Travel Fans
Go Back   Computer Juice Datorprogram Email, VoIP & IM Discussion

Register

Slick VOIP-system som använder vanliga telefoner - Billiga samtal everywere

Reply

Ämnesverktyg
Old 13 oktober 2008, 12:26
Moderator

Många gillar idén med billiga telefonsamtal routern över internet, och Skype och andra liknande tjänster har blivit allt populärare, men de är fortfarande inte riktigt används mycket i de flesta hushåll.

Det finns flera skäl till detta, men framför allt som du normalt måste sitta vid datorn eller datorn slås på, eller den är för komplicerad eller obekvämt för alla andra att använda.

Innan jag går för långt, uppskattar jag om du just nu spenderar mer än £ 20 på en BT faktura varje månad, då alla installationssteg kostnader kommer att betalas ut inom 3 månader, och du kan njuta av besparingar!

Om du är med BT, då de flesta av de internationella samtalen är dyra. Även om du registrerar dig till en av sina paket, betalar du fortfarande en hel del, även om du inte använder alla samtal.

Dessutom är vår linje kvalitet med BT mindre än idealisk på grund av vissa dodgey telefonlinjer från telestationen, och ett stort antal kraftledningsstolparna som körs nära oss, och den mest irriterande av allt, en konstant fästing på telefonlinjen på grund av våra elstängsel.

För det tredje, med normal telefonlinjer kan du bara ringa ett samtal åt gången. Med VOIP, kan du ha två samtidigt, eller en som kommer in och en går ut. Du kan även ha många fler än två.

VOIP lovar att fixa allt detta, riduclously billigt att gratis samtal var som helst i världen, kristallklar kvalitet och multipla inkommande och outboudn samtal.

Mitt mål när jag konverterade vårt hem / kontor för VOIP var:
  • Det måste vara idiot bevis. Med detta menar jag inte kan se något annorlunda för att alla som använder telefonen. Samma trådlösa telefoner alla använder för tillfället måste förbli.
  • Våra inkommande nummer måste förbli. Nej dem kommer att acceptera ett byte av nummer.
  • BT telefonsvararen tjänsten måste förbli, och med tanke på de i princip erbjuder det gratis med normala telefonabonnemang, Theres ingen anledning att inte fortfarande använda den.
  • Det måste finnas en failover till normal BT linje, så om strömmen går, eller Internet dör, vi kan fortfarande ringa telefonsamtal.
Med detta i åtanke började jag forska VOIP hårdvara. Efter mycket läsning, en massa frågor, mycket mygel om, och slutligen framgång, blev jag medveten om en webbsida, som jag ska länka till lite senare, vilket förklarar everythign mycket bra. Jag önskar att jag hittade den här sidan innan jag började pilla med saker på riktigt!

Anyway, hur det hela går till nu är:

Jag har normal telefonabonnemang från BT, som är en £ 10,50 per månad. Vi hade en annan linje, återigen på £ 10.50, som tidigare användes för Office linje, men det är inte längre behövs, tack vare VOIP används exclusivel på kontoret. Mer om detta senare.

Bifogat till hemmet BT line är en Linksys SPA3102, vilket egentligen är en mini-telefon utbyte. Du ansluter den till telefonlinjen, och även in i din bredbandsrouter och en vanlig telefon i den också.

När någon ringer till det normala BT telefonlinje, telefonen ringer, kan jag plocka upp det som vanligt, om den icke få besvarade, plockar BT telefonsvararen upp och registrerar meddelandet.

När jag gör en utgående samtal, har jag två alternativ.
  • Att bara skriva in ett nummer normalt som du gör med en vanlig telefonlinje, rutter samtalet över internet, över de mest kostnadseffektiva leverantören för den typ av samtal (europeisk, internationell, mobil etc). Den som ringer och mottagaren vet inget annat, förutom att det kostar nästan ingenting att ringa samtalet.
  • Om jag skriver in # 9 före numret, då blir det skickas över det normala BT telefonlinje. Så vi använder bara den här när vi måste, eftersom det kostar normala samtalsavgifter från BT.
  • Om jag ringa 999, 1471, 1571 etc samtalet automatiskt får skickas via BT telefonlinje, eftersom BT koder måste gå direkt till BT, och ringa 999 via telefon linje betyder räddningsstyrkorna kan hitta dig från ditt telefonnummer .
  • Om internet dör, då alla samtal går till det normala BT telefonlinje.
  • Om strömmen dör, uppmanar alla att få skickas till BT telefonlinje.
Totalt sett är alla i huset mycket glada, och vi har minskat vår telefonräkning avsevärt. Jag nu i princip har gratis telefonsamtal över hela världen för en obegränsad tid.

Så, tycker du om idén med gratis telefonsamtal, med alla dina befintliga telefoner?

Om så är fallet, måste du besöka den här webbplatsen personer:

http://www.aoakley.com/articles/2008-01-08.php

Andrew Oakley, som skrev den här sidan, har gjort ett fantastiskt jobb med att beskriva alla steg som krävs, i detalj. Jag kunde inte ens hoppas på att skriva det något bättre själv.

Om någon har några frågor om denna fråga gärna i denna tråd, eller starta en ny. Jag ska försöka hjälpa till så mycket jag kan.

