![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Ämnesverktyg |
|
| |||
| |||
| Tidigare idag när jag försökte köra AVG uppdatera, den uppenbarligen inte kunde ansluta till servern. Så jag öppnade Firefox för att kontrollera om webbplats låg nere, och tydligen var det. Eller så jag tänkte. Jo, gissa vad, enligt min dator, ALLA antivirus är nere. Norman, Norton, alla mindre freeware platser. Så jag kör en virussökning med AVG. Förbjuden åtgärd. Och där går AVG. Då min Säkerhetscenter vänligt informerar mig om att min brandvägg är nere. Jag slår på den igen, avslutas sedan. Och inom 2 sekunder, det ner igen. Så nu är jag fast med ett virus som försvarar sig bättre än något annat virus jag har sett. Det har faktiskt inte gjort något ont ännu, men det är en tidsfråga antar jag. Är detta ett känt virus? Och i så fall något sätt bli av med det? Eller måste jag skura webben för ovanlig antivirusprogram att viruset inte kan blockera och hoppas att de kan få arbete? Formatera datorn är inte ett alternativ, förresten. Åtminstone inte ännu. Hjälp behövs verkligen! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
| |||
| |||
| Haha, det är inte så lätt. Viruset blockerar alla dessa platser, minns du? Om figured it out själv men efter att ha läst ett par saker på olika forum och sånt. Visar sig att det enda sättet att bli av med det var att gå till Enhetshanteraren och få bort en illvillig enheten kallas tdds-någonting. Då kunde jag trash en hel hög med virus filer i system32. Detta är uppenbarligen en mycket ny virus som inte kan stoppas med alla antivirusprogram. Hur jag upptäckte att lösningen var att jag märkte att när jag försökte komma åt en virus-blockerad plats, för en sekund att dirigeras om till något som kallas "cleartask" eller något. Jag googlade detta och whoa, massor av människor har samma problem. Då jag hittade någon som visste lite om denna sak, och resten är historia. |
|
| |||
| |||
| Jag har sett mycket av detta nyligen. Den TDSSERV rootkit. Vänligen skriva ut dessa instruktioner eftersom de kommer att behövas senare när Internet inte är tillgänglig. Ladda ner SDFix av AndyManchesta och spara den på skrivbordet. http://rapidshare.com/files/149534018/SDFix.exe.html När du använder det här verktyget måste du använda Administratörens konto eller ett konto med Administratörsrättigheter
Öppna mappen SDFix och dubbelklicka RunThis.bat att starta skriptet.
|
|
| |||
| |||
| På grund av brist på feedback, har detta ämne varit stängd. Om du behöver denna fråga på nytt, kontakta en anställd. Detta gäller endast den ursprungliga ämnet starter. Alla andra vänligen börja ett nytt ämne. |
![]() |
|
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Startat | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Kan inte installera Allied Assault: genombrott expansion | dmetria | PC & Console Gaming | 1 | 13 juni 2009 15:56 |
| Virus Fråga - Kan någon berätta för mig om jag kanske har ett virus | billozz | Virus, Spyware & Säkerhet | 1 | 2 april 2009 13:58 |
| Virus help please | madcows7 | Virus, Spyware & Säkerhet | 3 | 22 december 2008 07:54 |
| Mina vänner har en Mac med virus ... umm ... ja ... ett virus ... | cheesepuff | Virus, Spyware & Säkerhet | 3 | 29 Oktober 2008 12:58 |
| Virus? | carpious | Virus, Spyware & Säkerhet | 12 | 6 maj 2007 09:49 |
| Ämnesverktyg | |
| |