funktion kort och sonder temp och som också anger temps på runt 27-34c max när du spelar FarCry. Jag har kört memtest för 8 timmar som kom tillbaka framgångsrik liksom SeaTools för hårddisken diagnostik och att rapporterna friska. Datorn har inte överklockat den körs vid 2,4 GHz. Jag har försökt allt jag omöjligt veta och damn thing fortfarande locksup när den vill. Så jag tänkte jag skulle dela det här problemet, i förhoppning om att du tech killar kunde skina ett ljus ... Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat Tack. |
|
| |||
| |||
| Im sorry about beskrivning, copyed jag och klistrat in den, och hamnade så här |
![]() |
|
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Startat | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Gateway stöveln upp problemet - Nej tpm eller TPM har problem | rajank | Laptops, Mobiler & handdatorer | 0 | 17 Juni 2009 22:35 |
| Är det en Internetleverantör eller en router problem (kanske även ett modem problem?) | amyreaney | Nätverk, Modem & VoIP | 0 | 10 JUNI 2009 17:24 |
| Datorn låser sig vid start menyn - Totalt GARAGE | syer | General Hardware Chat | 1 | 25 maj 2009 07:30 |
| Keyboard fängsel | yourmojo | General Hardware Chat | 2 | 20 DECEMBER 2007 13:50 |
| Ämnesverktyg | |
| |