Om inte, gå till Voxilla forum, eftersom det är där den verkliga VOIP experterna umgås.

Jag har tagit under en kopia av handledningen, men det kan göra det lättare att läsa om du går till sin plats.

Citat:
Fick en BT linje? Vill ringa billiga samtal över Internet, men inte vill köpa separata telefoner, inte vill använda ett headset och vill inte behöva lämna datorn påslagen? Vill du använda din vanliga hushåll telefoner att göra VoIP samtal samtidigt som man tar emot inkommande samtal på din vanliga BT nummer?
Detta är en ganska omfattande HOWTO för Linksys SPA3102 och British Telecom rad i en inhemsk situation. Det har också särskilda konfigurationsdetaljer för WebCallDirect.com, men fungerar med alla SIP VOIP-leverantör.
Om du spenderar för närvarande mer än 20 pund i månaden på BT räkningen, då förväntar jag mig här setup att betala tillbaka  £ 45 kostnaden för SPA3102 på mindre än 3 månader.

Antaganden

Du har en Linksys SPA3102 VOIP Router / adapter analog telefon. Många av dessa tips även gälla SPA3000.
Du har en BT telefonlinje (British Telecom fast) med en huvudtelefonjacket.
Du har förlängning ledningar för dina telefoner som avslutas med en BT plug närvarande är ansluten till BT befälhavaren vägguttaget, eller har du bara en telefon (eller trådlösa DECT basstation) och den har ett BT plugg som för närvarande är ansluten till BT master vägguttag.
Du har en fast telefon nummer som börjar 01 eller 02 (t.ex. 020 London, 01.242 Cheltenham etc.)
Du vill fortsätta att ta emot inkommande samtal på ditt BT fasta nummer.
Du vill göra alla utgående samtal debiteras med VOIP (t.ex. lokala nummer, 01 och 02 nationella nummer, 0.845 lokala nummer, 07 mobilnummer, 00 internationella nummer etc.)
Du vill fortsätta att göra alla fria samtal med BT (t.ex. 100 Operator, 151 Fel, 999 Emergency, 0800 gratisnummer)
Du har en Cat5/RJ45 trådbundet nätverk med Internet via bredband i huset. Vid minsta du har en befintlig, arbeta, separat bredbandsrouter med en extra RJ45 LAN-uttag.
Du har en dator (MS-Windows, Mac, Linux, whatever) med en webbläsare (Internet Explorer, Safari, Firefox, whatever) är anslutna till LAN.
Du vet hur man byter IP-adress och nätmask på din dator.
Du vet vad subnet, nätmask, gateway och Domänservrar namnet på ditt LAN är, och du vet en extra statisk IP-adress som du kan tilldela din SPA3102.
Du har en fru, flickvän, tonåriga dotter eller liknande som 1) driver upp enorma telefonräkningarna och 2) insisterar på att använda vanliga BT telefoner. Vårt mål är att kraftigt minska samtidigt telefonräkningen fru / flickvän / tonårsdotter är nästan omedvetna om att vi dirigering utgående samtal via Internet. I huvudsak, spara pengar och minimera tjata. På denna punkt vill jag påminna alla läsare att jag älskar min fru Melissa väldigt, väldigt mycket.

Du behöver också

En mobiltelefon, så du kan ringa för att testa saker.
En kredit-eller betalkort för att köpa vissa inledande kredit på en VOIP-konto för att göra phonecalls.
En lång nätverkskabel (rak) så att du kan ansluta din SPA3102 till både nätet och BT befälhavaren vägguttag på samma gång.
Antingen en nätverks-switch (bredbandsroutern kan också vara en switch) ELLER en längd av CROSSOVER nätverkskabel, så att du kan ansluta till SPA3102 använda datorn.
ANTINGEN en vet fungerar RJ11 kontakt till BT plug kabel (t.ex. från ett gammalt modem) eller en RJ11-uttag till BT plug adapter, t. ex. Maplins kod AR34M. Du kan använda RJ11-BT adapter för att omvandla RJ11-kabel som följde med din SPA3102. Observera att RJ11 är en annan storlek från RJ45. Om du använder en gammal modem bly, vara medveten om att vissa är 2-tråd rakt igenom (kan fungera), cirka 4-tråd rakt igenom (fungerar) och cirka 2-tråd öfver (sällsynt, men kommer inte att fungera).
En RJ11-kontakt till BT huvudtelefonjacket adapter med ring kondensator, t. ex. Maplins kod VD36P. Observera att detta inte är en "sekundär adapter" (som inte har någon kondensator, så att du inte höra telefonen ringa), inte heller en RJ45 BT master (RJ11 inte RJ45). Kondensatorn är viktig. Den lagrar en liten del av avgiften som släpps i två korta skurar att skapa en ring-ring ljud. Ursprungligen var det brast nog för att orsaka en elektrisk motor, eller en hävstång bifogas en elektromagnet, att slå en klocka. UK BT telefonlinjer har varit med det här systemet, och BT kompatibla telefoner ringer inte om de inte får denna explosion av avgift-trots att deras ringen är elektronisk i stället för en motordriven klocka! Din BT master vägguttag innehåller en kondensator, men effekten av detta försvinner när du går igenom SPA3102, eftersom dina telefoner inte längre är direkt ansluten till master-uttaget på väggen i SPA3102 är en liten telefon växeln i sin egen rätt ! Så du måste lägga till en kondensator mellan SPA3102 och din BT-telefoner för att de ringer. Utan kondensatorn, kan du fortfarande ringa och ta emot samtal, men telefonerna kommer aldrig ringa.
Observera skillnaden mellan "BT master vägguttag" (den plats där phoneline kommer in på ditt hus) och "BT huvudtelefonjacket adapter" (en kort tråd med en RJ11-kontakt i ena änden och en BT-uttag med en kondensator i det på den andra).

