Travel Fans
Go Back   Computer Juice Datorprogram Virus, Spyware & Säkerhet

Register

Anoying virus

Reply

Ämnesverktyg
Old September 30, 2007, 15:08
Moderator

Gå in i lägg till / ta bort program och ta bort (om det)
WinRar

Om det är något annat i det du vet inte borde vara där bort det också.

==============

Öppna HijackThis och välj "Gör en genomsökning av datorn endast"
Placera en bock bredvid dessa poster
O2 - BHO: (no name) - (06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3) - (no file)
O2 - BHO: (no name) - (7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045) - (no file)
O4 - HKLM \\ .. \\ Policies \\ Explorer \\ Run: [W]% SystemRoot% \\ WinRaR.exe
O4 - HKLM \\ .. \\ Policies \\ Explorer \\ Run: [mm]% SystemRoot% \\ sourro.exe
O16 - DPF: (41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C) -- http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/...eInstaller.exe
O16 - DPF: (8F63DB01-41FE-437E-9E43-2C1A716CC315) (pNetbreeze.netbreeze) -- http://www.netbreeze.co.uk/registrat...pNetbreeze.cab

Stäng alla fönster förutom HijackThis och klicka "Fix kontrolleras"

===============

Nu går in i C: \\ och leta efter och ta bort dessa filer om det.
[SIZE =- 1] C: \\ WINDOWS \\ sourro.exe
[SIZE =- 1] C: \\ Program Files \\ WinRAR \\ WinRAR.exe

================

Hämta CWShredder och kör det.
* Klicka på Uppdatera.
* Klicka på "I Agree"-knappen om du håller.
* Klicka på "Fix" (det kommer automatiskt fixa allt den hittar för dig) och klicka på OK.
* Om man frågar om du vill ta bort en viss slumpmässigt väljer inget.
* Låt den avslutas sökningen och klicka sedan på Nästa och Avsluta.

===============

Kör CCleaner
Starta om datorn
Post en ny HJT logg.

Berätta hur saker och ting nu.

Old September 30, 2007, 15:10
Fullvärdig medlem

kk tack själv en lott, är WinRAR dåligt då, jag använder det när jag ladda ner låtar eller album om de behöver utvinna?
Old September 30, 2007, 15:18
Moderator

WinRAR är infekterade med CWShredder.

Allt du öppnar med det är troligt att smittas också. När vi får du rengör vi kommer att rekommendera en bra fri ersättning för WinRAR.

Old September 30, 2007, 15:24
Fullvärdig medlem

Är det säkert att ta bort filerna i system 32 filen som den säger att filerna inte får vidröras som datorn behöver dem för att köra?
Old September 30, 2007, 15:30
Moderator

Hoppa över det just nu.

Old September 30, 2007, 15:34
Fullvärdig medlem

Det brukar jag ta bort WinRAR i programfilen, säger Kontrollera att disken inte är full eller skrivskyddad och att filen inte används är WinRAR även i Windows-fil, kan jag ta bort den därifrån istället?, jag skränande finna den souro filen. shold jag lämnar dem så jag skränande finna den sourro filen och winrar brukar låta mig
Old September 30, 2007, 15:44
Moderator

Vänligen öppna HijackThis och klicka på Öppna Misc Tools avsnitt knappen på den öppna sidan. Välj sedan Open Process Manager på vänster sida. Leta efter följande process (eller processer) och en i taget döda dem genom att markera den och klicka Kill process. Sedan på Ja.

[SIZE =- 1] WinRAR.exe

Efter att ha dödat alla dessa processer, klicka Tillbaka.
Sedan klicka Scan och väljer följande rader men INTE KLICKA FIX tills du stänger alla sessioner inklusive den du läser i just nu:

O4 - HKLM \\ .. \\ Policies \\ Explorer \\ Run: [W]% SystemRoot% \\ WinRaR.exe <Om inte det bara att gå till nästa steg.
Efter klicka Fix, exit HJT.

Försök nu att ta bort WinRar filer.

Old September 30, 2007, 15:53
Fullvärdig medlem

Jag vet inte vad gör nu orsakar den inte där!! any ideas?
Old September 30, 2007, 16:07
Moderator

Kör CWShredder och sedan lägga upp en ny HijackThis-logg.

