![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Ämnesverktyg |
|
| |||
| |||
| När jag köpte min laptop, det är 160GB HDD kom upp i två partitioner (som är den korrekta terminologin?) = Enhet C: och D: drive. Jag lämnade den på det sättet, och hittills har bara använt C: eftersom 1) jag har ingen erfarenhet av att använda mer än en enhet, 2) det är där de flesta program att ladda ner ändå, 4) den innehåller mappen Mina dokument där jag organisera alla Min personliga filer i Mina bilder, Min musik, Mina videoklipp, etc. mappar., och 4) jag hade ännu inte tagit slut. Men, 4) gäller inte längre eftersom årets värde av musik-och videofiler har fyllt upp min C:-enhet, trots att jag har tagit bort det jag kan och köpte en extern hårddisk där för att arkivera och ryggen upp saker på. Jag har läst upp på partitioner lite och tror att det är hur min laptop minne är organiserat. Förutsatt att det är ...
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Download CCleaner from out nedladdningar avsnitt.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
Annars allt kommer att vara densamma. HTH Mitt System: Hem Bygg
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad jag personligen vilja göra är att flytta Mina dokument till en undermapp på D: \\.
Öppna Min dator. Berätta nu storleken på diskarna. Det kan vara klokt att bara flytta begränsade belopp D: \\. Läsa att det är 160 men jag känner mig lite tryggare om det. Jag har sett dumt formaterat laptops (lika stora partitioner, d mindre än C, tre partitioner ett är liten, etc) Hursomhelst, om D: \\ är tillräckligt stor, vill jag bara öppna upp det Min dator och skapa en mapp benämnas "Dokument", "Mina dokument", eller något annat. Sedan på skrivbordet ikonen för Mina dokument Du kan högerklicka och välj Egenskaper och den yttersta fliken visas målet destination. Hit flytta och välj D: \\ sedan mappen val. Det bör kopiera filer över, om inte gå till C: \\ Documents and Settings \\ * användarnamn * och kopiera dokument från (min) dokument mappen. Mitt System: Toshiba Satellite A200-28P
|
|
| |||
| |||
| Dessa tre är sannolikt mappar med de största filerna i dem - Mina bilder, Min musik, Mina Videos, Etc Moving bara dem kan ha en stor inverkan på din ledigt utrymme på C: \\ Sen bara fortsätta att lagra musik, bilder och vidoes på d: \\ driva framöver. CCleaner kommer också att bidra till att frigöra slösat utrymme som beskrivits ovan. |
|
| |||
| |||
| Tack till alla för era förslag! Är mycket tacksam! @ MJM Citat:
...Nåväl, även utan de saknade 408MB, ni sak på D: är stor nog för att utföra resten av era förslag framgångsrikt? Dessutom märkte jag bara att C: kör på FAT32 medan D: körs på NTFS. Varför är detta? Och det påverkar inte vad jag tänker göra för att någon av dem? |
|
| |||
| |||
| Det är inte saknas, kör alltid lite mindre än sina annonseras storlek. Bara köra renare på C: \\ du bli förvånad över hur mycket utrymme den återhämtat sig. Då, i framtiden när du installerar ett nytt spel eller en bit av programvara uttryckte det på D: \\, inget behov av att överföra någonting. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Inte riktigt säker på varför tillverkarna göra detta, eftersom NTFS är betydligt mer robust. Det should'nt påverka dig, men det kan vara en bra idé att konvertera din C:-enhet till NTFS, vilket som nämnts, är mer robust. http://technet.microsoft.com/en-us/l.../bb456984.aspx |
|
| |||
| |||
| Vanligtvis utrymme används alltid för system relaterade filer, MBR och sådant. Oavsett vilket du kan säkert överföra mappen Mina dokument som jag beskrev till D: \\ Om emellertid en renare klarnar tillräckligt utrymme skulle jag inte oroa sig för det. Jag gillar att köra FAT32 för mitt Win köra eftersom Linux har inga allvarliga problem att få tillgång till det, men NTFS stöd är fortfarande skumma. |
|
| |||
| |||
| @ MJM, Har du problem att få tillgång till NTFS via linux. |
![]() |
|
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Startat | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Hur man överför filer från Hardrive till extern lagringsenhet | oldun1 | General Software Chat | 2 | 29 Oktober 2009 01:32 |
| Full hårddisk Minne - Behöver du en sammanfattning av var alla filer lagras | kanfoosh | Drives & flyttbara media | 2 | 5 oktober 2009 11:33 |
| Försöker hjälpa min vän överföra filer | hewybo | General Software Chat | 4 | 8 maj 2008 03:01 |
| Hur man överför filer till externa Hardrive med Linux LiveCD? | aechain | Drives & flyttbara media | 1 | 25 januari 2008 16:05 |
| Hur man överför filer från döda comp till nya comp | ltlon | Windows operativsystem | 3 | 15 januari 2008 15:12 |
| Ämnesverktyg | |
| |