Inkoppling av telefonförbindelser

Anslut inte SPA3102 till elnätet ännu. Vi kommer att göra det lite med den avstängd.
Koppla dina telefoner / förlängning ledningar från din BT mästare vägguttag (första BT vägguttaget när telefonlinjen först går in i huset).
Anslut din SPA3102 LINE uttag till din BT herre vägguttag, antingen med en du vet fungerar RJ11-BT-kabel (t.ex. en gammal modem kabel) eller med den medföljande RJ11-RJ11-kabel plus en RJ11-BT adapter (t.ex. Maplins kod AR34M ).
Anslut adaptern huvudtelefonjacket (t.ex. Maplins kod VD36P) i SPA3102 telefon uttag. Du bör nu ha en BT Socket hängande bort din SPA3102.
Anslut din BT telefon (er) i huvudtelefonjacket adapter.
Kontrollera att din SPA3102 är avstängd (ur från elnätet). När avstängd, ansluter SPA3102 raden till telefonjacket direkt, och vi kommer att testa detta sammanhang.
Lyft telefonlur. Du bör höra en kopplingston. Prova att ringa ett telefonnummer, exempelvis din mobil eller 0800 144 144 (BT chargecard automatiserad tjänst). Om detta inte fungerar, är kablaget fel.
Använda en mobiltelefon för att ringa ditt normala antalet hem fast. Din fast telefon ska ringa som vanligt. Om detta inte fungerar, mest troligt att du använder en sekundär adapter (ingen ring kondensator) istället för en master adapter (med ring kondensator). Om du är desperat, kan du använda en extra ADSL-filter för att konvertera en sekundär adapter till en mästare adapter.
Plocka upp den ringande telefonen och prata med dig själv. Om detta inte fungerar, är kablaget fel. På grund av ekodämpning på modern BT utbyten, kan du peka på mottagaren eller göra något tung andning (ooh-er) för att höra sig själv. Härrör inte några ytterligare förrän du är säker på att din telefon kablaget stämmer.
I nästa avsnitt talar om hur du konfigurerar SPA3102 inställningar. Tills detta är helt komplett, vilket kan ta ungefär en halvtimme, kommer du inte att kunna ringa eller ta emot samtal via SPA3102 på det sätt som du normalt förväntar sig. Därför:

Om du har en hustru, tonåriga dotter, housemates eller någon annan tänkas vilja ringa eller ta emot markbundna phonecalls för en halvtimme eller så kopplar du SPA3102 från huvudtelefonjacket, tillägg och telefoner. Koppla in din vanliga telefoner tillbaka till BT befälhavaren vägguttag som om du inte har en SPA3102. Kontrollera att du kan ringa in och få en kopplingston som vanligt.
Ställ SPA3102 webbserver att lyssna på WAN-sidan

Linksys förutsätter att du kommer att använda SPA3102 både en VOIP router och ett nätverk router. Jag ska ta detta är inte fallet för din inhemsk situation. Jag utgår ifrån att du redan har en befintlig, arbeta, separata bredbandsrouter som du vill fortsätta att använda.
Problemet med min nya antagandet är att vi måste aktivera verktyget webben konfigurationen för Internet (WAN) uttaget på SPA3102. Som standard fungerar endast för Ethernet (LAN) socket. Om du inte använder en annan befintlig bredbandsrouter, förändra detta är säkert och kan ge alla tillgång till VOIP router, inklusive tillåter hackare att ringa på din telefonräkning och tillåter hackare att få tillgång till din dator nätverk.
Ni kanske har märkt att uttagen på SPA3102 är färgkodade och att indikatorn lyser skiftar färg mellan rött, grönt och orange. Sedan vill en av tolv vita män, jag är färgblind (röd-grönt färgseende bristfällig), kommer jag inte att hänvisa till dessa färger.