Hämta CWShredder och kör det.
* Klicka på Uppdatera.
* Klicka på "I Agree"-knappen om du håller.
* Klicka på "Fix" (det kommer automatiskt fixa allt den hittar för dig) och klicka på OK.
* Om man frågar om du vill ta bort en viss slumpmässigt väljer inget.
* Låt den avslutas sökningen och klicka sedan på Nästa och Avsluta.

Old September 30, 2007, 16:22
Fullvärdig medlem

Jag använde CW shreder och den sa everyting var ren, Heres the HijackThis-logg:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 00:21:30, den 01/10/2007
Plattform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)
Boot mode: Normal
Running processer:
C: \\ WINDOWS \\ System32 \\ smss.exe
C: \\ WINDOWS \\ system32 \\ winlogon.exe
C: \\ WINDOWS \\ system32 \\ services.exe
C: \\ WINDOWS \\ system32 \\ lsass.exe
C: \\ WINDOWS \\ System32 \\ Ati2evxx.exe
C: \\ WINDOWS \\ system32 \\ svchost.exe
C: \\ WINDOWS \\ System32 \\ svchost.exe
C: \\ WINDOWS \\ system32 \\ spoolsv.exe
C: \\ WINDOWS \\ system32 \\ Ati2evxx.exe
C: \\ WINDOWS \\ SOUNDMAN.EXE
C: \\ Program Files \\ ATI Technologies \\ ATI Control Panel \\ SOUNDMAN.EXE
C: \\ Program \\ Delade filer \\ Delade filer \\ InstallShield \\ UpdateService \\ issch.exe
C: \\ PROGRA ~ 1 \\ A4Tech \\ Keyboard \\ Ikeymain.exe
C: \\ WINDOWS \\ System32 \\ CTFMON.EXE
C: \\ Program Files \\ Webroot \\ Spy Sweeper \\ SpySweeper.exe
C: \\ Program Files \\ Messenger \\ MsnMsgr.Exe
C: \\ Program Files \\ Common Files \\ Microsoft Shared \\ VS7Debug \\ mdm.exe
C: \\ Program Files \\ Toshiba \\ Bluetooth Toshiba Stack \\ TosBtMng.exe
C: \\ Program Files \\ Toshiba \\ Bluetooth Toshiba Stack \\ TosA2dp.exe
C: \\ Program Files \\ Toshiba \\ Bluetooth Toshiba Stack \\ TosBtHsp.exe
C: \\ WINDOWS \\ System32 \\ svchost.exe
C: \\ Program Files \\ Toshiba \\ Bluetooth Toshiba Stack \\ tosOBEX.exe
C: \\ Program Files \\ Common Files \\ Softwin \\ BitDefender Communicator \\ xcommsvr.exe
C: \\ Program Files \\ Common Files \\ Softwin \\ BitDefender Update Service \\ livesrv.exe
C: \\ Program Files \\ Toshiba \\ Bluetooth Toshiba Stack \\ tosBtProc.exe
C: \\ WINDOWS \\ System32 \\ wuauclt.exe
C: \\ WINDOWS \\ explorer.exe
C: \\ Program Files \\ Common Files \\ Softwin \\ BitDefender Scan Server \\ bdss.exe
C: \\ Program Files \\ Softwin \\ BitDefender10 \\ vsserv.exe
C: \\ Program Files \\ Internet Explorer \\ IEXPLORE.EXE
C: \\ Program Files \\ Trend Micro \\ Analyze.exe \\ HijackThis.exe
R0 - HKCU \\ Software \\ Microsoft \\ Internet Explorer \\ Main, Start Page = http://www.google.co.uk
R1 - HKLM \\ Software \\ Microsoft \\ Internet Explorer \\ Main, Start Page = http://www.orange.co.uk/
R0 - HKLM \\ Software \\ Microsoft \\ Internet Explorer \\ Main, Start Page = http://www.google.co.uk
R1 - HKCU \\ Software \\ Microsoft \\ Windows \\ CurrentVersion \\ Internet Settings, ProxyOverride =; <local>
O3 - Toolbar: & Radio - (8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467) - C: \\ WINDOWS \\ System32 \\ Msdxm.ocx
O4 - HKLM \\ .. \\ Run: [NvCplDaemon] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM \\ .. \\ Run: [NeroFilterCheck] C: \\ Program Files \\ ATI Technologies \\ ATI Control Panel \\ SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM \\ .. \\ Run: [IgfxTray] C: \\ PROGRA ~ 1 \\ DELADE ~ 1 \\ INSTAL ~ 1 \\ UPDATE ~ 1 \\ isuspm.exe-startup
