Travel Fans
Go Back   Computer Juice Datorprogram Web Design, Hosting & SEO

Register

Google AdSense för personliga webbplatser

Reply

Ämnesverktyg
Old 26 september 2006, 13:21
Fullvärdig medlem

Jag har du standard personlig sida med blogg och några sidor som länkar till förlag som min fiktion, recensioner någon bok etc. Jag får ungefär 20-50 unika användare per dag - inte annons för något som är grunden för nöje och lite själv Främjande (de flesta av mina booksales är genom förlaget och amazon).

Jag har satt upp Google-annonser, men har kommit till slutsatsen att för min typ och nivå på plats i grunden ett slöseri med tid. Tony inkomst inte riktigt gör upp om fulhet faktorn för att ha annonser. Är det bara att jag inte använder dem väl? Jag använder mindre påverkan områden och färg, främst högra kolumnen i färger som skiljer annonsen från huvudtexten.

Jag tänker också, hej, jag verkligen vill att besökarna ska gå ut till webbplatser som säljer mina böcker inte några andra konkurrerande webbplats? De flesta kommer att använda mitt namn eller genre som sökord eller från andra sidor talar aout min fiktion, trots allt. De måste vara mest benägna att köpa från mig, och mina royalties är mycket högre än någon per klick resultat ...

Vad gör ni andra tycker om nyttan av Google annons inkomst på låg trafik platser?

Old 2 oktober 2006, 14:34
Administrator

Sätt den på din webbplats och se sin bästa sättet att testa det ... Om du tycker att det inte gör några pengar eller minskar din försäljning / trafik sedan bort det.

Besök vår systersajt
-- Travel Fans

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.
Moderkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Onboard Int
Ljudkort:
5,1 Onboard Integrerad
Hard Drive (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVD-RW DL-ATA
Case / PSU:
Stock HP
Kyla:
Stock HP
Nätverk / Internet:
10/100 NIC / 10MB Virgin
Monitor (s):
17 "WXGA + HD Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 2 oktober 2006, 15:47
Fullvärdig medlem

Ja, jag har personligen erfarenhet av Adsense själv och jag kan berätta att det inte bara handlar om att webbplatsen är en AdSense-stil hemsida men det är också ditt blandning och trafik.

Om du planerar att använda Adsense för att tjäna extra pengar, inte bara kan du använda en webbplats för att göra vinster från Adsense men om du interagera på Adsense intäktsdelning forum, som är lite mer här och där.

Såvitt AdSense på din webbplats går här är några förslag:

- Se till att färgen passar perfekt
- Gör inte tjäna något incitament på din hemsida för en ledamot att klicka på annonsen då detta strider mot Adsense TOS (Exempel: Underneath annonsen står det: Stöd vår ekonomi).
- Kontrollera att du har rätt annonser. Du kan filtrera bort reklam genom att blockera vissa webbplatser från att visas i dina annonser. Varför det? Du gör detta för att stoppa annonser som kan få dig en lägre summa pengar per klick. Du kan också göra detta för att se till att du inte får annonser som inte matchar dina sökord.

Om dina annonser inte stämmer med vad din webbplats har när det gäller innehållet och vad publiken besök som du troligen inte kommer att få mycket pengar på varje klick.

Läs på om alla de faktorer som hjälper dig att få mer pengar från det och avgöra om du ska:

- Använd Adsense
- Använd affiliate program (CJ är bra för det)
- Just sälja dina egna produkter / tjänster

Thats allt jag har att säga, men allvarligt testar det om du har en bra mängd besökare som kommer in sedan dess värt ett försök.

Om du inte vill inga konkurrerande företag på dina annonser, gör som jag sa. Ställ upp det med parallella innehåll på en blogg eller gratis hemsida och se vad annonser visas. Sedan filtrera ut alla webbadresser som konkurrerar med dig.

Stället för att sälja böcker, genom att filtrera dem du kunde vara reklam "Hur man skriver en e-bok" eller något som matchar frågan om andra nyckelord på din webbplats.

Ändra sökord hjälper också: P
Tack för läsning och jag hoppas att denna information hjälpte dig,
Jason
Reply

Register

Liknande Trådar
Tråd Startat Forum Svar Senaste inlägg
Projekt och personlig introduktion Guru01010 General Hardware Chat 0 9 september 2009 05:48
Jag tror att min PC är Infected! Google Länkar rflyttas till andra webbplatser katee82 Virus, Spyware & Säkerhet 8 24 augusti 2009 10:23
Turning en PS3 till en persondator skinnyman9000 PC & Console Gaming 7 8 augusti, 2007 05:09
Google föra antivirus verktyg för Google Desktop Pamela22 Web Design, Hosting & SEO 6 3 Juni 2007 17:38
Ämnesverktyg

Översättningar Powered by Powered by Google
Arabic Bulgarian Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2010 Computer Juice.