Anslut din dator till SPA 3.102 Ethernet-uttag. Du kan göra detta antingen direkt med en korsad kabel (enklast) eller indirekt, genom det befintliga nätverket.
Ändra din dators IP-adress till 192.168.1.2 med nätmask 255.255.255.0. Gatewayen kan bli vad du vill, t.ex. 192.168.1.242 (påhittade).
Anslut din SPA3102 till elnätet och kontrollera att några lampor, några lampor, sätta på. Fråga mig inte vad färg.
Använd en webbläsare för att till 192.168.1.1. Du bör se Linksys Phone Adapter Konfiguration sida. Om inte, kan din SPA3102 att använda en annan IP-adress och nätmask - se dokumentation i rutan för att ta reda på vad.
Klicka på Admin login - Avancerat - Router - WAN setup och ändra anslutningstyp till statisk IP. Ändra Static IP, nätmask, gateway och Primär DNS till rätt värden. Till exempel på mitt nätverk alla datorer är 192.168.0.something och bredbandsroutern är 192.168.0.255, så jag använder 192.168.0.252 som min Statisk IP, 255.255.255.0 som nätmask 192.168.0.255 både gatewayen och primära DNS.
Är både Internet (WAN) och Ethernet (LAN) på samma subnät? Eg. båda har 192.168.0.x eller båda har 192.168.1.x IP-adresser? Om så är fallet, använd "LAN-inställningar" för att ändra Ethernet-adress och subnät till något annat (t.ex. 192.168.100.1 nätmask 255.255.255.0).
På WAN-inställningar, om du vet en NTP-server (tidsserver), ange det i primär NTP-server box. Annat sätt använda valfritt Stratum 2 UK NTP-server från denna länk. Detta kommer att innebära att loggfiler och sista detaljerna samtal har rätt datum och tid. Oroa dig inte om detta annars.
Enligt Remote Management, Change: Aktivera WAN Web Server: Ja
Klicka på Skicka alla ändringar och vänta 5 sekunder eller så.
Om du har använt en korsad kabel, ta bort den och ansluta datorn till LAN igen. Ändra din IP-adress till vad ditt LAN normalt använder (t.ex. DHCP). Kontrollera att du fortfarande kan komma åt Internet.
Ta bort kabeln från SPA3102 Ethernet-uttag.
Plug din SPA3102 Internet-uttag till ditt LAN. Ja, du ansluta ditt LAN till WAN-uttaget, vilket jag förklarade i mitt antaganden ovan.
Bläddra till den statiska IP du tilldelade SPA3102. Du bör se inställningssidan igen.
Du ska inte behöva använda Ethernet uttaget igen.
Ställ SPA3102 att använda British Telecom Standards

Ingen tvekan om att du har märkt på amerikanska tv-program att deras telefoner har en annan ring - en enda lång ring istället för våra brittiska två snabba ringar. Tja, är de dåliga nyheterna finns många andra skillnader, såsom tonhöjd på kopplingston, och SPA3102, trots att levereras med en engelsk nätkontakt, har standardinställningarna från fabriken i USA. Så vi kommer att spendera lite tid att konfigurera den till ljud och agera som en brittisk telefonlinje.
Tänk på att det kopplingston och ringsignaler du så småningom få när allt är klart kommer INTE att genereras genom din lokala BT telefonväxel som det är nu. Den SPA3102 kommer att skapa en egen ringsignal, en egen kopplingston, egna samtal väntar ton, allt. Det ska bara ansluta till din BT linje när det behöver, exempelvis ett inkommande samtal. Så för att din befintliga BT telefoner till arbete, och ännu viktigare, din fru inte klaga på telefonen att göra udda saker, måste vi se till att den fungerar lika mycket som en BT linje som möjligt.
Många, men inte alla, av följande inställningar togs från det utmärkta dokument "Sipura UK Nationella inställningar" av Paul Hayes av ProVu.com . Andra inställningar togs från Voxilla.com forum. Thank-you all.