O4 - HKLM \\ .. \\ Run: [ISUSScheduler] "C: \\ Program Files \\ Common Files \\ InstallShield \\ UpdateService \\ issch.exe"-start
O4 - HKLM \\ .. \\ Run: [iKeyWorks] C: \\ PROGRA ~ 1 \\ A4Tech \\ Keyboard \\ Ikeymain.exe
O4 - HKLM \\ .. \\ Run: [NeroFilterCheck] C: \\ WINDOWS \\ system32 \\ ctfmon.exe
O4 - HKLM \\ .. \\ Run: [CTFMON.EXE] C: \\ WINDOWS \\ System32 \\ CTFMON.EXE
O4 - HKLM \\ .. \\ Run: [MailChacker.exe] C: \\ MailChk \\ MailChecker.exe-r
O4 - HKLM \\ .. \\ Run: [SpySweeper] C: \\ Program Files \\ Webroot \\ Spy Sweeper \\ SpySweeper.exe / 0
O4 - HKLM \\ .. \\ Run: [MsnMsgr] "C: \\ Program Files \\ Messenger \\ MsnMsgr.Exe" / background
O4 - HKUS \\ S-1-5-19 \\ .. \\ Run: [CTFMON.EXE] C: \\ WINDOWS \\ system32 \\ CTFMON.EXE (User 'LOKAL SERVICE')
O4 - HKUS \\ S-1-5-20 \\ .. \\ Run: [CTFMON.EXE] C: \\ WINDOWS \\ system32 \\ CTFMON.EXE (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS \\ S-1-5-18 \\ .. \\ Run: [CTFMON.EXE] C: \\ WINDOWS \\ system32 \\ CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKLM \\. DEFAULT \\ .. \\ Run: [CTFMON.EXE] C: \\ WINDOWS \\ system32 \\ CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk =?
O4 - Global Startup: Microsoft "C: \\ Program \\ Microsoft Office \\ Office10 \\ OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E & xportera till Microsoft Excel - res: / / C: \\ PROGRA ~ 1 \\ MICROS ~ 2 \\ Office10 \\ EXCEL.EXE/3000
Ø12 - Plugin for. Spop: C: \\ Program Files \\ Internet Explorer \\ Plugins \\ NPDocBox.dll
Ø14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL = http://www.orange.co.uk/
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C: \\ WINDOWS \\ System32 \\ Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C: \\ WINDOWS \\ system32 \\ ati2sgag.exe
O23 - Service: BitDefender Scan Server (bdss) - Unknown owner - C: \\ Program Files \\ Common Files \\ Softwin \\ BitDefender Scan Server \\ bdss.exe
O23 - Service: BitDefender Desktop Update Service (LIVESRV) - SOFTWIN SRL - C: \\ Program Files \\ Common Files \\ Softwin \\ BitDefender Update Service \\ livesrv.exe
O23 - Service: lxcf_device - - C: \\ WINDOWS \\ System32 \\ lxcfcoms.exe
O23 - Service: BitDefender Virus Shield (VSSERV) - SOFTWIN SRL - C: \\ Program Files \\ Softwin \\ BitDefender10 \\ vsserv.exe
O23 - Service: BitDefender Communicator (XCOMM) - SOFTWIN SRL - C: \\ Program Files \\ Common Files \\ Softwin \\ BitDefender Communicator \\ xcommsvr.exe
--
End of file - 4519 bytes
Reply

Register

Liknande Trådar
Tråd Startat Forum Svar Senaste inlägg
Virus Fråga - Kan någon berätta för mig om jag kanske har ett virus billozz Virus, Spyware & Säkerhet 1 2 april 2009 13:58
Mina vänner har en Mac med virus ... umm ... ja ... ett virus ... cheesepuff Virus, Spyware & Säkerhet 3 29 Oktober 2008 12:58
Är det ett virus eller är det bara jag bli gammal? slem Virus, Spyware & Säkerhet 13 15 OKTOBER 2008 14:24
Virus hjälp jam90 Virus, Spyware & Säkerhet 1 28 Juli 2008 07:26
Jag tror att jag har ett virus mbonwick Virus, Spyware & Säkerhet 9 31 mars 2008 12:01
Ämnesverktyg

Översättningar Powered by Powered by Google
Arabic Bulgarian Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2010 Computer Juice.