Bläddra till den statiska IP du tilldelade SPA3102.
Klicka på Admin login - Avancerat - Voice - Regionala och gör följande ändringar: kopplingston: 350 @ -19.440 @ -22, 10 (* / 0 / 1 +2)
Ring tillbaka: 400 @ -20.450 @ -20; * (.4/.2/1 +2, .4/2/1 +2)
Upptagetton: 400 @ -20; 10 (.375/.375/1)
Reorder tonen: 400 @ -20; 10 (* / 0 / 1)
SIT 1 Tone: 950 @ -16,1400 @ -16,1800 @ -16, 20 (.330/0/1, .330/0/2, .330/0/3, 0/1/0)
MWI kopplingston: 350 @ -19.440 @ -22, 10 (.75/.75/1 +2)
CWT1 Cadence: 30 (.1 / 2)
CWT2 kadens: 30 .25/.25 (, .25/.25, .25 / 5)
CWT frekvens: 400 @ -10
Ring 1 kadens: 60 .4/.2 (, .4 / 2)
Ring 2 Cadence: 60 (1 / 2)
Ring 3 kadens: 60 .25/.25 (, .25/.25, .25/1.75)
Ring 4 Cadence: 60 (.4/.8)
Ring 5 Cadence: 60 (2 / 4)
Tidszon: GMT
FXS Port Impedance: 370 +620 | | 310nF
Caller ID Method: ETSI FSK med PR (UK)
Sommartid Artikel: start = 3/1/7/2: 0:0; slut = 10/1/7/2: 0:0, spara = 1:0:0
Denna inställning är kopplingstonen ringsignal och andra signaler låter som BT.
Flytta till PSTN sida och under PSTN-till-VoIP Gateway Setup, Change: PSTN VoIP Gateway Aktivera - Nej
Detta innebär att SPA3102 aldrig skulle svara i telefonen automatiskt, vilket gör att befintliga hushåll telefoner och telefonsvarare att besvara samtal. Om du tänker använda SPA3102 att göra mer avancerade saker som röstmeddelande eller ring omdirigering kommer du förmodligen vill att det ska vara Ja, men det är utanför omfånget för detta dokument.
Fortfarande på PSTN sidan, under FXO Timer avsnittet Värden, göra följande ändringar: PSTN Answer Delay - 60
Detta innebär att SPA3102 endast bör svara i telefonen automatiskt efter 60 sekunder, så invånare eller befintliga hushåll telefonsvararen en hel minut för att ta upp telefonen. Om du tänker använda SPA3102 att göra mer avancerade saker som röstmeddelande eller ring omdirigering, kommer du antagligen en kortare värde, men det är utanför omfånget för detta dokument.
Fortfarande på PSTN sidan, under PSTN Koppla Detection avsnittet, göra följande förändringar: Detect CPC: ja
Detect polvändning: nej
Identifiera PSTN lång tystnad: ja
PSTN lång tystnad Varaktighet: 30
PSTN Silence Threshold - Very High
Min CPC Längd: 0,09
Detect Koppla Tone: ja
Koppla Tone - 400 @ -30, 20 (* / 0 / 1)
Dessa förändringar bör säkerställa att samtal inte får tappas på grund av SPA3102 miste konstiga ljud eller tyst volym för avbrott.
Fortfarande på PSTN sidan, under internationell kontroll, gör följande förändringar: FXO Port Impedance: 370 +620 | | 310nF
OnHook Speed: 3ms (ETSI)
Strömbegränsning Enable: Yes
Ring Validering Tid: 256ms
Ring Uppgift Delay: 512ms
Ring Tidsgräns: 640ms
Dessa inställningar är mer saker att göra din linje BT kompatibel, inbegripet förseningar läsa CallerID på inkommande samtal.
Byt till linje 1 sida, och under VoIP återgång till PSTN kontrollera: Auto PSTN Fallback: Ja
Detta innebär att om din internetuppkoppling misslyckas, kommer det att ringa via BT.
Fortfarande på Linje 1 sida, under Dial Plan: Dial Plan: (x. <: @ gw0>)
Larmnummer: 999
Vi är nu redo att testa systemet igen. Det SPA3102 ska nu rutt alla inkommande och utgående samtal via BT linje även när påslagen. Om du har unplugged den SPA3102 från din phoneline och mobiltelefoner, sätter tillbaka in

Lyft telefonlur. Du bör höra en kopplingston. Prova att ringa ett telefonnummer, exempelvis din mobil eller 0800 144 144 (BT chargecard automatiserad tjänst). Om detta inte fungerar, är kablaget fel.
Använda en mobiltelefon för att ringa ditt normala antalet hem fast. Din fast telefon ska ringa som vanligt.
Plocka upp den ringande telefonen och prata med dig själv. På grund av ekodämpning på modern BT utbyten, kan du peka på mottagaren eller göra något tung andning (ooh-er) för att höra sig själv. Om detta inte fungerar, prova att koppla ur strömmen till SPA3102. Om det fungerar när SPA3102 är avstängd, är problemet med din konfiguration. Om det inte fungerar när SPA3102 är avstängd, är problemet med dina kablar.
När allt fungerar, vi är nu redo att börja dirigera samtal via Internet.

Välja en VOIP SIP Provider

SIP (Session Initiation Protocol) är en öppen standard för VoIP. Detta innebär att många företag kan alla använda samma protokoll. Detta är också det protokoll som din SPA3102 använder. Skype, vid skrivande stund (januari 2008) inte använder SIP och du kommer inte att kunna använda Skype med din SPA3102.
Det finns massor av SIP VOIP-leverantörer att välja mellan. De flesta av dem kommer att få pris långt billigare än BT. Google efter "VoIP SIP-samtal" och välj en som har de billigaste priserna för de destinationer eller typer av samtal du ringer oftast. Till exempel gör min fru en hel del 01 och 02 samtal, men ibland ringer min syster i Holland.
Kom ihåg att BT: s nationella och lokala vanliga samtal är ganska billiga även på de billigaste tarrif. Många VOIP bolag erbjuder paketerade, allomfattande eller gratis fasta minuter för en period om du spendera en viss summa, så välj en av dessa.
Några exempel för att komma igång:

WebCallDirect.com (samma bolag som VoIP-Ekonomi och SipDiscount)
SipGate.co.uk
MyWebCalls.com
Babble.net
MyVoipProvider.com - Listor många leverantörer Jag föreslår att du ställt om fem eller tio pounds in på kontot först. Vissa leverantörer kan ta detta i euro eller amerikanska dollar. Jag använder idag WebCallDirect, så jag kommer att använda detta i min konfiguration exempel.
När du har ett konto med en VOIP SIP leverantör, måste du känna till SIP konfigurationsdetaljer. Dessa kan oftast hittas på FAQ eller tekniska supportsidor. WebCallDirect SIP konfigurationsdetaljer är här.
Vissa leverantörer kan du använda ditt eget telefonnummer, samt och i stället för ditt användarnamn, för att logga in, så att ditt nummer visas till personer du ringer. Detta krävs för att ditt namn ska visas som den som ringer när du ringer din väns mobiltelefon, till exempel. Om du inte gör detta kommer ditt nummer troligen inne, och folk man ringer inte vet att det är du som ringer.
Du kan behöva göra någon särskild typ av registrering med VOIP-leverantören för att bekräfta att du verkligen äger det telefonnummer. Exempelvis WebCallDirect kräva att du hämta och köra sin MS-Windows applikationer och använda kontot inställningsmöjligheter för att bekräfta ditt telefonnummer med ett test samtal. När du har gjort det behöver du inte använda programvaran någonsin igen - vilket är bra så långt jag är orolig, eftersom jag använder Linux för det mesta.
Många VOIP SIP-leverantörer som ger specifika instruktioner för SPA3102 eller SPA3000 antar att du vill leda alla utgående samtal via dem. Detta är inte fallet för oss, eftersom vi vill att vägen 100, 151, 999 och 0800 samtal via BT fortfarande. Dessutom kan vi, vid en senare tidpunkt, vill rutten olika samtal via mer än en VOIP SIP-leverantör (ett kan vara billigare för Storbritannien samtal, ett annat billigare för internationella samtal). Därför ignorera instruktioner som visar dig att fylla i Proxy och registerstyrelsen avsnitt, eftersom detta kommer vägen alla samtal via det företaget som standard!

Gå till SPA3102 konfigurationssidan och välj Admin login - Avancerat - Voice - Linje 1.
Lämna Proxy och registerstyrelsen avsnittet tomt även om VOIP SIP leverantör rekommenderar att du fyller den i.
Sätt VOIP SIP leverantör inställningar under Gateway konton - Gateway 1. Till exempel, mina uppgifter är: Gateway 1: +441242000000@ sip.Webcalldirect.com
GW1 NAT Mapping Enable: No
GW1 Auth ID: myusername
GW1 Lösenord: mypassword
... där jag byta +441242000000 med min hemtelefon som jag har registrerat med min leverantör för nummerpresentation, myusername är mitt kontonamn och mypassword är, överraskning, mitt lösenord.
Om du inte eller kan inte, registrera ditt hemnummer med VOIP-leverantör för utgående nummerpresentation, därefter byta +441242000000 med ditt användarnamn (t.ex. myusername). Ja, betyder detta att det blir upp två gånger - en gång i Gateway 1 fält, och återigen i GW1 Auth ID-fältet.
Under Dial Plan, ändra det till: Dial Plan: (x. <: @ gw1>)
Observera att du har bytt från gw0 (Gateway noll) gw1 (Gateway One). Gateway Zero är din BT linje, även känd som PSTN eller POTS. Gateway One är VOIP SIP leverantör. Dags för en test!

Från din BT luren, ringer upp din mobiltelefon med full internationell standard. Till exempel, om min Storbritannien mobilnummer 07711 456789, då skulle jag ringa 0044 7711 456789. Efter en stund bör det ringer. Prata med dig själv, peka på mottagaren eller göra något tung andning för att bekräfta det fungerar. Oroa er inte, vi kommer att lägga in vissa regler så att du inte behöver slå full internationellt nummer, senare.
Försök att slå aktören på 100. Detta skulle misslyckas och därmed bevisa att dina samtal går via Internet eftersom det inte finns någon aktör på VOIP-system. Oroa er inte, vi kommer att lägga in några regler så att operatören och lokalsamtal fungerar som vanligt, senare. Härrör inte någon vidare förrän de tester som förväntat (dvs. du kan ringa din mobil med den internationella nummer, men du kan inte ringa operatören).

Konfigurera en fjärranslutning Plan

Ratten plan avgör vilka utgående samtal väg över vilka nätverk - normal BT linje eller Internet. Jag ska ge er ett samtal plan som dirigerar operatör, fel, akuta och frisamtalsnummer över BT linje, vägar lokala, nationella, mobil och internationella samtal över Internet, och förbud nummerupplysning och bidrag nummer takt.

Gå till SPA3102 konfigurationssidan och välj Admin login - Avancerat - Voice - Linje 1.
Under Dial Plan, ändra det till: Dial Plan: (100 <: @ gw0> | 999 <: @ gw0> | 112 <: @ gw0> | 151 <: @ gw0> | 1471 <: @ gw0> | 0 [58 ] 0x. <: @ gw0> | 00x. <: @ gw1> | <0:0044> [12] X. <: @ gw1> | <0:0044> [67] X. <: @ gw1> | 084x . <: @ gw1> | <087:004487> x. <: @ gw1> | <: 00.441.242> [2-8] x. <: @ gw1> | 118! | 09!)
(på en enda rad)

Du måste justera denna ringa plan för ditt lokala nummer. Ändra lite på slutet, som säger 00441242, för att matcha din lokala hem riktnummer. Jag bor i Cheltenham området, så min lokala koden är 01242 och den internationella versionen är 00.441.242. Om du bor i Birmingham, din lokala koden är 0121 och du vill ändra den till 0.044.121. Om du bor i London, din lokala kod är 020 och du skulle ändra den till 004.420. Se till att du inte ändrar de v-formade eller kolon runt det.
Här är en alternativ plan om du bara vill sträcka mobil, internationella siffror och icke-geografiska över internet, och fortsätter att ha lokala och nationella fasta nummer dirigeras över BT. I princip den enda skillnaden är att vi använder gw0 istället för gw1 för 01, 02 osv nummer. Dial Plan: (100 <: @ gw0> | 999 <: @ gw0> | 112 <: @ gw0> | 151 <: @ gw0> | 1471 <: @ gw0> | 0 [58] 0x. <: @ Gw0> | 00x. <: @ gw1> | <0:0044> [12] X. <: @ gw0> | <0:0044> [67] X. <: @ gw1> | 084x. <: @ gw1> | < 087:004487> x. <: @ gw1> | <: 00.441.242> [2-8] x. <: @ gw1> | 118! | 09!)
(på en enda rad)
Du kan läsa mer om skräddarsy ditt eget krav plan, till exempel att dirigera olika nummer via olika leverantörer, genom att se i "SPA ATA Administratörshandbok" kan som framställts från Linksys hemsida, eller direkt från denna Linksys FAQ sida. De liknar, men inte samma som, POSIX vanliga uttryck. Det finns också en hel del diskussion om Voxilla.com forum.

Göra en massa kort, billig test samtal och kolla på din webbaserade VOIP på att de går över Internet. Om du har BT papperslös fakturering, kan du också på BT.com att du inte debiteras för samtal på BT.
Nej, verkligen, Kontrollera att dina samtal spelas kopplas korrekt innan massor av långa utlandssamtal! Det tar bara ett stavfel ändra gw1 till gw0 och ditt samtal kommer att köra upp en dyr BT räkning. Om du inte redan har Samtal väntar med BT, då ett sätt att kontrollera samtalsdirigering är: ringa ett nummer som bör väg över Internet. Lämna detta samtal går. Då, på samma gång, använda mobiltelefonen för att ringa ditt fasta nummer. Om den är verksam (upptagen), har du gjort något fel - det är samtal via BT! Om det ringer, då den arbetar - och på den normala telefoner hörs ett tyst "samtal väntar" pip i bakgrunden. Yup, genererar SPA3102 eget samtal väntar "system!

Slutligen

Om du hade tidigare en allomfattande-samtal paket med BT, så när du är säker på att inkommande och utgående samtal fungerar som förväntat, glöm inte att minska BT paketet. Vanligtvis betyder "BT Tillsammans Alternativ 1".
Den SPA3102's Samtal väntar kan inte vara helt avstängd. Det SPA3102 kan inte generera en upptagetton för inkommande samtal på BT rad, om du redan på ett VoIP-samtal över Internet, eftersom upptaget toner genereras vid BT utbyte. Istället, när du är på ett VoIP-samtal och ett samtal kommer in på BT linje, hörs tyst pip i bakgrunden. Du kan antingen ignorera dem, eller så kan du lägga ner luren och ringer med nya inkommande samtal. Om du har en R (Recall) knappen på telefonen, kan du använda detta istället för att byta betwen de båda samtalen samtidigt behålla båda går!
Observera att båda mina samtal planer fortfarande möjligt 1471 att vägen över BT, att höra hur många det sista ringer. Om du trycker sedan 3 för att återgå till samtalet, detta kommer också vägen via BT och du kommer att debiteras på BT satser istället för VOIP priser. Om du redan äger telefoner med nummerpresentation skogsavverkning, vill du egentligen inte behöver 1471, så att du kan förhindra 1471 från anropas genom att helt enkelt ta bort 1471: <: @ gw0> | bit från uppringning planen. Att utföra ett samtal Return med VOIP (som alternativ till 1471-3), från dialtone slå * 69. Detta kommer att kräva det sista inkommande Caller ID.

Du kan inte trycka på 5 för att använda BT Ringbäck, för när du får en engagerad (upptagen) ton och vill starta ett samtal så fort den blir tillgänglig. Stället, när du får en upptagetton, lade på luren för ett par sekunder och sedan från dialtone slå * 07 för automatisk återuppringning. Den SPA3102 kommer därefter att försöka ringa numret var 30 sekunder och ringer när det är tillgängligt. Det kommer att ge upp efter 30 minuter.
Om din internetuppkoppling dör, men makten fortfarande pågår, samtal kommer vägen via BT. Om din internetuppkoppling är inte alltför pålitliga, och du är orolig därför ovetande kör upp en stor BT lagförslag, på linje 1 sida, under VoIP återgång till PSTN, ändrar: Auto PSTN Fallback: Nej

BT kortnummer som * 55 * för en väckarklocka fungerar inte, eftersom de krockar med befintliga SPA3102 speciella koder. Jag vet inte hur man får BT kortnummer till arbete. Om du reda på, vänligen maila mig andrew@aoakley.com . Den SPA3102 kan mycket, mycket mer än vad vi har konfigurerat här. Du kan använda den för att få billiga internationella samtal från din mobiltelefon, genom att konfigurera den för att känna igen din mobil nummerpresentatör och besvara dessa samtal med en internationell kopplingston. Du kan använda den för att anslutas till en Asterisk programvara telefon växeln och skapa din egen röstbrevlåda helvete. Du kan använda den för att lagra din favorit telefonnummer och få tillgång till dem med en kortare sekvens. Plus mycket, mycket mer - läs manualen och forum för fler idéer.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.
Moderkort:
ASUS P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Onboard
Hard Drive (s):
Vast
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Kyla:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 ca
Nätverk / Internet:
Andrews Arnold Bonded
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3

Old 14 oktober 2008, 10:24
Member of the Month

Wow .. that's great ..

Varje form av stämning eller något BT kan ta upp detta? Bet de inte kommer att gilla det.

LIVE - FO12DY
Steam - FO12DY
BF: BC2 - Fordy

Mitt System: Fordy_PC

Processor (s):
Intel Q6600 2,66> 3,6
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (P43)
RAM-minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 9400GT
Ljudkort:
Asus HDAV 1,3 Deluxe
Hard Drive (s):
Seagate Barrcuda1TB & 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L & LG oldy
Case / PSU:
Antec Sonata III
Kyla:
Stock
Nätverk / Internet:
Inget intressant;)
Monitor (s):
2xAcer P193WAd 1xSammy40 "
Operating System (s):
Win 7 Ultimate x64/Ubuntu
Old 14 oktober 2008, 11:05
Moderator

Citat:
Ursprungligen postat av 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
Wow .. that's great ..

Varje form av stämning eller något BT kan ta upp detta? Bet de inte kommer att gilla det.
Nej, det tror jag inte Theres något fel med det alls.

Många företag använder mycket liknande verksamhet med PSTN (vanlig telefonlinje) för failover

Old 14 oktober 2008, 11:08
Donor VIP

Ja, jag tror att min 6th Form gör likadant, eller åtminstone den använder VOIP för telefoner, jag vet inte om det har en normal vanlig telefon som en felsäkra om.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3.850
Ljudkort:
ombord
Hard Drive (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Kyla:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg Virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 21 Oktober 2009, 16:12
New Member

Jag har använt tjänsten ett tag nu och att vara ärlig, det är inte så bra. Även om utrustningen fungerar som den ska och servicen är bra, men en stor del av tiden, slutar 10V adaptern fungerar och blockerar både min fasta och BBV samtal som inte är bra! Detta innebär då att jag måste återställa och ställa in adaptern igen - det tar bara några minuter men det är fortfarande en enorm smärta då man måste göra de flesta dagar (minst en gång). Jag är frestad att ge upp på Broadband Talk-tjänsten ett tag och återkomma till den när den är kanske lite mer av sin alpha-stadiet av utveckling, men jag vill inte betala för något som jag inte kan använda . Detta gör mig ledsen eftersom jag har varit en trogen kund hos BT i år och har aldrig haft problem förrän nu. BT har erkänt för mig över telefon att denna produkt är ännu inte redo för allmänheten, kanske det kommer bli bättre med tiden.
Old 22 Oktober 2009, 16:03
Moderator

Citat:
Ursprungligen postat av Phenom View Post
Jag har använt tjänsten ett tag nu och att vara ärlig, det är inte så bra. Även om utrustningen fungerar som den ska och servicen är bra, men en stor del av tiden, slutar 10V adaptern fungerar och blockerar både min fasta och BBV samtal som inte är bra! Detta innebär då att jag måste återställa och ställa in adaptern igen - det tar bara några minuter men det är fortfarande en enorm smärta då man måste göra de flesta dagar (minst en gång). Jag är frestad att ge upp på Broadband Talk-tjänsten ett tag och återkomma till den när den är kanske lite mer av sin alpha-stadiet av utveckling, men jag vill inte betala för något som jag inte kan använda . Detta gör mig ledsen eftersom jag har varit en trogen kund hos BT i år och har aldrig haft problem förrän nu. BT har erkänt för mig över telefon att denna produkt är ännu inte redo för allmänheten, kanske det kommer bli bättre med tiden.
Jag är inte helt säker på vilken tjänst du talar om, men från vad handledningen antydde, skulle du inte använder någon av BT: s telefonitjänster, snarare separat röst bärare.

Jag har använt det för det gångna året nu, och att vara ärlig det har fungerat felfritt.

Att säga att jag inte övertygad om att du sparar så mycket pengar jämfört med en billig familj samtal plan från BT.

Men den verkliga nyttan för mig är vår fasta har ett hemskt surr på den med en bock någonsin 5 sekunder vilket gör att det är hemskt att lyssna på. Dock är Internet röst kristallklart.

Old 16 December 2009, 04:05
New Member

hej
finns en ny adapter - Rylwy - att avleda cell phobe och vanliga samtal till Skype.
I Storbritannien med Skype på "3"-telefoner adapter spara mycket pengar för inkommande och utgående samtal.
daniel
Reply

Register

Liknande Trådar
Tråd Startat Forum Svar Senaste inlägg
VoIP Communications och WoW Black Magic Email, VoIP & IM Discussion 3 7 augusti 2008 13:46
Telefoner Dev0115 Off Topic Discussion 21 30 april 2007 15:08
Ämnesverktyg

Översättningar Powered by Powered by Google
Arabic Bulgarian Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2010 Computer Juice.